آموزش کشاورزی
ارزیابی وضعیت مولفه های مدیریت دانش سامانه ترویج کشاورزی

نصیبه پورفاتح؛ بهمن خسروی پور

دوره 14، شماره 62 ، آذر 1401، ، صفحه 71-96

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128995

چکیده
  این تحقیق با هدف توافق سنجی وضعیت موجود و مطلوب مولفه‌های مدیریت دانش در نظام ترویج کشاورزی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل سه گروه مدیران و مسئولان گروه های موسسه آموزش و ترویج کشاورزی(67 تن)، پژوهشگر مروجان ارشد(100 تن) و مدیران و مسئولان اداره‌های جهاد کشاورزی استان ها (192 تن) بود. که از هرکدام به ترتیب 58 تن، 36 تن و 108 تن به روش نمونه ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
نقش مدیریت دانش و اقدا م های راهبردی مدیریت منبع های انسانی بر عملکردسازمانی جهاد کشاورزی استان بوشهر

رویا بازیاری؛ بهمن خسروی پور؛ مسلم سواری؛ نوذر منفرد

دوره 14، شماره 61 ، مهر 1401، ، صفحه 6-24

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.359125.1902

چکیده
  سازمان جهاد کشاورزی می‏ تواند نقشی اساسی در توسعه بخش کشاورزی و تحقق امنیت غذایی جامعه داشته باشد. اما به ‏دلیل عدم پویایی لازم عملکرد آن همواره پایین‏ تر از اهداف کمی مندرج در برنامه‏ توسعه بوده است بنابراین، بر عملکرد آن نقدی جدی وارد است، در این راستا بررسی عواملی که می‏تواند این سازمان را از رکود و ایستایی خارج نماید و ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
نظام نوین ترویج و توسعه رسانه های آموزشی ترویجی

نصیبه پورفاتح؛ علی رضا سید اسحاقی؛ نرگس عظیمی

دوره 14، شماره 61 ، مهر 1401، ، صفحه 141-154

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128419

چکیده
  رسانه های ترویجی باعث توسعه فعالیت‌های ترویجی و تاثیرگذاری بالا بر مخاطبان در گروه‌های مختلف هدف می‌شود. رسانه ها می توانند متناسب با سطح سواد، سن، ویژگی های اقلیمی، ویژگی های محصول و همچنین فرهنگ و ارزش های دینی و اعتقادی در ساختارهای مختلف تولید و مورد استفاده جمعی و انبوهی و انفرادی قرارگیرند با توجه به این ویژگی ها پس از استقرار ...  بیشتر

تحلیل موقعیت مولفه های مدیریت دانش در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران

یاسر فیض آبادی؛ نیلوفر مولایی

دوره 9، شماره 43 ، اسفند 1396، ، صفحه 30-41

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.110042.1370

چکیده
  برای اینکه سازمان‌‌ها بتوانند کارایی لازم را داشته باشند، باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند. دانش به عنوان منبعی برای بقای سازمان‌ها به‌شمار می‌آید و شرط موفقیت سازمان‌ها دست‌یابی به دانش جدید در همه‌ی سطوح و حرکت به سمت سازمانی دانش بنیان است. هدف این پژوهش نیز بررسی وضعیت فرایند مدیریت دانش کشاورزی و رتبه بندی مولفه‌های ...  بیشتر