@article { author = {mouvahedi, reza and hamzeei, farshad and mirakzadeh, aliasghar and naderi, nader}, title = {The Impacts of Information Technology on Knowledge Management at Agriculture Organization Personnel at Kermanshah Province}, journal = {Journal of Agricultural Education Administration Research}, volume = {7}, number = {34}, pages = {16-27}, year = {2015}, publisher = {Agricultural Research,Education and Extension Organization}, issn = {2717-1205}, eissn = {2717-1213}, doi = {10.22092/jaear.2016.106001}, abstract = {The aim of this casual research was to analyze the impacts of information technology impacts on knowledge management of Agriculture Organization personnel at Kermanshah Province. Bukowitz and Williams' seven sections model include getting, using, learning, contributing, assessing, building/maintaining and discarding was used to assess knowledge management of those personnel. The statistical population consisted of 899 Jihad-Agriculture Organization staff (N=899) among them a number of 269 were randomly selected using Krejcie and Morgan's sampling table. The data collection tool was a questionnaire included both standardized and researcher made questions validated by a group of relevant experts. The reliability of the questions was calculated through ordinal Alpha coefficient (α=0.91). Results showed that there was a significant relationship and correlation between knowledge management and information technology variables. Based on the path analysis results, direct and indirect impacts were observed between all information technology variables and knowledge management. Other words, every single information technology variable had a significant impact on knowledge management that means the more improvement in each information technology variable, the more direct impact on knowledge management of the agricultural staff. The most important external variables affecting on knowledge management were determined as information storage and information transformation respectively}, keywords = {: Knowledge Management,Bukowitz and Williams's Model,Information Technology,Agricultural Staff}, title_fa = {نقش مولفه های فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه}, abstract_fa = {هدف این پژوهش علی-ارتباطی تحلیل مولفه‏های فناوری اطلاعات در مدیریت دانش کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه می‏باشد. در این زمینه به منظور بررسی مدیریت دانش از مدل هفت مرحله‏ای بکوویتز و ویلیام (یافتن، به‏کارگیری، یادگیری، تسهیم، ارزیابی، ایجاد و نگهداری، حذف) بهره گرفته شد. جامعه آماری 899 تن کارکنان  بخش اداری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان شمار 269 تن از آنان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار اصلی گرد‏آوری داده‏ها پرسشنامه‏ای از پرسش‏های استاندارد شده و محقق ساخته بود که روایی آن با استفاده از نظر کارشناسان مربوطه مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسش‏ها نیز با استفاده از آزمون آلفای ترتیبی مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‏ها نشان داد که بین فناوری اطلاعات و مدیریت دانش همبستگی و ارتباط مثبت معنی‏داری وجود دارد. با توجه به نتیجه‏ی تحلیل مسیر مبنی بر  وجود تأثیر مستقیم و غیر مستقیم بین همه‏ی مولفه‏های فناوری اطلاعات با مدیریت دانش می‏توان نتیجه گرفت که هر یک از مولفه‏های فناوری اطلاعات در مدیریت دانش تأثیر دارند به‏طوری که افزایش در هر یک از مولفه‏های فناوری اطلاعات در مدیریت دانش تأثیر می‏گذارد. مهم ترین متغیرهای برونزای تأثیرگذار بر مدیریت دانش به ترتیب نحوه ذخیره و بعد نحوه تبدیل اطلاعات مشخص شدند.}, keywords_fa = {دانش,مدل بکوویتز و ویلیامز,فناوری اطلاعات,کارکنان کشاورزی}, url = {https://itvhe.areeo.ac.ir/article_106001.html}, eprint = {https://itvhe.areeo.ac.ir/article_106001_98604aec664a895b55ed46167316a6bf.pdf} }