%0 Journal Article %T غربال گری فازی بازدارنده های آموزشی توسعه ی کارآفرینی روستایی در استان گیلان %J پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی %I موسسه آموزش و ترویج کشاورزی %Z 2717-1205 %A گلدوست, مسعود %A اللهیاری, محمد صادق %A عابدی, محمد %D 2014 %\ 11/22/2014 %V 6 %N 30 %P 31-43 %! غربال گری فازی بازدارنده های آموزشی توسعه ی کارآفرینی روستایی در استان گیلان %K آموزش کارآفرینی %K بازدارنده‌های کارآفرینی %K توسعه روستایی %K غربال‌گری فازی %R 10.22092/jaear.2014.100984 %X هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل بازدارنده­های آموزشی توسعه کارآفرینی روستایی در استان گیلان است. داده ­های این پژوهش با استفاده از روش دلفی در دو مرحله، به بررسی بازدارنده­ های آموزشی موجود در مسیر توسعه کارآفرینی روستایی در استان گیلان پرداخته است. در دور نخست از پرسشنامه با پرسش­های بازپاسخ استفاده شد. در دور دوم برپایه نتایج مرحله نخست، از پرسشنامه­ی بسته­پاسخ در قالب طیف لیکرت هفت سطحی استفاده شد. نمونه آماری این پژوهش 33 تن از کارشناسان خبره کارآفرینی و هیأت­علمی دانشگاهی استان گیلان بودند. محاسبه ضریب هماهنگی کندال در پایان مرحله دوم مبنای توافق­سنجی و اجماع نظر بین کارشناسان برای معرفی بازدارنده­های آموزشی توسعه کارآفرینی روستایی در استان گیلان بود. رتبه­بندی بازدارنده­ها برپایه اهمیت و با استفاده از روش غربالگری فازی انجام پذیرفت.نتایج نشان دادند که نداشتن شناخت مسئولان اجرایی استان از مفهوم کارآفرینی، نبود نظام آموزش کارآفرینی و ناآشنایی مردم روستایی با اصول طراحی و راه­اندازی کسب و کارهای جدید و کارآفرینانه بیشترین نقش را در توسعه نیافتن کارآفرینی روستایی در استان گیلان به عهده دارند. با تحلیل بازدارنده­های آموزشی موثر بر توسعه نیافتن کارآفرینی روستایی در استان گیلان، امکان دست­یابی به نقشه­ی راه کارآفرینی و برخورداری از فرصت­های کارآفرینانه فراهم خواهد شد. %U https://itvhe.areeo.ac.ir/article_100984_566bfda66f97e48ba26fd0231ee79315.pdf