%0 Journal Article %T انگیزه های مهارت آموزان برای شرکت در دوره های فنی و حرفه ای کشاورزی شهرستان کرمانشاه %J پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی %I موسسه آموزش و ترویج کشاورزی %Z 2717-1205 %A ملکی, طاهره %A مرادی, خدیجه %A حیدری, نسترن %A متقی, مریم %A نادری, نادر %D 2014 %\ 11/22/2014 %V 6 %N 30 %P 77-88 %! انگیزه های مهارت آموزان برای شرکت در دوره های فنی و حرفه ای کشاورزی شهرستان کرمانشاه %K آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای کشاورزی %K مهارت‌آموزان %K انگیزه‌‌های فردی %K انگیزه‌‌های حرفه‌ای %R 10.22092/jaear.2014.100989 %X دستیابی به کشاورزی پایدار، نیازمند توجه روزافزون به آموزش­های فنی و حرفه ای کشاورزی و تلاش برای ارتقای کیفی آن­ها است. از جمله راه های افزایش کیفیت این دوره­ها، توجه به انگیزه­­های مهارت­آموزان از شرکت در دوره های یادشده می­باشد که در ادبیات موضوع، کمتر مورد توجه قرار گرفته  است. این پژوهش، با هدف بررسی انگیزه های فردی و حرفه ای مهارت آموزان دوره های فنی و حرفه ای کشاورزی به اجرا درآمده است(300N=). نمونه آماری تحقیق، شامل 115 نفر از شرکت کنندگان در هفت دوره آموزشی کشاورزی سازمان فنی و حرفه ای شهرستان کرمانشاه در سال 1391 بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1970) و به روش نمونه­ گیری تصادفی نظام یافته گزینش شدند. برابر نتایج به­دست آمده، بالاترین انگیزه­ فردی مهارت آموزان، افزایش  حضور در اجتماع به جهت ارتقاء تجارب فردی و اثبات خود به دیگران پس از کسب مهارت­ بوده است. مواردی مانند: دستیابی به مهارت به منظور بدست آوردن شغل مناسب در آینده، پیشرفت و بهبود آینده­ی شغلی و کاربرد مهارت ­های به روز درمحیط کار، بالاترین رتبه را در میان انگیزه­های حرفه­ای مهارت آموزان به خود اختصاص دادند. طبقه بندی انگیزه های فردی و حرفه ای مهارت آموزان با بهره گیری از معیار ISDM صورت گرفت. %U https://itvhe.areeo.ac.ir/article_100989_08b04bd2d73e5c65cd3ed2a58ec9e8ae.pdf