%0 Journal Article %T تأثیر گرایش به یادگیری و اشتیاق به کار بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های کشاورزی دانشگاه زنجان %J پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی %I موسسه آموزش و ترویج کشاورزی %Z 2717-1205 %A رضائی, روح اله %A گلباز, شیرین %A شرفی, لیلا %A نجفلو, پریسا %D 2017 %\ 02/19/2017 %V 8 %N 39 %P 94-109 %! تأثیر گرایش به یادگیری و اشتیاق به کار بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های کشاورزی دانشگاه زنجان %K قصد کارآفرینانه %K گرایش به یادگیری %K اشتیاق به کار %K دانشجویان کشاورزی %R 10.22092/jaear.2017.109275 %X هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر گرایش به یادگیری و اشتیاق به کار بر قصد کارآفرینانه دانشجویان رشته‌های کشاورزی بود. جامعه آماری تحقیق 489 تن دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان در سال تحصیلی 95- 1394 بود که حجم نمونه با توجه به جدول بارتلت، 220 تن تعیین شد و با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با انتساب متناسب گزینش شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد (پس از متناسب‌سازی پرسش‌ها با زمینه مرتبط با پژوهش) استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر کارشناسان و متخصصان مورد تأیید قرار گرفت و روایی سازه و پایایی ترکیبی (CR) ابزار تحقیق نیز با برآورد مدل اندازه‌گیری و پس از اعمال اصلاح‌های لازم تأمین شد. داده‌های گردآوری شده با استفاده SPSSWin20 و AMOS20 پردازش و از مدل‌سازی معادله‌های ساختاری برای تجزیه و تحلیل آن‌ها بهره گرفته شد. نتایج تحقیق گویای آن بودند که قصد کارآفرینانه بیشتر دانشجویان مورد بررسی در حد پایین و متوسط بود و دو متغیر گرایش به یادگیری و اشتیاق به کار تأثیر مثبت و معنی‌داری بر قصد کارآفرینانه دانشجویان داشته و 61 درصد از واریانس آن را تبیین کردند. %U https://itvhe.areeo.ac.ir/article_109275_0b7300091bc130293e7b9aa33ef604ca.pdf