%0 Journal Article %T ویژگی های مورد نیاز در به کارگیری یادگیری سیار در آموزش کشاورزی ارگانیک از دیدگاه کشاورزان آذربایجان شرقی %J پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی %I موسسه آموزش و ترویج کشاورزی %Z 2717-1205 %A نعمتی, علیرضا %A فرج اللهی, مهران %A خطیب زنجانی, نازیلا %A واجاری, طلعت دیبا %D 2017 %\ 11/22/2017 %V 9 %N 42 %P 120-135 %! ویژگی های مورد نیاز در به کارگیری یادگیری سیار در آموزش کشاورزی ارگانیک از دیدگاه کشاورزان آذربایجان شرقی %K یادگیری سیار %K آموزش کشاورزی %K کشاورزی ارگانیک %R 10.22092/jaear.2017.114986.1418 %X هدف اصلی این تحقیق، تعیین مولفه های بکارگیری یادگیری سیار در آموزش کشاورزی ارگانیک می باشد. جامعه آماری تحقیق کشاورزان با سواد استان آذربایجان شرقی (149192 N =) می باشد. بر اساس فرمول کوکران، تعداد 382 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن با نظر متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. پایایی اولیه پرسشنامه با استفاده از محاسبه آلفای کرونباخ برای هر یک از قسمت های پرسشنامه به دست آمد( 8/0 تا 947/0). روایـی سـازه و پایایـی ترکیبـی (CR )ابـزار تحقیـق نیز با بـرآورد مدل انـدازه گیری و پس از اعمـال اصلاح های لازم به دست آمد. داده هـا بـا استفاده از SPSSWin20 و AMOS20 در قالب مدل سـازی معادله های سـاختاری تحلیل گردید. نتایج تحقیق نشان داد؛ 5/50 درصد از کشاورزان از نظر میزان مهارت کار با ابزارهای یادگیری سیار در سطح پایین قرار دارند. 4/52 درصد از کشاورزان از نظر میزان نگرش نسبت به کاربرد یادگیری سیار در آموزش کشاورزی ارگانیک در سطح متوسط و 8/28 درصد دارای سطح نگرش بالاتر هستند. هرچه میزان متغیرهای سطح سواد و درآمد در کشاورزان افزایش یابد میزان تمایل آنها به بکارگیری یادگیری سیار در آموزش کشاورزی ارگانیک افزایش می یابد. در نهایت تحلیل مدل ساختاری نشان داد؛ مولفه های محتوا، مهارت، سودمندی، مالی، روانشناختی و نگرش با بکارگیری یادگیری سیار در آموزش کشاورزی ارگانیک رابطه مثبت و معنی داری دارند و در مجموع86 درصد از واریانس آن را تبیین می کنند. %U https://itvhe.areeo.ac.ir/article_115130_e9722504fee2367d389f6c9f24cfafa2.pdf