%0 Journal Article %T رابطه‌ی بین خوش‌بینی و شور کارآفرینی با قصد کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس %J پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی %I موسسه آموزش و ترویج کشاورزی %Z 2717-1205 %A رضائی, مسعود %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 11 %N 49 %P 145-160 %! رابطه‌ی بین خوش‌بینی و شور کارآفرینی با قصد کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس %K شورکارآفرینی %K قصدکارآفرینی %K دانشجویان کشاورزی %R 10.22092/jaear.2019.127574.1645 %X هدف این پژوهش بررسی رابطه‌ی بین خوش‌بینی و شور کارآفرینی با قصد کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس بود. این پژوهش از نوع کاربردی است و جامعه‌ی آماری آن را 420 تن از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس تشکیل دادند که 124 تن از آنان با استفاده از نرم‌افزار SPSS Sample Power و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و داده‌ها از طریق پرسش‌نامه گردآوری شد. روایی شکلی پرسش‌نامه با نظرسنجی از متخصصان و پایایی آن با محاسبه آلفای ترتیبی (91/0-80/0=α) تایید شد. بر پایه آمار توصیفی، خوش‌بینی و شور کارآفرینی بیش‌تر دانشجویان در حد متوسط به بالا بود. نتیجه‌ی تحلیل هم‌بستگی اسپیرمن نشان داد بین خوش‌بینی، شور کارآفرینی و سویگان آن با قصد کارآفرینی دانشجویان در سطح یک درصد رابطه‌ی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سه سازه شور توسعه‌ای، شور تاسیسی و عواطف مثبت 49 درصد از واریانس قصد کارآفرینی را تبیین کردند. در پایان با توجه به نتایج تحقیق، پیشنهادهایی در جهت ارتقای قصد کارآفرینی دانشجویان ارائه شده است. %U https://itvhe.areeo.ac.ir/article_121047_56cffc389b2ada2dc47a6cf0959f51f4.pdf