2024-03-29T18:32:41Z
https://itvhe.areeo.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=10668
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
تأثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه زنجان
لیلا
صفا
نسرین
منگلی
با توجه به اهمیت کارآفرینی در ارایه فرصتهای شغلی جدید و کمک به ایجاد شغلهای پایدار از یک سوی و در نظر گرفتن اهمیت قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی به عنوان مهمترین عامل پیشبینی کننده رفتارهای کارآفرینانه آنان از سوی دیگر، بررسی عاملهای تأثیرگذار بر قصد کارآفرینانه امری ضروری به نظر میرسد. بر این پایه، هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر قصد کارآفرینانه دانشجویان رشتههای کشاورزی بود. جامعه آماری تحقیق 469 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان در سال تحصیلی 94- 1393 بود که با توجه به جدول بارتلت و همکاران (2001)، 285 تن از آنان با روش نمونهگیری طبقهای با انتساب متناسب گزینش شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد دینابل و همکاران (1999) و مکگی و همکاران (2009) برای اندازهگیری قصد کارآفرینانه و لینان و چن (2009) و لورز (2011) برای سنجش خودکارآمدی کارآفرینانه استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر کارشناسان و متخصصان مورد تایید قرار گرفت و روایی سازه و پایایی ترکیبی ابزار تحقیق نیز با برآورد مدل اندازهگیری و پس از اعمال اصلاحهای لازم به دست آمد. دادههای گردآوری شده با استفاده از مدلسازی معادلههای ساختاری تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحقیق گویای آن بود که قصد کارآفرینانه و خودکارآمدی کارآفرینانه بیشتر دانشجویان مورد بررسی در حد پایین و متوسط بود و خودکارآمدی کارآفرینانه تأثیر مثبت و معنیداری بر متغیر وابسته قصد کارآفرینانه داشته و 40 درصد از واریانس آن را تبیین کرد.
دانشجویان کشاورزی
خودکارآمدی کارآفرینانه
قصد کارآفرینانه
2015
08
23
3
15
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105813_353761fbe1fd0c409f9012fe30cc93d0.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
نقش عاملهای مؤثر بر کیفیت آموزشهای کاربردی فنی وحرفهای کشاورزی از دیدگاه دانشجویان آموزشکده اهواز
احمد رضا
عمانی
عباس
کمایی
آزاده
نوراله نوری وندی
کیفیت آموزشی از دغدغههای اصلی نظامهای آموزشعالی در اغلب کشورهای جهان است. این تحقیق نیز با هدف تعیین نقش عاملهای مؤثر بر کیفیت آموزشهای کاربردی فنی وحرفهای کشاورزی انجام شد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی که از طریق روش پیمایش و با بهرهگیری از پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری دادهها اجرا شد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از جهت الگوی تحقیق علی و ارتباطی است. در این تحقیق همه دانشجویان آموزشکده کشاورزی اهواز به شمار450 تن به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شد که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان شمار نمونه آماری 208 تن تعیین شد. ابزار این تحقیق پرسشنامهای محقق ساخته بوده است که برای گردآوری دادههای مورد نیاز استفاده شد. روایی پرسشنامه بر پایه نظر گروهی از اعضای هیات علمی و کارشناسان ترویج و آموزش کشاورزی تأمین و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب تتای ترتیبی از طریق نرم افزارR برابر(θ=0.87 ) تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده از نرم افزارSPSS19 بهرهگرفته شد. بنابر نتایج به دست آمده، 3/54 درصد از پاسخگویان، کیفیت آموزشهای کاربردی را در حد متوسط برآورد کردند و بین علاقه به رشته تحصیلی، انگیزه ادامه تحصیل، کیفیت محتوی و روشهای آموزشی، کیفیت فعالیت و چگونگی روش تدریس آموزشگران، درآمد دانشجو، معدل، کیفیت امکانات و زیرساختها با کیفیت آموزشهای کاربردی در سطح 1 درصد رابطه معنیداری مشاهده شد. بر پایه شاخص Nagelkerke R2 در رگرسیون ترتیبی 65 درصد از احتمال تغییرپذیریهای متغیر وابسته از طریق متغیرهای پیشگو قابل تبیین خواهد بود.
آموزش کاربردی
آموزشکده فنی وحرفهای کشاورزی
آموزشعالی کشاورزی
دانشجویان کشاورزی
2015
08
23
16
27
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105814_92e5ed054c5aef910fbc2c5b77bd35be.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان درباره برنامههای درسی رشتههای کشاورزی
مسعود
رضایی
سیدیوسف
حجازی
این تحقیق با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان درباره برنامههای درسی رشتههای کشاورزی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان دانشگاههای تهران، تربیت مدرس و زابل و دانشآموختگان دانشگاههای تهران و تربیت مدرس تشکیل میدادند که به ترتیب 394 دانشجو (از بین 1200 دانشجو) با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای متناسب و 76 دانشآموخته (از بین 100 دانشآموخته) با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده گزینش شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق از الگوی سیپ به عنوان الگوی ارزشیابی و از پرسشنامه به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد و دیدگاه دانشجویان درباره چهار ملاک هدف، محتوا، روش و ارزشیابی و دیدگاه دانشآموختگان درباره ملاکهای هدف، محتوا و رضایت از رشته و نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصتهای رشتههای کشاورزی از دیدگاه هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند. روایی محتوایی ابزار تحقیق با استفاده از نظرسنجی از متخصصان و قابلیت اعتماد آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (90/0-87/0α=) مورد تائید قرار گرفت. نتیجهی تحقیق نشان داد که دانشجویان وضعیت چهار ملاک هدف، محتوا، روش و ارزشیابی را به نسبت مطلوب و دانشآموختگان وضعیت ملاکهای هدف، محتوا و رضایت از رشته را به نسبت مطلوب ارزیابی کردند. براساس تحلیل SWOT، پاسخگویان پذیرش چندین برابری دختران نسبت به پسران، کمبود واحدهای عملی و پایین بودن مهارتهای عملی دانشجویان، تکراری بودن درسها، نبود ارتباط بین بخشهای نظری و عملی درسها و کمبود امکانات برای برگزاری واحدهای عملی را به عنوان مهمترین نقاط ضعف رشتههای کشاورزی ذکر کردهاند.
ارزشیابی آموزشی
برنامه درسی
دانشآموختهی کشاورزی
دانشجوی کشاورزی
2015
08
23
28
46
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105815_7aad2b8fc1d8d8457d19d56da118e837.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
انگیزه دانش آموختگان کشاورزی دانشگاه شیراز به خدمت در مناطق روستایی
وحید
کریمی
غلامحسین
زمانی
هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر انگیزش دانش آموختگان کشاورزی برای خدمت در مناطق روستایی بود. این تحقیق از نظر روش، از نوع تحقیقات تحلیلی بوده که با استفاده از روش پیمایش اجرایی شد. جامعه آماری این پژوهش، 300 تن از دانش آموختگان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در سال 1392 بودندکه با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی 80 تن از آنها انتخاب شدند. ابزار سنجش این پژوهش پرسشنامه نیمه ساختارمند بود که روایی صوری آن به وسیله متخصصان و پایایی آن به وسیله ضریب کرنباخ آلفا بین 85/0 – 8/0=α برای متغیرهای مختلف مورد تایید قرار گرفت. نتایج بدست آمده از آزمون من وایتنی نشان داد که اختلاف معنی داری بین انگیزه مردان و زنان برای کار در روستا وجود دارد. همچنین یافتههای حاصل از آزمون کروسکال والیس نشاندهنده وجود تفاوت معنیدار بین انگیزه دانش آموختگان با گرایشهای گوناگون کشاورزی برای خدمت در مناطق روستایی بود.
انگیزه خدمت
اشتغال در روستا
دانش آموخته کشاورزی
2015
08
23
47
55
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105816_7c17f89c5ee79c641e97b245e705facf.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
عوامل موثر بر رضامندی و وفاداری کشاورزان شهرستان الشتر از کلاس های آموزشی ترویجی
مسعود
یزدان پناه
فاطمه
رحیمی فیض آباد
یکی از هدف های ترویج کشاورزی، آموزش غیررسمی کشاورزان برای بهبود شیوه های کشاورزی، رفع نیازهایکشاورزان و توانمندسازی آن ها با لاکس های آموزشی- ترویجی است. از این رو، لاکس های آموزشی- ترویجی جایگاهمهمی در تحقق هدف های ترویج دارند. این پژوهش با هدف بررسی عامل های موثر بر رضامندی کشاورزان شهرستانالشتر از شرکت در لاکس های آموزشی ترویجی به روش پیمایش انجام شد. جامعه ی آماری همه ی کشاورزان شرکتکننده در لاکس های آموزشی- ترویجی شهرستان الشتر به شمار 650 تن بود که با استفاده از روش نمون هگیری طبقه ایسهمیه ای تصادفی )به نسبت زن و مرد( و بر پایه جدول کرجسی و مورگان 240 تن از آنان به عنوان نمونه ای 240 تنیاز آن برای تحقیق گزینش شدند. گردآوری داده ها در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه محقق ساخت انجام شد،که پس از تهیه پرسشنامه و تأیید روایی شکلی آن توسط متخصصان موضوعی تایید شد و پایایی آن از طریق محاسبهبرای تعیین عامل .)θ=0/78 -0/ ضریب پایایی تتای ترتیبی برای متغیرهای مختلف تحقیق مورد تایید قرار گرفت ) 95استفاده شد. یافته ها AMOS های موثر بر رضامندی کشاورزان از مدل معادله های ساختاری با استفاده از نرم افزار 20نشان دادند، متغیرهای کیفیت خدمات دریافتی، بالاترین تاثیر مستقیم را بر رضامندی کشاورزان از لاکس های ترویجیدارد و رضامندی دارای بالاترین تاثیر مستقیم بر وفاداری کشاورزان نسبت به لاکس های آموزشی ترویجی است. از سوییمتغیرهای انتظار کشاورزان از لاکس های آموزشی ترویجی و احساس کشاورزان نسبت به لاکس های آموزشی ترویجیبه ترتیب بالاترین تاثیر غیرمستقیم را روی رضامندی و وفاداری کشاورزان دارند. در مجموع احساس کشاورزان نسبتبه لاکس های آموزشی ترویجی دارای بالاترین تاثیر بر رضامندی کشاورزان از لاکس های ترویجی بود و رضامندی دارایبالاترین تاثیر بر وفاداری کشاورزان نسبت به لاکس های آموزشی ترویجی است
رضامندی کشاورزان
وفاداری کشاورزان
لاکس های آموزشی ترویجی
2015
08
23
56
72
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105835_0846d571449df77049f8873c8ed09811.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
تنگناها و چالشهای اشتغال دانشآموختگان کشاورزی از دیدگاه مدیران اجرایی
نعیمه
زلالی
بهمن
خسروی پور
عادل
زارع
هدف کلی این پژوهش بررسی چالشهای پیشروی دانشآموختگان کشاورزی و اشتغال آنان و پیشبینی روند مشکلآفرینی آن در آینده است. روش تحقیق از لحاظ گردآوری اطلاعات به صورت پیمایشی و از نظر ماهیت از نوع کمی است. جامعة آماری تحقیق را مدیران و اعضای هیأت علمی موسسهها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی وابسته به وزرات جهاد کشاورزی واقع در استان تهران(327 تن) تشکیل دادند. حجم نمونه آماری بر پایه فرمول کوکران 135 تن برآورد شد که برای بالا بردن ضریب بازگشتپذیری پرسشنامه، 147 تن به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری گزینش شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی و پایایی آن به ترتیب با نظر اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس و استفاده از یک بررسی راهنما و محاسبه تتای ترتیبی معادل 85/. بررسی و تایید شد. نتیجه تحقیق نشان داد که از نظر مدیران اجرایی تنگناها و چالشهای دانشآموختگان کشاورزی که میتواند در نهایت در دامن زدن به بیکاری آنان نقش بسزایی داشته باشد، به چهار عامل گرایش منفی به انجام کار خصوصی، نبود گزینش عقلایی، بار منفی جامعه در تعیین موقعیتهای اجتماعی و تنگناهای جذب دانشآموختگان دستهبندی میشوند که در مجموع این چهار عامل 69 درصد از واریانس عاملها و چالشهای موجود را تبیین میکند. یافتهها گویای آن است که پارهای از این چالشها با عنایت به سیاستهای جدید بخش آموزش و کشاورزی روندی کاهنده داشته و بهبودی آنها مورد انتظار پاسخگویان میباشد؛ مانند مدرکگرایی دانشآموختگان، روحیة پشتمیز نشینی در میان آنان، نداشتن شناخت کافی از رشته های کشاورزی پیش از ورود به دانشگاه و نبود روحیة خود اشتغالی نزد دانشآموختگان. همچنین مشخص شد که بحرانهای نظام آموزش کشاورزی در آینده عبارتند از: جذب پایین دانشآموختگان کشاورزی در سازمانهای دولتی، مهاجرت دانشآموختگان روستایی به مناطق شهری، اشتغال دانشآموختگان در مشاغل غیرمرتبط و نداشتن گرایش دانشآموختگان به انجام کارهای کشاورزی
: نظام آموزش کشاورزی
چالشهای آموزشی
مدیران اجرایی
اشتغال فارغ-التحصیلان
2015
08
23
73
83
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105818_9a51540b591b9777953e0541fc325f7e.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
نیاز آموزشی مدیریت بهینه آبیاری در بین کشاورزان رامشیر
عادل
زارع
نعیمه
زلالی
کمبود آب شیرین، افزایش جمعیت، توسعه شهرنشینی و گسترش صنعت، به همراه مدیریت نامناسب مصرف آب درکشاورزی و تغییر الگوی کشت به منظور کسب درآمد بیشتر، تهدیدی جدی برای منابع آب کشور به شمار می-آیند.این تحقیق با هدف تعیین نیازهای آموزشی بهر هبرداران و کشاورزان در زمینه ی آب و مدیریت آبیاری انجام شده است.منطقه مورد بررسی ناحیه عمرانی یک از ساحل راست شهرستان رامشیر به وسعت 5422 هکتار می باشد. این تحقیق بهلحاظ دیدمان از نوع کمی و به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از جهت امکان کنترل متغیرها از نوع غیر آزمایشی است. همهجامعه آماری تحقیق را تشکیل دادند. حجم نمونه آماری بر پایه فرمول کوکران ،)N= ی کشاورزان محدوده طرح ) 382110 تن برآورد شد که برای بالا بردن دقت اندازه گیری، 124 تن به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری گزینش شدند.یافته های تحقیق نشان داد که مهم ترین نیاز آموزشی کشاورزان عبارتند از: رو شهای کنترل و پخش سیلاب، رو شهایتغذیه آ بهای زیر زمینی، آشنایی با کاربرد وسایل ساده هوا و اقلی مشناسی و رو شهای آبیاری تحت فشار. یافته هایاین تحقیق همچنین نشان داد که شرکت در دوره های آموزشی و ترویجی در افزایش سطح دانش حرفه ای کشاورزان تأثیربه سزایی دارد و دانش حرفه ای کشاورزان رابطه ی مستقیمی با میزان سن و پیشینه کار کشاورزی دارد.
نیازسنجی آموزشی
اولویت بندی نیازهای آموزشی
مدیریت آبیاری
دانش حرفه ای
2015
08
23
84
96
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105840_05357ab44e7a6fe049b78f5fc27afcb3.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
نقش آموزش، ترویج و اطلاع رسانی در توسعه فناوری زیستی کشاورزی از دیدگاه متخصصان
امیر
نعیمی
پریسا
نجفلو
سید محمد جواد
سبحانی
ارتقای نگرش نسبت به مسایل محیط زیست و در نظر گرفتن آن به عنوان یک ی از سرمای ههای ملی، منجر به استفادهاز فناوری زیستی در راستای توسعه پایدار شده است. هدف این تحقیق علی - ارتباطی بررسی و تبیین نقش آموزشکشاورزی و اطلاع رسانی موثر بر توسعه فناوری زیستی کشاورزی از دیدگاه متخصصان بود. جامع هی آماری مورد بررسی97 تن متخصصان فناوری زیستی مرکز های دانشگاهی و تحقیقاتی استان تهران بودند که با استفاده از جدول کرجسیو مورگان از بین آنان 85 تن به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه ای محقق ساخته بود که رواییظاهری و محتوایی آن توسط گروهی از متخصصان ترویج و آموزش کشاورزی و فناوری زیستی کشاورزی مورد بررسی،0 ب هدست آمد. یافته های / 0 تا 90 / اصلاح و تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب تتای ترتیبی بین 7857 درصد( نسبت به توسعه فناوری زیستی کشاورزی در سطح نسبتاً / توصیفی نشان داد که دیدگاه بیشتر متخصصان ) 63( قرار داشت. نتیجه آزمون همبستگی نشان داد که متغیرهای آموزش و پژوهش، اطلا عرسانی و / خوبی )میانگین: 60ترویج کشاورزی با متغیر دیدگاه متخصصان همبستگی مثبت و معن یداری در سطح یک درصد داشتند. نتایج رگرسیونترتیبی نشان داد که بر اساس ضریب مک فادن متغیرهای آموزش و پژوهش، اطلا عرسانی و ترویج کشاورزی توانسته-اندبه طور معنی دار بر احتمال توسع هی فناوری زیستی کشاورزی تاثیر بگذارند و 32 درصد از بخت واریانس وقوع متغیروابسته را تبیین کنند.
فناوری زیستی کشاورزی
متخصصان فناوری زیستی
آموزش کشاورزی
ترویج کشاورزی
2015
08
23
97
110
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105841_da47615ed6a3c6a7c3bd0ab1e2cee3bf.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
عامل های موثر بر موفقیت شغلی دانش آموختگان رشته های شیلاتی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی
نوذر
منفرد
مجتبی
رجب بیگی
مهران
یاسمی
موفقیت شغلی برای هر فردی معنی متفاوتی دارد و هنگامی حاصل می شود که فرد بتواند از همه توانایی ها و امکانات خوددر رسیدن به هدف های شغلی استفاده و بهره برداری کند. این پژوهش با هدف بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشتههای شیلاتی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی انجام شده است. این پژوهش، از نوع کاربردیست.جامعهآماری 2852 تن دانش آموختگان کاردانی ) 2308 تن( و کارشناسی ناپیوسته ) 544 تن( شیلاتی از بدو تاسیس تا پایان سال1388 می باشد. بر پایه فرمول نمونه گیری کوکران 850 تن به عنوان نمونه تایید شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بودتایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها )α= 0/74-0/ ترتیبی ) 85 α که روایی آن به کمک متخصصان و پایایی آن با استفاده از ضریبانجام شد. از آزمون های همبستگی، کای اسکور و رگرسیون برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته SPSS به کمک نرم افزارها نشان دادند که موفقیت شغلی با متغیرهای سن، شمار اعضای خانواده، میانگین درآمد، میاگین نمره-های دیپلم، میانگیندانش آموختگی رابطه ی مثبت معنی داری دارد. نیز؛ رضامندی، وفاداری به موسسه آموزشی ودیدگاه نسبت به موسسهآموزشی از عامل های موثر بر موفقیت شغلی بوده اند
اشتغال
آموزش علمی کاربردی
دانش آموختگان شیلاتی
موفقیت شغلی
2015
08
23
111
121
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105838_83da7a197807fdae0960b01b631117c5.pdf
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
2717-1205
2717-1205
1394
7
33
نقش مؤلفه های تاثیر گذار بر تحول آفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران
ندا
علیزاده
حسن
صدیقی
غلامرضا
پزشکی راد
مقصود
فراست خواه
هدف از این تحقیق تحلیل مؤلفه های تحول آفرین آموزشی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران بود. در این تحقیقاز روش تحقیق ترکیبی )کیفی+ کمی( استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق 361 نفر از اعضای هیات علمی شاغل بهتدریس در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، دانشکده های کشاورزی دانشگاه های تربیت مدرس و شیرازبه روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه آماری تحقیق گزینش شدند و در )n= بودند که از بین آنها 186 نفر ) 186نهایت 166 پرسشنامه بازگشت و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. گرد آوری داده ها در این تحقیق در قالب دو بخش کلیبه انجام رسید. اول روش کیفی فراترکیب که در آن داده های ناشی از فراترکیب با گرد آوری داده هایی مانند هدف ها،نوع و چگونگی نمونه گیری، روش تحقیق به کار رفته، تحلیل محتوا، و تحلیل نتیجه ها به دست آمدند. نتیجه های اینتحلیل منجر به شناسایی پنج عامل اصلی اثرگذار در تحول آفرینی آموزشی )یادگیری، آموزش و تدریس، صلاحیت،کیفیت آموزشی، و رهبری( شد. دوم روش معادلات ساختاری که به منظور آزمون فرضیه های مربوطه به معادله استفادهشد. نتیج ههای دست آوردها نشان دادند که متغیرهای مدل های نوین یادگیری، سب کهای رهبری و صلاحیت هایآموزشی اثر معنی داری بر تحول آموزشی داشتند.
تحول آفرینی آموزشی
آموزش عالی کشاورزی
مؤلفه های تحول آفرینی آموزشی
2015
08
23
122
136
https://itvhe.areeo.ac.ir/article_105842_191db5bab375e1327d83616fa1c1209f.pdf