آیین، ف.، الحانی، ف.، و انوشه، ف. (1388). تجربیات دانشجویان، مربیان و مسئولین پرستاری بیمارستان از کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، جلد9، شماره 3، صفحه 191-200.
اکبری، ک. ( 1379). ارتباط آموزش عالی- اشتغال و چالشهای موجود. خلاصه مقالات همایش بررسی مشکلات و چشم اندازهای اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی، دانشگاه تهران: دانشکده مدیریت، پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
بهرامی، ف. (1380). اثربخشی برنامههای آموزشی دورهی کارشناسی دانشکدهی کشاورزی دانشگاه شیراز از دید دانشآموختگان. پایان نامه کارشناسی ارشد، گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز.
جلالی، خ. ک. ( 1382). ساماندهی اشتغال دانش آموختگان رشتههای کشاورزی و منابع طبیعی. فصلنامه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شماره 2، صفحه 23-19.
حبیب پور، ک و صفری، ر. (1391). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی ( تحلیل دادههای کمی). تهران: لویه، متفکران.
دهقانی، خ.، دهقانی، ح.، و فلاح زاده، ح. (1384). مشکلات آموزش بالینی کارآموزی در عرصه از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، جلد2، شماره 1، صفحه 24-33.
زرافشانی، ک؛ میرک زاده، ع. ا؛ اسکندری، ف؛ مرادی، خ. ( 1387). تحلیل دوره های کارآموزی دانشجویان به منظور ارتقای کیفی این دورهها: مطالعه موردی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی. سومین همایش یافتههای پژوهشی کشاورزی و منابع طبیعی غرب کشور، کردستان، سنندج، صفحه 1225- 1215.
زمانی پور، ا. (1385). معضل بیکاری فارغالتحصیلان رشتههای کشاورزی و واکاوی ریشههای آن. مجموعه مقالات همایش علمی آموزش کشاورزی کشور، تهران، دانشگاه تربیت مدرس.
شاه ولی، م؛ عربی، ق و بیژنی، م . ( 1381). یادگیری دانش سه گانه. تهران: انتشارات نصوح.
صادقی، ف؛ شریف زاده، ا؛ موحد محمدی، ح؛ مریدالسادات، پ. ( 1387). بررسی نقاط قوت و ضعف دورهی کارآموزی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران ( مقاله کوتاه)، جلد 4، شماره 1، صفحه 108-99.
ضیغمی، ر.، فاصله، م. ، جهان میری، ش.، و قدس بین، ف. (1383). مشکلات آموزش بالینی از دید دانشجویان پرستاری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، جلد 8، شماره، 30. صفحه51-55.
غلامی، ح. ( 1385). یادگیری تجربی: حلقهی گمشده آموزش عالی کشاورزی. همایش علمی آموزش کشاورزی کشور، دانشگاه تربیت مدرس، 10 و 11 آبان.
غلامی رضا، پ؛ زرافشانی، ک؛ میرک زاده، ع. ا. (1389). تحلیل مؤلفههای اثربخشی دوره کارآموزی رشته ترویج و آموزش کشاورزی به منظور ارائه الگوی مطلوب دانشگاه رازی گروه ترویج و آموزش کشاورزی.
محمودی، م؛ فرهادیان، ه و چیذری، م. ( 1390). بررسی میزان رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های کشاورزی از دروس مرتبط ارائه شده ( مطالعه موردی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس) . همایش ملی اشتغال دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تربیت مدرس، صفحه 136-130.
موحد محمدی، ح. ، صادقی، ف. ، شریف زاده، ا. ، و مریدسادات، پ. (1387). بررسی نگرش دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران نسبت به دستاورد های دوره های کارآموزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. سال 39، شماره 1، صفحه 176-169.
میردامادی، س. م، توحیدلو، ش. ( 1387). تحلیل مشکلات فراروی آموزشهای عملی از دیدگاه دانشجویان سال آخر کشاورزی ( مطالعه موردی دانشگاه زنجان). فصلنامه فنآوریهای نوین کشاورزی، سال دوم، شماره 2، صفحه 122- 107.
میردامادی، س. م و جنگی مرنی، ع. ( 1390). بررسی نقش آموزش عالی در تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش کشاورزی ایران بر اساس نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها. همایش ملی اشتغال دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تربیت مدرس، صفحه 245-235.
Albert, F., Heaney, J., & Kuhn, K. L. (2009). Internship in marketing: goal, structures and assessment –student, company and academic perspectives. Journal of Australasian Marketing, 17, 36-45.
Bansal, R. K. (2004). Need for strengthening of internship (rotator housemanship) training in India. Journal of Education for Halt, 17(3), 332-338.
Camp, W. G., Clarke, A., & Fallon, M. (2000). Revisiting supervised agricultural experience. Journal of Agricultural Education, 41(3), 13-22.
Collins, A. B. (2002). Gateway to the real world, industrial training: dilemmas and problems. Journal of Tourism Management, 23, 93-96.
Gibson, D. C. (2001). Communication faculty internship. Public Relations Review, 27, 103-117.
Holmes, K. (2006). Experiential learning or exploitations? volunteering for work experience in the ukmuseums sector. Museum Management and Curatorship, 21, 240-253.
Jane Hager, C. (2005). Developing standards for undergraduate university construction education internship programs. UnPublished Doctoral of Dissertation, Texas A & M University,1-218.
Lal, S. (1999). Innovation approaches in the pursuits of teaching- training and research in community medicine. Indian Journal of Community Medicine, 24, 8-18.
Miller, L. E. (2001). The way of experiential learning. The Agricultural Education Magazine, 73(6), 12-13.
Morton, R. H. (1987). The relationship between the quality of Supervised Occupational Experience Programs (SOEP) and achievement of students in vocational agriculture. Paper presented at the National Agricultural Education Research Meeting, Dallas, TX.
Osmond, J., & Hoover, T. (1996). Flow up of graduates from the college of agricultural University of Floria. European Journal of Agricultural Education and Extension, 2(2), 41- 48.
Phipps, L. J., Osborne, E.W., Edyer, J., & Ball, A. L. (2008). Handbook on agricultural education in public schools. sixth edition.
Richardson, J. G. (1994). Learning best through experience. Journal of Extension, 32(2), 1- 4.
Wright, R. L. (1989). An assessment of the perceived importance of the economic impact of vocational agriculture Supervised Occupational Experience Programs (SOEP) within Oklahoma communities. Unpublished master, s thesis, Oklahoma State University, Stillwater.