پیمان، ه.؛ زریان، ا.؛ صادقیفر، ج.؛ علیزاده، م.؛ یعقوبی، م.؛ یمانی، ن.؛ رستمی، آ. و دلپیشه، ع. (1389). ویژگیهای یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علومپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی (ویژهنامه توسعه آموزش): دوره 10، شماره 5، صص 1139-1131.
دادخواه، ب.؛ علی محمدی، م.؛ مظفری، ن.؛ محمد نژاد، س.؛ مولایی، ب. و دادخواه، د. (1388). ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. مجله علمی و پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی، سال یازدهم، صص 50-44.
رضایی، ع.م؛ دلاور، ع.؛ احدی، ح. و درتاج، ف. (1389).ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ایرانی ارزشیابی دانشجویان از کیفیّت آموزشی (ISEEQ). فصلنامه اندازهگیری تربیتی، صص 145-121.
شعبانی، ح. (1393). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها. چاپ بیست و هفتم.
طهماسبی، س.، ولیان، ا. و معزیزاده، م. (1390). بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی و مسئولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی. مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علومپزشکی شهید بهشتی، دوره 29، صص 360-353.
قلیفر، ا.؛ حجازی، ی. و حسینی، م. (1389). تحلیلعاملی مهارتهای حرفهای لازم برای موفقیّت شغلی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 57، صص 141-125.
قهرمانی، م.؛ عارفی، م. و جمشیدی، ل. (1387). بررسی تأثیر ارزیابی پایان ترم بر عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 48.
ملکشاهی، ف.؛ شیخیان، ع. و طراحی، م.ج. (1389). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد اولویّتهای ارزشیابی اساتید. پژوهش پرستاری، دوره 5، شماره 19، صص 24-16.
هرندیزاده، ا.؛ نعیمی، ا.؛ پزشکیراد، غ. و نامدار، ر. (1389). بررسی خصوصیّات استاد خوب از نظر دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 58، صص 55-41.
Ciancialow, H. (2007). The comparative students of college in the teacher characteristics. Journal of Psychology, 69, pp. 32-33.
Faith E. F. (2010). Are student evaluations of teaching fair? [Cited 2010 June7]. Available from:http://web.cs.toronto.edu/Assets/DCS+Digital+Assets/EllenStudentEvals.pdf
Fischer JD. (2006). Implications of Recent Research on Student Evaluations of Teaching. Montana Professor, 17(1), pp 11-17.
Gien-Lant T. (1991). Evaluation of faculty teaching effectiveness toward accountability in education. Nurs Edu;30, pp. 92-95.
Gillespie, M. (2005). Student-teacher Connection: A Place of Possibility. Journal of Advance Nurse, Vol. 52, Iss.2, pp. 211-219.
Jacobs, L. C. (2004) Student Ratings of College Teaching: What Research Has to Say; Indiana University Bloomington. IU Bloomington Evaluation Services & Testing Franklin Hall 014, 601 E. Kirkwood Ave. Bloomington, In 47405.
17. Librera, W. L. (2004). Newjersy Professional Standard for Teacher and School Leaders; Newjersy Department of Education.
Richardson, A. G. & Arundell, A. (2006). Characteristics of the Effective Teacher as Perceived by Pupils and Teachers: A Caribbean Case Study. ERIC Document Reproduction, Service, No. ED 311013.
Richardson, K. (2008). The standpoint collegian aground master characteristics. The Journal of Curriculum, 26, pp. 39-40.
Roberts, G. & Dye, J. E. (2004). Characteristics of Effective Agriculture Teachers. Journal of Agricultural Education, Vol. 45, No. 4, pp. 82-95.
Sworzel, K. A. (1995). A Program for the Preparation of Preservice Agricultural Education Teachers for the Twenty – first Century. Columbus, OH: Ohio State University, Department of Agricultural Education (ERIC Document Reproduction Service No. ED 389676).