ارسلان بد، م. 1370 .خروجی سرمایهگذاری در آموزش روستاییان و کشاورزان. ارائه شده در ششمین سمینار علمی ترویج کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد.
حکمت، م.، و ا. عمانی. (1390). بررسی تطبیقی سیاست های اعمال شده در جهت کاهش بیکاری در بین دانش آموختگان بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای عملیاتی، مجموعه خلاصه مقالات همایش ملی اشتغال دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، سال 1390، ناشر: سازمان بسیج مهندسین.
حیدری، ص.، و س. ع. خاوری. (1383). بررسی وضعیت اشتغال کارآموزان در رشتههای مربوط به بخش صنعت در برنامهی سوم توسعه: استان مازندران. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، دوره4، شماره13، صص: 85-67.
خاکی، ع.، و ا. رافع. (1391). آموزش همراه با تولید در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش. مجموعه مقالات اولین همایش علمی توسعه ی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در افق ایران 1404. آبان ماه 1391. تهران: معاونت آموزش متوسطه ی وزارت آموزش و پرورش.
رجبی، س.، ع. پاپزن، ا. اعظمی و ع. سلیمانی.1391. بررسی صلاحیتها و مهارتهای مورد نیاز آموزشگران هنرستانهای کشاورزی با بهرهگیری از روش دلفی: مطالعه موردی استان کرمانشاه. پژوهش در برنامهریزی درسی، دوره 8، شماره 9، صص: 158-146.
رنجبر، ا.، ج. ارجمندی، و خ. کلانتری. 1391. ارزیابی اثربخشی عملیات کشاورزی بر توانمندسازی دانشجویان رشتههای کشاورزی در دانشگاه تهران. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 21، صص: 83-93.
زارعی، ع.، و م. آئینی. 1391. راه های بهبود کیفیت آموزش همراه با تولید در هنرستان های کشاورزی. مجموعه مقالات اولین همایش علمی توسعه ی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در افق ایران 1404. آبان ماه 1391.تهران. معاونت آموزش متوسطه ی وزارت آموزش و پرورش
زرافشانی، ک. 1391. عامل های موثر بر اثر بخشی عملیات کارورزی در هنرستان های کشاورزی استان کرمانشاه. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 23، صص: 84-97.
صالحی، ک.، ح. زین آبادی، و ع. کیامنش.1386. نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کاردانش، موردی از ارزشیابی کیفیّت بروندادهای هنرستانهای کاردانش منطقه 2 شهر تهران. فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، سال پنجم، شمارهی 16، صص: 163-119.
عباس زاده، خ. و م. رنجبری. 1385. بررسی وضعیت آموزش کشاورزی در آموزش و پرورش. مجموعه مقالات همایش آموزش کشاورزی- دانشگاه تربیت مدرس تهران. سال 1385.
عربی، ق. و م. شاهولی. 1380. ایجاد دانش سازگاری در دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی درچالش با تغییرات. مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 34، صص:281-300.
فینچ، ک. و ج. کرانکلین .1388. برنامهریزی درسی در آموزش فنی و حرفه ای، ترجمه: ع. خلاقی و ک. فتحی و غ. شمس مورگانی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی.
محمدعلی، م. 1390. آموزشهای فنی و حرفهای و راههای اصلاح آن، تهران: وزارت آموزش و پرورش، فصلنامه رشد، آموزش فنی و حرفه ای، دوره 7، شماره 1، صص: 18-10.
منفرد، ن. 1386. بررسی عوامل موثر بر اجرای موفقیت آمیز عملیات کارورزی دانش آموزان کشاورزی. فصلنامه آموزش و سازندگی، شماره 4، صص: 3-11.
موحد محمدی، ح.، م. علیرضایی، ح. فمی و م. پورآتشی. 1393. بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش های متوسطه ی کشاورزی، مطالعه موردی: مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد هرمزگان. تحقیقات اقتصاد و توسعهی کشاورزی ایران، دوره 45، شماره 1، صص: 114-105.
موحد محمدی، ح. 1382. آموزش کشاورزی. تهران: موسسه توسعه روستایی ایران.
موذن، ز.، ح. موحد محمدی، ا. رضوانفر و م. پورآتشی. 1390. تحلیل وظایف شغلی مدیران هنرستانهای کشاورزی استان تهران، از دیدگاه آموزشگران. مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 18: صص: 54-45.
میرهادی، م. 1380. بررسی میزان اشتغال فارغ التحصیلان مهارتهای کاردانش در مشاغل مرتبط در استان اصفهان. طرح پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان.
FAO. 1997. Agricultural education and training: Issues and opportunities. Prepared by the agricultural education group of the extension, education and communication service (SDRE),FAO research, extension and training division. Retrieved from
http://www.fao.org/sd/EXdirect/EXre0003.html
Johnson, D.M., G.W. Wardlow, and T.D. Franklin. 2005. Method of reinforcement and student gender: Effects on achievement in agri-science education. Journal of Agricultural Education, 39, 4, 18-27.
Lo, Y. M., S. L., Gdovin, J. B., Stankiewicz, , l., Appezzato, and E. M. Garvey. 2002. A dynamic food science internship program: integration of problem-based learning and student-centered mentoring. Journal of Food Science Education, 1, 45-50.
Mcmanus, A., and A. Feinstein. 2008. Internship and occupational socialization: What are students learning? Developments in Business Simulation and Experiential Learning, 35, 128-135.
Mick, J. H., B. R. Stewart, and D. M. Claycomb. 1984. Job placement as influenced by the agricultural background of vocational agriculture graduates. The Journal of the American Association of Teacher Educators in Agriculture, 25, 3, 60-65.
Phipps, L. J., E. W. Osborne, J. E. Dyer, and A. L. Ball. 2008. Handbook on agricultural education in public schools. Thomson Delmar Learning.
Rojewski, J., P. Asunda and S. Kim. 2008. Trends in career technical education research, Journal of Career and Technical Education, 24, 2, 57-68.
Shao, X. and T. Bruening. 2005. Teachers perceptions of curriculum reforms and teacher training programs in Chinese Agriculture Schools. Journal of International Agricultural and Extension Education, 12, 1, 37-47.
Umar, I., and A. Maaji. 2010. Repositioning the facilities in technical college workshop for efficiency: a case study of north central Nigeria. Journal of Stem Teacher Education,47, 3, 59-82.