احمدپور داریانی، م. (1383). تجارب کارآفرینی در کشورهای منتخب، تهران، انتشارات امیرکبیر.
احمدپور، ا.، قاسمی، ح. و علیخانی دادو کلایی، م. (1394). عاملهای موثر بر توسعه ی مهارت های کارآفرینی دانشجویان آموزشکده های کشاورزی. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 32: 26-40.
احمدپورداریانی، م. (1378). کارآفرینی ضرورت توسعه، ماهنامه تدبیر، 95، 84.
حسینی، ط. و لشگرآرا، ف. (1393). شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه مهارتهای کارآفرینی در تعاونیهای زنان روستایی استان فارس. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، سال هفتم، شماره 2، (پیاپی 26). 13-34.
رحیمیان، ح.، احمدپور داریانی، م.، عباس پور، ع. و اعلامی، ف. (1392). شناسایی عاملهای اثرگذار بر شکل گیری رفتار کارآفرینان اجتماعی در ایران. توسعه کارآفرینی، دوره ششم، شمار اول: 202-185.
رکن الدین افتخاری، ع.، طاهرخانی، م. و سجاسی، ح. (1388). تحلیل ابعاد و عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی کشاورزی مناطق روستایی، مطالعه موردی روستاهای شهرستان خدابنده. فصلنامه روستا و توسعه ، جلد2 ، صفحات 72 – 43 .
ساداتی، م. و قهرمان، آ. (1390). مقایسه وضعیت دانش آموزان هنرستانهای فنی و حرفه ای و مدارس کاردانش به لحاظ تطبیق مؤلفه های آموزشی با استانداردها. فصلنامه جامعه شناسی مطالعات جوانان، سال دوم، شماره دوم: 80-63.
سازمان مرکزی آموزشکده فنی وحرفهای. (1394). تعداد آموزشگران آموزشکده های فنی و کشاورزی شهرستان ساری. ناشر: سازمان آموزش فنی و حرفه ای.
شکاری، ع. و حیدرزاده آرانی، س. (1390). بررسی اثربخشی آموزشهای حرفهای بیمه بر عملکرد کارکنان شرکتهای بیمه از نظر مهارتهای کارآفرینی (مطالعه موردی: استان اصفهان). توسعه کارآفرینی، سال چهارم، شماره سیزدهم: 128-109.
صمدی، پ. و شیرزادی، ه. (1386). بررسی رابطه جو سازمانی مدرسه با روحیه کارآفرینی در دانش آموزان. فصلنامه نوآوری های آموزشی ، سال 5 ، شماره 16 ، صص 164- 187 .
عبدالهیان، ز.، عبدالهیان، و. و عبدالهیان، م. (a1391). اولویت بندی شاخص های مهارتی مدیران کارآفرین به روش FANP (مطالعه موردی: جهاد دانشگاهی). کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، دانشگاه مازندران-بابلسر، 23 آبان.
عبدالهیان، ز.، عبدالهیان، و. و عبدالهیان، م. (b1391). شناسایی مهارت های کارآفرینی مورد نیاز فارغ التحصیلان مهندسی صنایع برای ورود به عرصه ی کسب و کار. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های دانش بنیان، دانشگاه مازندران-بابلسر، 23 آبان.
نظری، م. (1387). اصول مبانی کارآفرینی، تهران: پیام پویا.
نعیمی، ا.، پزشکی راد، غ. ر. و چیذری، م. (1387). نگاهی بر نقش آموزش کارآفرینی در ایجاد اشتغال، اولین همایش نوآوری و کارآفرینی، تبریز، مدیران هم اندیش فراخیز.
نعمتی، م. ع. (1392). بررسی ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه های دولتی تهران. دو فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، سال اول، شماره 3: 64-47.
یعقوبی فرانی، ا.، سلیمانی، ع.، موحدی، ر. و اسکندری، ف. (1392). تأثیر عوامل آموزشی و نهادی بر کارآفرینی زنان روستایی (مورد مطالعه: استان همدان). توسعه کارآفرینی، دوره ششم، شمار دوم: 134-115.
Bosire, K. J. and Nzaramba, K. (2013). Entrepreneurship Skills Development and Growth of Small and Medium Entreprises in Rwanda (Case Study: “CAPLAKI”) 2007-2011. International Journal of Information Technology and Business Management, 17(1): 12-28.
Botha, M., Nieman, G. H., van Vuuren, J. J. and Road, L. (2006). Evaluating the Women Entrepreneurship Training Programme: A South African study. International Indigenous Journal of Entrepreneurship, Advancement, Strategy and Education: 1-17.
Brixiova, Z., Ncube, M., and Bicaba, Z. (2015). Skills and Youth Entrepreneurship in Africa: Analysis with Evidence from Swaziland, World Development, 15: 11–26.
Datta, P.B. & Gailey, R. (2012). Empowering women through social entrepreneurship: Case study of a women's cooperative in India. Entrepreneurship Theory and Practice, 36(3): 569-587.
Hosseini, S.J.F., Nadafi, R. & Lashgarara, F. (2012). Investigating the role of entrepreneurship education in creating employment in the agricultural sector of Iran case study of EsfahanProvince. American Journal of Scientific Research. PP. 5-9.
Hytti, U. and O’Gorman, C. (2004) what is Enterprise Education? An Analysis of the objective and Methods of Enterprise Education programmers in four European countries, Education and Trainin, 46(1): 11- 23.
Kikechi, W., Owano, A., Ayodo, T. M. O. and Ejakait, E. (2013). Do Entrpereneurial Skills Acquierd from TechnicalSubjectsHelpSecondary School Graguates in Self-Employment in Kenya? International Journal of Education and Research, 1 (8): 1-12.
Lashgarara, F., Roshani, N. & Omidi Najafabadi, M. (2011). Influencing factors on entrepreneurial skills of rural women in Ilam City, Iran. African Journal of Business Management, 5(14): 5536-5540.
Nachimuthu, G.S. & Gunatharan, B. (2012). Empowering Women through Entrepreneurship: A study in Tamil Nadu, India. International Journal of Trade, Economics and Finance, 3(2): 143-147.
Premand, P., Brodmann, S., Almeida, R., Grun, R., and Barouni, M. (2016). Entrepreneurship Education and Entry into Self-Employment Among University Graduates, World Development, 77: 311–327.
Smit, A.B. (2004). Changing External Conditions Require High Levels of Entrepreneurship in Agriculture. Agricultural Econpmics Research Institute, WageningenUniversity and Research Institute Lelystad, the Netherlands.
Verzat, C. and Bachelet, R. (2006). Developing an Entrepreneurial spirit among engineering college Teachers: What are the education factors? In Fayoll Alain and klandt Heinz 2006 International Entrepreneurship Education Issues and Newness, ed, Edward Elgar.