بنی عامریان، ل.، زرافشانی، ک و رستمی، ف. (1390). بررسی وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشته ترویج و آموزش کشاورزی: مطالعه موردی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه. نامه آموزش عالی، دورهی جدید، 4(16): 44-31.
بیگدلی، م.، کرامتی، م و بازرگان، ع. (1391). بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با وضعیت اشتغال دانشآموختگان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 18(3): 111-131.
چراغی، ح.، چراغی، ا و پورافکاری، ن. (1393). بررسی تأثیر وامهای خوداشتغالی بر اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبدانان. توسعه اجتماعی (توسعه انسانی سابق)، 9(2): 203-216.
ساکتی، پ. (1380). بررسی رابطه ابعاد اشتغال در بخش غیر متشکل (غیردولتی) با ویژگیهای فردی، رشته تحصیلی و فعالیتهای اقتصادی دانش آموختگان شاغل در استانهای جنوبی کشور. موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، ویراست اول. 138- 1.
سواری ممبنی، آ، (1393). شناسایی سازههای مؤثر بر گرایش جوانان روستایی شهرستان باغملک نسبت به اشتغال در حرفهی کشاورزی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان.
شاهآبادی، ا و خاتمی، ط. (1392). بررسی عاملهای مؤثر بر خوداشتغالی در اقتصاد ایران. پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)، 13(1): 91- 109.
عربیون، ا.، عبد اله زاده، غ و ابوالقاسم، ش. (1392). بررسی و تحلیل گرایش به خوداشتغالی در بین دانشجویان (مورد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 44 (4): 591-581.
غیاثی، ع. (1394). بررسی رابطه سبکهای حل مسئله و گرایش به کارآفرینی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه زابل). توسعه کارآفرینی، 8(1): 158- 139.
فرجامی، م. (1390). بررسی عاملهای مؤثر بر توسعه خوداشتغالی پایدار بین مددجویان روستایی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بیرجند. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند.
موحدی، ر و چرختابیان، ط. (1392). تحلیل زمینههای خوداشتغالی و اشتغالزایی دروس تخصصی رشته ترویج و آموزش کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 9(2): 145- 158.
نادری مهدیی، ک. (1393). راهنمای خوداشتغالی و کارآفرینی. همدان: انتشارات مصفای الوند.
نوه ابراهیم، ع و تندسته، ا. (1387). مطالعه شاخصهای کارآفرینی در بین دانش آموزان سال آ خر سهشاخه نظری، فنی حرفهای و کاردانش (مدارس متوسطه شهرستان گرمسار). فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار. 2(2): 146-133.
وطنخواه، ن و رضایی مقدم، ک. (1394). شناخت روحیه کارآفرینی دانشجویان: مورد مطالعه دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 11(1): 59-71.
Atadero, R. A., Rambo‐Hernandez, K. E., & Balgopal, M. M. (2015). Using social cognitive career theory to assess student outcomes of group design projects in statics. Journal of Engineering Education, 104(1), 55-73.
Bakken, L. L., Byars-Winston, A., & Wang, M. F. (2006). Viewing clinical research career development through the lens of social cognitive career theory. Advances in Health Sciences Education, 11(1), 91-110.
Blanco, Á. (2011). Applying social cognitive career theory to predict interests and choice goals in statistics among Spanish psychology students. Journal of Vocational Behavior, 78(1), 49-58.
Cummings, D. L. (2008). Using social cognitive career theory to conceptualize and develop a measure of the barriers to career choice for individuals who have criminal records (Doctoral dissertation, The University of Akron).
Diegelman, N. M., & Subich, L. M. 2001. Academic and vocational interests as a function of outcome expectancies in social cognitive career theory. Journal of Vocational Behavior, 59(3), 394-405.
Georgellis, Y., & Wall, H. J. (2000). Who are the self-employed?. Review, 82.
Glocker, D., & Steiner, V. (2007). Self-Employment: Way to End Unemployment? Empirical Evidence from German Pseudo-Panel Data.
Hejazi, Y., Hashemi, S. M., & Malek-Mohammadi, I. (2008). Iranian agricultural graduates and agri-business ventures. American Eurasian Journal of Agricultural and Environmental Science, 4(3), 311-317.
Hunt, H. K., Flores, L. Y., Navarro, R. L., & Lee, H. S. (2016, December). Increasing diverse students' persistence in engineering: A social cognitive perspective. In Frontiers in Education Conference (FIE), 2016 IEEE (pp. 1-6). IEEE.
Lent, R. W., Brown, S. D., & Hackett, G. (1994). Toward a unifying social cognitive theory of career and academic interest, choice, and performance. Journal of vocational behavior, 45(1), 79-122.
Lent, R. W., Brown, S. D., & Hackett, G. (2000). Contextual supports and barriers to career choice: A social cognitive analysis. Journal of counseling psychology, 47(1), 36.
Lent, R.W., Brown, S. D., Hackett, G. (1994) Contextual supports and barriers to career choice: A social cognitive analysis, Journal of Counselling Psychology, 47, 1, 36-49.
Liguori, E. W. (2012). Extending Social Cognitive Career Theory Into The Eentrepreneurship Domain: Eentrepreneurial Self-efficacy‟ Mediating Role Between Inputs, Ooutcome Expectations, And Intentions (Doctoral dissertation, University of South Florida).
Macieira, M. H. C. (2009). The determinants of self-employment. Universidade Tecnica de Lisboa.
Peña‐Calvo, J. V., Inda‐Caro, M., Rodríguez‐Menéndez, C., & Fernández‐García, C. M. (2016). Perceived Supports and Barriers for Career Development for Second‐Year STEM Students. Journal of Engineering Education, 105(2), 341-365.
Rodríguez, C., Inda, M., & Fernández, C. M. (2015). Influence of social cognitive and gender variables on technological academic interest among Spanish high-school students: testing social cognitive career theory. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 1-21.
Schaub, M., & Tokar, D. M. 2005. The role of personality and learning experiences in social cognitive career theory. Journal of Vocational Behavior, 66(2), 304-325.
Segal, G., Borgia, D., & Schoenfeld, J. (2002). Using social cognitive career theory to predict self-employment goals. New England Journal of Entrepreneurship, 5(2), 47-56. 4.
Yazdanpanah, M., Feyzabad, F. R., Forouzani, M., Mohammadzadeh, S., & Burton, R. J. (2015). Predicting farmers’ water conservation goals and behavior in Iran: A test of social cognitive theory. Land Use Policy, 47, 401-407