اسکندری، آ.، زارع، ا. و شریفزاده، م. (1394). کیفیت تدریس و نیازهای آموزشی هنرجویان هنرستانهای کشاورزی استان فارس. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 35، 106-94.
اکبری، م. اسدی، ع. شعبانعلیفمی، ح. اسکندری، ج. (1388). چالشهای طرح مهندسین ناظر گندم از دیدگاه مهندسین ناظر: مطالعه موردی استان اصفهان. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5(2)، 86-71.
جعفری، س. ا. (1392). بررسی نقش ترویج بر توانمندسازی باغداران مرکبات شهرستان ساری. پایان نامه کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران.
دینپناه، غ. ر.، میردامادی، س. م. و علوی، س. و. (1388). مدرسه مزرعه کشاورز (FFS) رهیافتی نوین در ترویج کشاورزی. نشر آموزش کشاورزی.
زندی، خ.، محمدی، م. ف.، صادقی، س. و آژده، علی. (1393). ارزیابی اثربخشی طرح آیه های تمدن: مورد مطالعه استان همدان. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 17(63)، 94-77.
زوار، ت.، فرجادنیا، ک. و خلفی، م. (1372). ارزشیابی دورههای آموزش و پرورش گوسفند در آذربایجان غربی. تهران: وزارت جهاد سازندگی، معاونت ترویج و مشارکت مردمی.
سازمان بسیج مهندسین کشاورزی. (1394). دستورالعمل طرح بسیج همگام با کشاورزی. موجود در کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان آمل.
سلوکی، م. و چیذری، م. (1390). بررسی اثربخشی فعالیتهای آموزشیـترویجی در ارتقاء سطح دانش اعضای تعاونیهای تولیدی کشاورزان استان سمنان. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 4(1)، 14-1.
شیری، ش.، بیژنی، م. و چهارسوقیامین، ح. (1390). ارزشیابی اثربخشی طرح محوری گندم از دیدگاه کارشناسان ناظر استان ایلام. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 4(2)، 95-85.
صادقی، ح. (1392). عوامل مؤثر بر اثربخشی فعالیتهای کارشناسان ناظرگندم از دیدگاه گندمکاران شهرستان ساری. پایان نامه کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران.
عباسیرستمی، ع.ا.، ذبیحالهنژاد، ن. و چرمچیانلنگرودی، م. (1393). مدلیابی نیازهای آموزشی مهندسان ناظر کشت و تولید برنج شرکتهای خدمات مشاورهای کشاورزی استان مازندران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 31، 28-18.
عیدی، ا.، علیپور، م. ر. و عبدالهی، ج. (1387). سنجش اثربخشی دورههای آموزشی. تدبیر، 200، 32-26.
فرنیا، م. ملکی آوارسین، ص و فرشباف جور، و. (1391). بررسی اثربخشی دورههای آموزشی ارائه شده برای اعضای شرکتهای تعاونی کشاورزی و غیرکشاورزی در استان آذربایجان شرقی با استفاده از مدل کرک پاتریک. تعاون و کشاورزی، 4، 83 ـ63.
قناعت، ن. (1385). بررسی اثربخشی برنامههای ترویج چندمنظوره در حفظ و احیاء مراتع شهرستان گرمسار با تکیه بر بهرهبرداران. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران.
کلانتری، خ.، اسدی، ع.، شعبانعلیفمی، ح.، یعقوبینژاد، م. و چوبچیان، ش. (1384). ارزشیابی اثربخشی پروژههای انتقال یافتهها. چکیده مقالات سمپوزیوم علمی ارزشیابی طرحهای آموزشی ترویجی، وزارت جهاد کشاورزی: معاونت ترویج و نظام بهره برداری.
لایقی، ا.، قاسمی، پ. و بابایی، ن. (1391). بررسی مزیت نسبی تولید و اشتغال بخش کشاورزی استانهای کشور. مجله اقتصادی-دوماهنامه بررسی مسائل و سیاستهای اقتصادی، 11 و 12، 110-83.
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل. (1395). اطلاعات مشارکت کنندگان در طرح همگام با کشاورز. بخش ترویج و نظام بهرهبرداری.
مرکز آمار ایران. (1394). نتایج تفصیلی سرشماری عمومی کشاورزی کل کشور–1393. تهران: مرکز آمار ایران، دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاریهای بینالملل.
موسوی، ن. ا. (1376). طراحی الگویی برای ارزشیابی برنامه درسی و بکارگیری آن در ارزشیابی درس روشها و فنون تدریس دورههای تربیت دبیر دانشگاهها. پایان نامه دکتری، دانشکده علوم انسانی، دانشکاه تربیت مدرس، تهران.
نوهابراهیم، ع. ر. و مجیدی، د. (1393). ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت در ارتقای عملکرد شغلی کارکنان پلیس. فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 2(3)، 118-95.
هادیان، ح و قربان نژاد، ا. (1389). مدیریت مصرف بهینه آب در شالیزار. نشریه سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، ناشر: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی مازندران ،1.
Ajayi, M. T. (2001). Evaluation of the Effectiveness of Field Days Carried Out by Agricultural Trainees as a Technology Transfer Strategy. Journal of International Agricultural and Extension Education, 8(3), 57-64.
Ahmadpour, A. and Moumeni Helali, H. (2011). Factors influencing the effectiveness of rice supervisor’s technical advice: The case of Mazandaran Province, Iran. African Journal of Agricultural Research, 6(22), 5168-5173.
Barret, G., Swanson, W. P., and Song, V.A. (2005). Evaluation of training program for caregivers to aging adults. Journal of Extension, 43(3), 21-29.
C.Wu, C. (1997). Education in from production: The case Taiwan. American Journal of Agricultural Economics, 699-709.
Ghorbani, M. (2008). Evaluation of agricultural advisory services effects on Sugar beet in Razavi Khorasan province. Journal of Applied Sciences, 8(20), 3733-3737.
Moumeni-Helali, H. and Ahmadpour, A. (2013). Impact of Farmers' Field School Approach on Knowledge, Attitude and Adoption of Rice Producers toward Biological Control: the Case of Babol Township, Iran. World Applied Sciences Journal, 21(6), 862-868.
Mwamakimbula, A. M. (2014). Assessment of the factors impacting agricultural extension training programs in Tanzania: a descriptive study. Thesis of M. Sc. in Agricultural Education, Iowa State University.
Renchie, L. D. and Jones, A. W. (2004). Effectiveness of an SPAT education program. Journal of Extension, 42(6), 58-67.
Sahana, A. and Mallick, A. (2016). Effectiveness of Training and Development at RJIL. Imperial Journal of Interdisciplinary Research (IJIR), 2(7), 338-341.
Strong, R., Harder, A. and Carter, H. (2010). Agricultural Extension Agents' Perceptions of Effective Teaching Strategies for Adult Learners in the Master Beef Producer Program. Journal of Extension, 43(8), 1-7.