- ملک محمدی،ایرج.(1395).ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی: مبانی، انتشارات نشر دانشگاهی،صص1-438
- شهبازی،اسماعیل.(1395).توسعه و ترویج روستایی.انتشارات دانشگاه تهران، صص1-804
- ایروانی، هوشنگ.بهروان،ژاله.(1394). مدیریت توسعه منابع انسانی (رویکردهای نوین آموزشی). انتشارات دانشگاه تهران صص78-195
- فمی،شعبانعلی.کلانتری،خلیل.اسدی،علی.(1387). مباحث نوین در ترویج وآموزش کشاورزی، انتشارات سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی،1-303
- اسدی،علی. شریف زاده، ابوالقاسم.(1390) ارزشیابی پیامد گرا در فرایند توسعه پایدار ( راهنمای پایش و ارزشیابی پروژه های توسعه روستایی).انتشارات جهاد دانشگاهی،صص41-116
- جمعه پور، محمود.(1389).مقدمه ای بر برنامه ریزی توسعه روستایی(دیدگاههاو روشها).انتشارات سمت،صص1-254.
- کلانتری،خلیل.(1383). جامعه شناسی روستایی.انتشارات دانشگاه پیام نور،صص1-230.
- فمی،شعبانعلی.غلی بیگی،حسین.شریف زاده،ابوالقاسم. (1384)رهیافتها و فنون مشارکت در ترویج کشاورزی و توسعه روستایی. نشر موسسه توسعه روستایی،صص1-354.
- کرسول.پلانو کلارک.(1391)روشهای پژوهش ترکیبی.( ترجمه علیرضا کیامنش،مریم دانای طوسی)، انتشارات جهاد دانشگاهی – واحد علامه طباطبایی،صص1-162
- فردانش، هاشم. (1386). طبقه بندی الگوهای طراحی سازندهگرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس. انتشارات دانشگاه فردوسی،صص1-195
- سرمد،غلامرضا.(1394)آموزش بزرگسالان و آموزش مداوم.انتشارات سمت،صص1-352
- کافمن و هرمن.(1384) برنامه ریزی استراتژیک در نظام آموزشی.(ترجمه عباس بازرگان، فریده مشایخی)، انتشارات مدرسه،صص1-85
- عابدی،ب.برادران،م.خسروی پور،ب.یعغوبی،ج.یزدان پناه،م.(1396) تدوین الگوی دانشگاه کارآفرینی کشاورزی و منابع طبیعی از دیدگاه مدیرت آموزش، پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 38،صص.123-139
- قانمی،آلاله.لاریجانی،حریم. شبیری،سید محمد. سرمد،محمدرضا.(1395) تدوین الگوی آموزش محیط زیست جهت تقویت پایداری منابع پایه کشاورزی، نشریه مدیریت شهری،شماره44،صص77-96.
- شاه پسند، محمدرضا). 1388.( تعیین مؤلفه های زمینه توسعه حرفه ای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، شماره 40 ،صص139-148
- محب زادگان، یوسف. (1392) .طراحی الگوی بالندگی هیأت علمی در دانشگاه های شهر تهران . رساله دکتری مدیریت آموزشی.دانشگاه شهید بهشتی: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- نوه ابراهیم، عبدالرحیم و پورکریمی، جواد. ( 1393 ). ارائه الگوی مفهومی بهسازی اعضای هیأت علمی دانشگا هها و مراکز آموزش عالی. فصلنامه پژوهش در نظا مهای آموزشی.2-(5)101-121
- نعیمی،امیر. نجفلو،پریسا.سبحانی،سید محمد.(1394) نقش آموزش، ترویج و اطلاع رسانی در توسعه فناوری زیستی از دیدگاه متخصصان ،شماره33،صص97-110
- عباسی رستمی، علیاکبر؛ ذبیحاله نژاد، ناصر و چرمچیان لنگرودی، مهدی. (1393). مدلیابی نیازهای آموزشی مهندسان ناظر کشت و تولید برنج شرکتهای خدمات مشاورهای کشاورزی استان مازندران. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره32،صص41-57
- علویان، جابر و نوری، هدایت اله. (1394). تحلیل عوامل موثر بر رفتار روستاییان در بکارگیری خدمات آموزشی در استان گیلان. سال ۴، شماره ۴، (۱۳۹۴)، شماره پیاپی ۱۲، صص 163-176 .
- حسینی، زهرا. (1394). استفاده از الگوی سازندهگرایی برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی. نشریه علمی- پژوهشی فناوری آموزش، دوره 10، شماره 2. صص 155-164.
- عبدالملکی؛ پزشکی راد، و چیذری، (1391). اثربخشی دورههای ضمن خدمت برای آموزشگران مراکز آموزش کشاورزی در در افزایش دانش فنی آنان. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد، 3 شماره 2، ص 97-104.
- کرمی دهکردی، اسماعیل. ( 1390). آموزش کشاورزان در مدارس عمومی روستایی، ماهنامه جهاد، شماره ها 204 .صص40-61.
- علویان، جابر و نوری، هدایت اله (1394). تحلیل عوامل موثر بر رفتار کشاورزان وروستاییان در بکارگیری خدمات آموزشی در استان گیلان. سال ۴، شماره ۴، (۱۳۹۴)، شماره پیاپی ۱۲، ص 163-176.
- قنبری، یوسف و برقی، حمید. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بهرهوری آموزشهای روستایی. نشریه راهبرد یاس. شماره 18.
- حاجی میر رحیمی، داود و دیگران (1391). تدوین الگوی قابلیت های حرفه ای بهره برداران کشاورزی
- کرمی، مرتضی. (1387). تعیین الگوی مطلوب طراحی آموزشی در سازمانها. دومین کنفرانس توانمند سازی منابع انسان ایران.
سایت ها:
- سایت مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی ایران www.agrisis.areo.ir
- B.,Morgan,M.,&Price,L.(2015).The theory of planned behavior as a model for predicting public opposition to win farm developments. Journal of envieonmental psychology, 36(1),70-76
-Viliamez،-peter(2012): A model for facilitating curriculum development in higher education:a faculty-driven،data-informed، and educational developer- supported approach. In www.interscience.wiley.com. (2009- 11-16)
- Bernard, G. D. 2013 A needs assessment model for conducting follow-up studies. The Journal of Teacher Education, 31 (3): 39-42
- poleklinte, S. Land, G (2013). Company based life long learning. Journal of high technology mangmant research. 11(2), 259-319
- Koster,Bob & Mieke, Brekelmans& Fred, Korthagen&Theo, -Wubbels(2005) Quality requirements for teacher educators, Teaching and Teacher Education Vol .21, Issues 2
- Barro, G. D2012. A needs assessment model for conducting follow-up studies. The Journal of Teacher Education, 31 (3): 39-42
- Barrin, K.R., Ladewig, H.W. (2007) “Development of a systematic approach to identify technical in service needs of teachers”, The Journal of American Association. 21(1):13 -20
- Becket, N & Brooks, quality management in higher education: what quality are we actually
- Barrick , R. K. & D. L. Doefort (2014). Assessing performance & planninginservice needs of first - year vocational agricultural teacherThe Journal of theAATEA,(31)3:10-19
- Mudukuti, A. E. & Miller, L. (2013). Factors Related to Zimbabwe Women’s Educational Needs in Agricultur. Proceedings of the 18th Annual Conference . Retrived from
http://www.AIAEE.org
- Padaria, R.N.Baldeo Singh, N. Sivaramane, Yaswant K.Naik, Ravi Modi and S.Surya, (2009). A Logit Analysis of Bt Cotton Adoption and Assessment of Farmers’ Training Need
- Legans L. (2010). Embedding quality: the challenges for higher education. Quality Assurance in Education. 12(4): 157-65
- W.E.(2013).Analyzing Agricultural Technology Systems:some methodological Tools.in R.Methods for Diagnosing Research Systemcc consTraints and Assessing the Impact of Rural Research:VoI.I.The Hague:ISNAR