آراسته،ح،ر،محمودی راد،م،(1382)"آموزش مؤثر:رهیافتی بر اساس ارزشیابی آموزش به وسیله ی دانشجویان"شماره ویژه در آموزش پزشکی،5(2)،صص5-1.
امین خندقی،م، ،سیفی،غ،(1392)،"توانمندیها و مهارت های مؤثر و مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه"فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی،شماره،69،صص147-121.
اندرسون،م،لورین،ا،(1380)"افزایش کارایی معلم"ترجمه،ع، رئوف، وم، رضایی،تهران، نشر آییژ.
استبرقی،م،حسینی،ا،پورحسینی محمدآباد،ل،(1392)"رابطه ی کیفیت تدریس اساتید با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه یزد" چکیده ی مقالات هفتمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی، مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران، دانشکده ی کارآفرینی.
برادران، م.، موحد محمدی، ح.، شعبانعلی فمی، ح.، و مهرعلی زاده، ی (1386) ."شناسایی دیدگاه دانشجویان در خصوص عناصر اصلی سازوکار ارزشیابی کیفیت تدریس و برآورد تاثیر متغیرهای منتخب بر این دیدگاه در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین (خوزستان)". مجله علوم کشاورزی ایران،دوره38-2.،شماره1،صص135-121.
پاک مهر،ح،جعفری ثانی،ح،سعیدی رضوانی،م،کارشکی،ح،(1391)"نقش کیفیت تدریس اساتید و مؤلفه های آن در توسعه تفکر انتقادی دانشجویان:فرصت ها و چالش های برنامه درسی در آموزش عالی"مجله ی علمی-پژوهشی مطالعات روانشناسی تربیتی،دانشگاه سیستان بلوچستان،سال9،شماره16،صص39-17.
پزشکی راد،غ،ر.محتشم،ح،ر.فعلی،س(1386)."ارزیابی رشته ی ترویج و آموزش کشاورزی از دیدگاه دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس"مجله ی علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران،جلد3،شماره1،صص131-140.
پورآتشی،م،موحدمحمدی،ح،(1386)"عوامل بازدارنده ی استفاده از فناوری اطلاعات از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های کشاورزی". مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران،سال 3،شماره 2،صص107-119.
رئوفی،س،شیخیان،آ،ابراهیم زاده،ف،طراحی،م،ج،احمدی،پ،(1389)"طراحی مقاله ایی برای ارزیابی کیفیت تدریس نظری اعضای هیات علمی براساس نظرات ذی نفعان و اصول بورس تحصیلی چارلز"مجله ی پزشکی هرمزگان،14(3)،176-167.
رجبیان غریب، ف، حجازی،س،ی. امید،م.(1393) "اهمیت مولفه های کیفیت تدریس ازدیدگاه دانشجویان برپایۀ تحلیل حساسیت شبکه عصبی مصنوعی" مجله پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی،شماره29، تابستان93،صص23-13.
سلطان عربشاهی،س،ک،قدیری،آ،(1380)"بررسی ویژگی های تدریس اثربخش از دید دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی علوم پایه"مجله ی علوم پزشکی رازی.7(22)،287-279.
شریفیان،ف،(1385)."بررسی و تبیین شاخص های مؤثر تدریس در موسسات آموزش عالی و میزان تحقق آنها در دانشگاه اصفهان"پایان نامه ی کارشناسی ارشد، برنامه ریزی آموزش و پرورش،دانشگاه علوم تربیتی اصفهان.
شریف زاده،ا،شریفی،م،(1390)،"شناسایی مولفه ها و نشانگرهای ارزیابی کیفیت در آموزش عالی"پنجمین همایش(ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی)،دانشگاه تهران،پردیس دانشکده ی فنی،صص13-1.
شعبانی ورکی، ب.، و حسین قلی زاده، ر. (1385) ." بررسی کیفیت تدریس در دانشگاه علمی". پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی; سال12،شماره1، پیاپی 39 ، صص22-1.
عندلیب،ب،احمدی،آ،"میزان بکارگیری استانداردهای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان از دید دانشجویان"مجله ی دانش و پژوهش در علوم تربیتی،دانشگاه آزاد اسلامی،شماره15.
غنچی،م،حسینی،س،م،حجازی،ی،(1391)"شناسایی و رتبه بندی مولفه های تبیین کننده ی کیفیت تدریس از دیدگاه اساتید پردیس های کشاورزی دانشگاه تهران" مجله پژوهش ترویج و آموزش کشاورزی،سال5،شماره3،پیاپی19،صص40-30.
فتحی واجارگاه،ک،پرداختچی،م،ح،ابوالقاسمی،م،محمدهادی،ف،(1390)"تضمین کیفیت در آموزش بر مبنای مدل تحلیل اهمیت/عملکرد"فصلنامه راهبرد آموزش ،دوره4،شماره2،تابستان90،صص65-57.
نصراصفهانی،ا،(1371)"عوامل موثر بر بهبود کیفیت تدریس"مجله ی آموزش کشاورزی،شماره29،صص154-135.
محمدی،ر،فتح آبادی،ج،یادگارزاده،غ،میرزامحمدی،م،ح،پرند،ک،(1391)"کتاب ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی،مفاهیم،اصول،روش ها،معیارها"مرکز انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور،،چاپ ششم،خرداد1391.
یمنی دوزی سرخابی،م،بهادری حصاری،م،(1387)."مقایسه ی عوامل موثر بر کیفیت تدریس از دید دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شریف و شهید بهشتی"مجله ی آموزش عالی ایران، شماره3، صص16-1.
Alston,J.Miller,w.w.&Wiliams,D.H(2003),The Future role of instruction a technology in agriculture Education in north Carolina and Virginia,The journal of agriculture Education 44(2). Berry,A.(1996)Faculty assessment and development in a changing profession. AdFl Bulletin.27(3) .
-Brightman, H. J., Elliott, M.L., & Bhada, Y. (1993). Increasing the effectiveness of student evaluation of instructor data. Decision Sciences 24(1), 192-199. . -Codde, J. R. (2004). Applying the seven principles for good practice in undergraduate education. Educational Technology Michigan University.
Croom, D. B. (2003). Teacher burnout in agricultural education. Journal of Agricultural Education, 44(2), 12-26 .
Eiszler, C. (2000). College student’s evaluation of teaching and grade inflation, Research in Higher Educati- on, 43 (4): 483-501. .
Knapper, K., & Cropley, A. (2000). Lifelong learning in higher education (Third Edition). London: Kogan Page.
Tang, T. L. P. (1997). Teaching evaluation in a public institution of higher education: Factors related to the overall teaching effectiveness Retrieved from
http://www.findarticles.com.
MC.craken,J.D.(1994)Philosophy and research on the teaching of agriculture ,The Agriculture Education magazine,67(5).
-Prosser,M,Trigwell,K.,&Taylor,P(1994).A phenomenographic study of academic's conception of science learning and teaching. Learning and instruction,journal 4(5).217-232. .
Sergers,M.Dochy,F(1996)qvality Assurance in Higher Education :Theore tical-consideration&Ampirical Evidences studies in Educational Evalution,vol22,pp137-115.
Hoover,T.,&Arrington,L.R.(1994).suspervisedagricultural experience(SAE):Research Finding.The Agricultural Education Magazine, 67(2), 22-35. Haygood, J., Baker, M., Hoggs, J., & Bullok S. (2004). The influence of foundational and expressed- values on personal behaviors of teachers. The Journal of Agricultural Education, 45(1), 98-102.
Marsh, H. W., Muthén, B., Asparouhov, T., Lüdtke, O., Robitzsch, A.,Morin, A & Trautwein, U. (2009). Exploratory Structural Equation Modeling, Integrating CFA and EFA: Application to Students’ Evaluations
of University Teaching, Structural Equation Modeling, 16, 439–476.