ﭘﺰﺷﮑﯽراد، ﻏﻼم رﺿﺎ و دﯾﮕﺮان (1387). ارزﯾﺎﺑﯽ ﻧﯿﺎزﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﺣﺮﻓﻪای ﻣﺮﺑﯿﺎن ﮐﺸﺎورزی ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزش ﮐﺸﺎورزی اﺳﺘﺎنﻫﺎی ﻣﺎزﻧﺪران وﮔﻠﺴﺘﺎن ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﺑﻮرﯾﭻ، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﻗﺘﺼﺎد و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺸﺎورزی اﯾﺮان، 29 (1)، 62-55.
تکیه خواه، ج.، (1387) نقش آموزش زنان در حفاظت از محیط زیست، سایت انجمن زنان زمین، http://greenway.blogsky.com
رضوانفر، ا.، مرادنژادی، ه.، شریف زاده، ا.، و واحدی، م. (1385) بررسی نیازهای اطلاعاتی و منابع کسب اطلاعات زنان کشاورز در شهرستان شیروان چرداول، همایش ملی زنان و چالش های پیش رو، ایلام، 12-10 آبان.
زرافشانی، ک.، آگهی، ح. و خالدی، خ.(1390) نیازسنجی آموزشی زنان روستای قمام شهرستان سنقر( بر مبنای مدل بوریچ و تحلیل کودرانت )، مجله زن در توسعه و سیاست( پژوهش زنان )، دوره 9 ، شماره 1 ، بهار 1390 : 183- 165.
زمانی کوخالو، ل.، زمانی کوخالو، م. و نوروزی، د. (1391) شناسایی نیازهای آموزشی خانوارهای منطقه 19 تهران بر اساس سرفصل موضوعات آموزشی محیط زیست، دومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست، تهران، دانشگاه تهران.
سعادتی، ن.، کریمی، د. و منوری، س.م. (1393) بررسی نیازهای آموزشی زیست محیطی دانشآموزان استان خوزستان، علوم و تکنولوژی محیط زیست، دوره شانزدهم، شماره ویژه 93، 511-501.
شفیعی، ل. (1393) بررسی نیازهای آموزشی زنان روستایی در تولید شیر بهداشتی در گاوداریهای سنتی شهرستان بم، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 45، شماره 4، زمستان 1393، 724-715.
صالحی، ص.، پازوکی نژاد، ز.، و امامقلی، ل. (1392) آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانشآموزان)، مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ششم، سال 20، پاییز و زمستان 1392،190-171.
عبداللهی، ع. و صادقی، ح.ر. (1391) نیازسنجی آموزش زیست محیطی دانشآموزان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان، فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، سال اول، شماره اول، پاییز 1391، 15-9.
عزیزی، مریم؛ شبیری، سیدمحمد؛ مهدی زاده، حسین (1388). بررسی روشهای آگاهسازی و دانشافزایی زنان خانهدار شهر ایلام در زمینه حفاظت از محیط زیست. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور تهران.
عظیمی، م.، کرمی، ع. و غلامی، م. (1391) اﻓﺰاﯾﺶ داﻧﺶ زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ آﻣﻮزش ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ، چهارمین همایش ملی آموزش، 27 و 28 اردیبهشت 1391، تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
عمادی، محمدحسین (1382). بازنگری در انگارهها و راهبردهای آموزشی محیط زیست، چالشها و چاره ها، تهران: انتشارات جهاد کشاورزی.
فتحی واجارگاه، ک. و فرمهینی فراهانی، م.( 1382)، دانش زیست محیطی زنان برای توسعه پایدار، تهران، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی
کریمی، د.(1382). بررسی نیازهای آموزش زیست محیطی دانشآموزان، معلمان و زنان خانهدار در منطقه خاک سفید تهران، فصلنامه محیط زیست، شماره 40، 17-6.
محمدزاده، م.، اللهیاری، م.ص. و انصاری، م. ح.(1394) نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره32، بهار 1394، 13-5.
مسرور رودسری، م.، رضوانی، م.، خارا، ح. و جمال زاد فلاح، ف. (1392) اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ دورة آﻣﻮزﺷﯽ ﺗﺮوﯾﺠﯽ ﺑﺮ آﮔﺎﻫﯽﻫﺎی زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ آﺑﺰیﭘﺮوران ﮔﯿﻼن، مجله توسعه آبزی پروری، سال هفتم، شماره اول، بهار 1392، 86-75.
ویسی، ه. و زرندیان، ا.(1388) تبیین نیازهای آموزشی زیست محیطی زنان خانهدار: مطالعه موردی زنان خانهدار منطقه 12 تهران، فصلنامه مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان، سال 7، شماره2، پاییز 1388، 23-7.
یوسفیان، جواد، (1387) نقش زنان و به ویژه زنان روستایی در حفاظت از محیط زیست، همایش سیمای زن در جامعه، زن و محیط زیست، تهران، دانشگاه الزهرا
Borich, D. Garry. (1980). A needs assessment model for conducting follow-up studies. Journal of Teacher Education, 4(3), pp39-42.
Butt, T.M.; Zhenguob, H.; Butt, S.L.; & Hassan, M.Z.Y.(2013). Need assessment of agricultural extension education for the rural subsistence poultry women in the Punjab, Pakistan, International Journal of Agricultural Extension, 1(1), pp 8-14
Cetin, G. & Nisanci, S. H. (2010). Enhancing students’environmental awareness, Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010), pp 1830–1834. Available online at www.sciencedirect.com
Guiriba, G.O. (2013) The Role of Women in Environmental Conservation in Sorsogon Province, Philippines, The International Journal of Social Sciences, 13(1): pp 123-133
Hasiloglu, M. A., Keles, P. U., & Aydin, S. (2011). Examining environmental awareness of students from 6th, 7th and 8th classes with respect to several variables: “sample of Agri city”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 28 (2011), pp 1053 – 1060. Available online at www.sciencedirect.com
Hossain, A. & Islam, Sh.(2012). Information needs of rural women: A study of three villages of Bangladesh, Library Philosophy and Practice (e-journal). Paper 693. http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/693
Kaplan, M. (2003). Intergenerational programming in extension needs assessment as planning tool. Journal of extension, 41(4): 23-35
LateH, H.,and Muniandy, P. )2010(. Environmental Education (EE): Current Situational and the Challenges among Trainee Teachers at Teachers Training Institute in Malaysia. Procedia Social and Behavioral Sciences 2:1896-1900.
Mech, D., Handique, P.K. & Barma, H. (2010) Training needs of rural women in Era culture in Assam province. Global Journal of Human Social Science, 10(7), December 2010, pp 5-7
Mudukuti, A.E. & Miller, L. (2002). Factor related to Zimbabwe Women Educational Needs in Agriculture. Journal of international agriculture and extension education, 9(3): 47-53
Sindhu, P. & Singh, S. (2014). A Study of Awareness towards Environmental Education among the Students at Secondary Level in Gurgaon District, International Journal of Scientific and Research Publications, 4(1), pp1-4
Tor, H. (2009). Increasing women’s environmental awareness through education, Procedia Social and Behavioral Sciences 1 (2009), pp 939–942, Available online at www.sciencedirect.com
Wuyep, S.Z.; Dung, V.C.; Buhari, A.H.; Madaki, D.H.; & Bitrus, B.A.(2014). Women participation in environmental protection and management: Lessons from Plateau State, Nigeria, American Journal of Environmental Protection, 2(2), pp 32-36