بخشی جهرمی، آ. و شهیدی زندی، ک. (1388). بررسی انگیزه تحصیل دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاه جامع علمی – کاربردی کرمان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5 (2): 99-89. حبیبپور گتابی، ک. و صفری شالی، ر. (1388). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی. تهران: نشر لویه، متفکران. حیدرنژاد، ا.، مقدس فریمانی، ش. نیک فرجام، ح. (1402). طرح کشاورزان آینده ایران، نشر آموزش کشاورزی، چاپ سوم. خسروی پور، ب.، کیخواه، ش. (1392). آموزش کارآفرینی، رویکردی کارآمد در جهت اشتغال دانشجویان کشاورزی، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، شماره 163: 39-26. رضایی، ر.، بادسار، م.، قاسمی، م. و فتحی، س. (1396). نقش میانجی عامل فردی و محیطی بر تمایل به اشتغال دانشجویان کشاورزی دانشگاه زنجان. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 48-2 (3): 65-55. زرگران خوزانی، م.ر. (1400). عامل های مؤثر بر انگیزه دانشآموزان روستایی به ادامه تحصیل در رشته های فنی وحرفه-ای و کاردانش کشاورزی. فصلنامه علمی پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 59: 202-186. سانتراک، ج. (1390). روانشناسی تربیتی. ترجمه مرتضی امیدیان. چاپ دوم. یزد: انتشارات دانشگاه یزد. علوانی، ن.، سواری، م. (1401). راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار روستایی با در نظر گرفتن روابط شهری و روستایی در استان خوزستان، جغرافیا و روابط انسانی، 5 (1): 176-158. کلانتری، خ. (1382). پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی-اقتصادی. تهران: نشر شریف. لشکرآرا، ف.، جمعگی، م.، میردامادی، م. (1393). مقایسه دیدگاه هنرآموزان و هنرجویان هنرستانهای کشاورزی آموزش و پرورش استان تهران نسبت به ضروورتها و چالش های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات، پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 6: 31: 45-37. محبوبی، م.، مقصودلو نژاد، س.، نصیری، ب. (1391). بررسی انگیزه های دانشجویان دانشجویان برای ورود به رشته های کشاورزی، چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی. کرج. مرادی، م.، عمانی، ا. (1397). شناسایی موانع و راهبردهای بهبود نظام آموزشی هنرستانهای کشاورزی استان خوزستان، فصلنامه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، سال یازدهم، شماره 4، پیاپی، 44، 20-9. نجفی، ر.، مهدی، م. (1401). آسیب شناسی آموزش های فنی حرفه ای دوره دوم متوسطه (هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش) و ارایه راهکارهای اصلاحی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، شماره مسلسل 18807. نعمتی، ع.، افشارزاده، ن.، مقدس فریمانی، ش. و صادقی، غ. (1399). عامل هایی موثر بر انگیزه دانش آموزان روستایی کرمانشاه و روانسر برای ادامه تحصیل در هنرستان کشاورزی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 52: 196-177. Li, Y. (2015). Factors influencing Chinese agricultural students intentions towards larger dairy farm management jobs. MSc. thesis of Management in Agribusiness, Massey University, Manawatū, New Zealand. Retrieved at 10 June 2023 from: http://hdl.handle.net/10179/7540. Noohi, S., Hosseini, M., Rokhsari zadeh, H., Saburi, A., Alishiri, GH. (2012). Progress motivation among baqiyatallah university of medical sciences students and its relationship with academic achievement. Iranian Journal of Military Medicine. 14(3):200-4. Pelzom, T. and Katel, O. (2017). Youth Perception of Agriculture and potential for employment in the context of rural development in Bhutan. Development, Environment and Foresight, 3(2): 92-107. Rasak, B., Asamu, F., Arisukwu, O., Iwelumor, O., Oyekola, I. and Oyeyipo, E. (2023). "Factors Influencing Career Choices in Agriculture-Related Fields Amongst Secondary School Students," 2023. International Conference on Science, Engineering and Business for Sustainable Development Goals (SEB-SDG), Omu-Aran, Nigeria, 2023, pp. 1-9. Rezakhani S. (2008). Surveying the internal and external motivation of academic achievement at the student of Rudhen University. Journal of Modern Thoughts in Education;2 (2): 85-160. Robinson, J. S., Garton, B. L., & Terry, R. (2007). Identifying the employability Skills needed in the workplace according to supervisors of college of agriculture, food and natural resources greduates. Journal of Southern Agricultural Education Research, 57(1), 95-100. Taghibaygi, M, and Khosravipour, B. (2020). Pathology of vocational agricultural training centers from the perspective of students, administrators and trainers. Tech. Edu. J. 14(3): 629 - 642, Summer. Tucker, C.M., Zayco, R.A., Herman, K.C., Reinke, W.M., Trujillo, M., Carraway, K. (2002). Teacher and child variables as predictors of academic engagement among low-income African American children. Psychology in the Schools., 39(4): 477-488. Yolal, M., Rus, R.V., Cosma, S. and Gursoy, D. (2015). A Pilot Study on Spectators’ Motivations and Their Socio-Economic Perceptions of a Film Festival. Journal of Convention & Event Tourism, 16(3), pp. 253-271.