آموزش کشاورزی
نصیبه پورفاتح؛ علی رضا سید اسحاقی؛ نرگس عظیمی
چکیده
رسانه های ترویجی باعث توسعه فعالیتهای ترویجی و تاثیرگذاری بالا بر مخاطبان در گروههای مختلف هدف میشود. رسانه ها می توانند متناسب با سطح سواد، سن، ویژگی های اقلیمی، ویژگی های محصول و همچنین فرهنگ و ارزش های دینی و اعتقادی در ساختارهای مختلف تولید و مورد استفاده جمعی و انبوهی و انفرادی قرارگیرند با توجه به این ویژگی ها پس از استقرار ...
بیشتر
رسانه های ترویجی باعث توسعه فعالیتهای ترویجی و تاثیرگذاری بالا بر مخاطبان در گروههای مختلف هدف میشود. رسانه ها می توانند متناسب با سطح سواد، سن، ویژگی های اقلیمی، ویژگی های محصول و همچنین فرهنگ و ارزش های دینی و اعتقادی در ساختارهای مختلف تولید و مورد استفاده جمعی و انبوهی و انفرادی قرارگیرند با توجه به این ویژگی ها پس از استقرار نظام نوین ترویج کشاورزی، نگاهها به رسانه عمیق و کاربردیتر شد به گونهای که ضمن تلاش برای توسعه کمی و کیفی رسانه های موجود، حرکت به سمت بهره گیری از رسانه های جدید و فن آوری های نوین رسانه ای شتاب دو چندان گرفت. این مقاله مروری روایتی با هدف تبیین نقش نظام نوین ترویج در توسعه رسانههای ترویجی نگارش شد. در این مقاله به مرور و بررسی وضعیت رسانههای ترویجی قبل و بعد از پیادهسازی نظام نوین ترویج با تاکید بر عناصر سیستم مدیریت دانش در دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی پرداخته شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد پس از پیادهسازی نظام نوین ترویج تحولات مناسبی در تولید برخی از رسانه هایی که از قبل مورد استفاده قرار گرفتند ایجاد شد از این دسته رسانه ها میتوان به رسانه های نوشتاری و رسانههای دیداری شنیداری اشاره کرد علاوه بر آن رسانه های جدیدی مانند رسانه های مبتنی بر it و ict اپلیکیشن های کشاورزی، تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، پیامرسان آموزش و ترویج کشاورزی، سامانه اپساز کشاورزی، شبکه برکت ملی و استانی به عنوان بزرگترین شبکه مجازی ترویجی شکل گرفتند.