تأثیر آموزش با شبکه‌های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان کشاورزی.

سیدابوالقاسم برآبادی؛ علی شمس

دوره 12، شماره 54 ، آذر 1399، ، صفحه 106-119

https://doi.org/10.22092/jaear.2020.124307

چکیده
  شبکه​های اجتماعی به عنوان ابزاری برای انتقال پیام​های آموزشی، جایگاه والایی در نظام آموزش کشاورزی دارند. استفاده از این شبکه​ها می​تواند به روش​های مختلف و بر جنبه​های مختلف نظام آموزشی تأثیرگذار باشد. تحقیقات زیادی نیز ارتباط بین استفاده از شبکه​های اجتماعی و متغیرهای مختلفی از بروندادهای نظام آموزشی را بررسی نموده​اند. با ...  بیشتر

مسئولیت ‏پذیری دانشجویان کارشناسی کشاورزی دانشگاه شیراز به تمایل دریافت مشاوره شغلی

ابراهیم فرمانده؛ غلامحسین زمانی؛ راضیه نامدار

دوره 12، شماره 54 ، آذر 1399، ، صفحه 137-159

https://doi.org/10.22092/jaear.2020.124309

چکیده
  مسئولیت‏ پذیری به‌عنوان یکی از جنبه ‏های اخلاق، به معنای این است که فرد، وظیفه و عمل اخلاقی را با رضایت خود انجام داده و در قبال آن پاسخگو باشد. مسئولیت پذیری، طیف گسترده ای از ابعاد را در بر می گیرد. هدف این تحقیق تعیین ارتباط بین سطوح مسئولیت‏ پذیری و تمایل دریافت مشاوره شغلی با استفاده از ترجیح مراتب مسئولیت‏ پذیری(زَمحُس) ...  بیشتر

رابطه خلاقیت و سبک‌ یادگیری با پیشرفت‏ تحصیلی دانشجویان کارشناسی کشاورزی دانشگاه زنجان

زهرا هوشمندان مقدم فرد؛ علی شمس

دوره 8، شماره 36 ، خرداد 1395، ، صفحه 30-43

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106623

چکیده
  پیشرفت تحصیلی دانشجویان تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری و نیز میزان خلاقیت آن‌ها می‌باشد. با شناخت نوع سبک یادگیری، توانایی خلاقیت دانشجویان و ارتباط آن‌ها با پیشرفت تحصیلی زمینه حرکت به سوی یادگیری هدفمند فراهم می‌شود که هدف این تحقیق توصیفی همبستگی را شامل می‌شد. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد خلاقیت تورنس و پرسشنامه ...  بیشتر