بهمن خسروی پور؛ زهرا تیموری کوهسار؛ نصیبه پورفاتح
چکیده
تفاوتهای فرهنگی بیش از آنچه تصور شود بر اثربخشی کسبوکار تأثیر دارند، لذا درک تاثیر زمینههای فرهنگی بر رفتار فرد در انجام فعالیتهای کارآفرینانه ضروری میباشد. هدف این پژوهش، مطالعه رابطه میان هوش فرهنگی با گرایش کارآفرینانه کارشناسان مراکز خدمات مشاورهای کشاورزی استان گلستان است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و روش آن از ...
بیشتر
تفاوتهای فرهنگی بیش از آنچه تصور شود بر اثربخشی کسبوکار تأثیر دارند، لذا درک تاثیر زمینههای فرهنگی بر رفتار فرد در انجام فعالیتهای کارآفرینانه ضروری میباشد. هدف این پژوهش، مطالعه رابطه میان هوش فرهنگی با گرایش کارآفرینانه کارشناسان مراکز خدمات مشاورهای کشاورزی استان گلستان است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و روش آن از نوع علی-ارتباطی است. دادهها با استفاده از توزیع دو پرسشنامه هوش فرهنگی و نیز گرایش کارآفرینانه در میان کارشناسان خدمات مشاورهای کشاورزی استان گلستان گردآوری شد. جامعه آماری به تعداد 150 نفر است که تعداد نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 110 نفرتعیین گردید. دادهها با بکارگیری روش مدلیابی معادلات ساختاری و نیز آزمون همبستگی اسپیرمن و با استفاده از نزم افزارهای LISREL و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. مهمترین نتایج نشان داد که بین هوش فرهنگی با گرایش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. همچنین بین بعد هوش رفتاری با گرایش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.