آناستبه ازی، آن. (1376). روان آزمائی. ترجمه: دکترمحمدتقی براهنی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
اردبیلى، یوسف. (1374). اصول و فنون راهنمایى و مشاوره در آموزش و پرورش. تهران: موسسه انتشارات بعثت.
بخشیجهرمی، آرمان و زمانی، غلامحسین. (1376). مقایسه انگیزه تحصیل در رشته کشاورزی بین دانشجویان دختر و پسر. مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران، جلد دوم (ص 565-551). تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
بینام. (1382). میزگرد تاریخچه کنکور. در: گزارش نهایی سمینار بررسی روشها و مسایل آزمونهای ورودی دانشگاهها (اصفهان، 20 تا 22 آذرماه 1381). اصفهان: انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان.
پورکاظمى، محمدحسین. (1375). عوامل موثر در موفقیت تحصیلی دانشجویان. خلاصه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران. تهران: معاونت پژوهشى دانشگاه تهران.
حجازى، یوسف. (1368). علل گرایش دانشجویان به رشته کشاورزى. مجله علوم کشاورزى ایران. جلد 20، شماره اول و دوم. ص47-40
حجازی، یوسف و سعدی، حشمتاله. (1377). سنجش گرایش دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران به کار در مناطق روستائی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. شماره اول، سال اول ص 48-40.
حسینی، علیاکبر. (1376). بررسی ارزشیابی عملکرد تحصیلی برخی از دانشجویان دانشگاه شیراز در دو مقطع قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره چهارم، شماره 1، ص30-1.
حسینی، سیدمحمود؛ فرجاله حسینی، سیدجمال و سلیمانپور، محمدرضا. (1388). عوامل تأثیرگذار بر کارآفرینی دانشجویان دانشکدههای کشاورزی استان تهران. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 5، شماره 2، ص111-101.
رییسیانزاده، حسن و همکاران. (1372). بررسى گرایشها و علایق شغلى و تحصیلى. دانشگاه انقلاب، دوره جدید، شماره 97، دفتر مرکزی جهاد دانشگاهى. ص136-124.
زمانی، غلامحسین. (1377). کارآیی آموزس عالی متاثر از اهداف و برنامههای تحصیلی دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال ششم، شماره 4، ص75-85.
زمانى، غلامحسین و امیرىاردکانى، محمد. (1382). موفقیت تحصیلی از دیدگاه دانش آموختگان کشاورزى. مجله علوم اجتماعى و انسانى دانشگاه شیراز. دوره دهم، ص109-94.
زمانی، غلامحسین و ساعی، رحیم. (1381). پیامدهای نبود شناخت از رشته تحصیلی. در: مجموعه مقالات سمینار بررسی روشها و مسائل آزمونهای ورودی دانشگاهها، اصفهان 20 تا 22 آذرماه. اصفهان: انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان.
شارعپور، محمود؛ فاضلی، محمد و صالحی، صادق. (1387). بررسی شاخصهای کیفیت در آموزش عالی بر مبنای تحلیل شایستگیهای کانونی. مجله آموزش عالی ایران، جلد 1، شماره 1، ص55-30.
ظریفیان، شاپور و جنیدیشریعتزاده، حمید. (1380). بررسی و مقایسه نگرش دانشجویان سال اول و چهارم دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران نسبت به رشته تحصیلی. مجله علوم کشاورزی ایران. جلد 32، شماره 4، ص718-703.
فراستخواه، مقصود. (1387). بررسی چگونگی ارتقای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی در ایران. مجله آموزش عالی ایران، جلد 1، شماره 2، ص122-95.
عبدی، بهشته و آقابابا، ابوالفضل. (1387). بررسی عوامل موثر بر انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری. مجله آموزش عالی ایران، جلد 1، شماره 3، ص170-151.
عبدی، بهشته و دانایی، کاملیا. (1381). بررسی مهمترین عوامل مؤثر بر انتخاب رشته و منابع کسب اطلاع از آن در داوطلبان ورود به دانشگاهها. در: مجموعه مقالات سمینار بررسی روشها و مسائل آزمونهای ورودی دانشگاهها. 20 تا 22 آذرماه. اصفهان: انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان.
کوثری، مریم و نوروززداه، رضا. (1388). تبیین ویژگیهای عناصر چهارگانه برنامه درسی مقطع کارشناسی با تأکید بر پرورش مهارتهای کارآفرینی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 54، ص18-1.
گلابزاده، سیدمحمدعلى. (1369). پژوهش تحلیلی در زمینه اُفت تحصیلی. چهارمین دوره مقاله نویسى علمى (جلد دوم). اصفهان: انتشارات دانشگاه اصفهان.
گیج، ان. ال. و برلاینر، دی. سی. (1374). روان شناسی تربیتى. ترجمه: غلامرضا خوى نژاد و دیگران. مشهد: موسسه انتشارات حکیم فردوسى.
مجتهدی، ز. (1373). بررسی رابطه بین شیوههای فعلی گزینش دانشجو و موفقیت در دانشگاه. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره مسلسل 5، ص146-123.
نصفت، مرتضى. (1354). سنجش افکار دانشجویان کشور. طرح پژوهشى. موسسه روانشناسى دانشگاه تهران.
نورشاهی، نسرین. (1377). تحولات نظام گزینش دانشجو برای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عاالی دولتی در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال ششم، شماره 4، ص49-7.
Cronbach, L.J. (1970). Essential of Psychological Testing. New York: Harper & Row.
Enders, J. and Boer, H. D. (2009). The mission impossible of the European university: Institutional confusion and institutional diversity. In A. Amaral, G. Neave, C. Musselin and P. Maassen (eds.), European Integration and the Governance of Higher Education and Research (pp.159-178). New York: Springer.
Enders, J. (2005). Higher education in times of discintent? In: I. Bleiklif and M. Henkel (eds.), Governing Knowledge (pp.31-48). New York: Springer.
King, L. O., and Kotrlid, J. W. V. (1995). Reference of the general education core curriculum to career goals of college of agriculture student. Journal of Agricultural Education, 36(3): 26-33.
Marton, S. (2005). Academics and the mode-2 society: Shifts in knowledge production in the humanities and social sciences. In: I. Bleiklif and M. Henkel (eds.), Governing Knowledge (pp.169-188). New York: Springer.
Walter, G. and Reisner, A. (1994). Student opinion formation on animal agriculture issues. Journal of Animal Science, 72(6): 1654-1658.