آراسته، ح. ر. (1383). رضایت شغلی اعضای هیأت علمی دانش آموخته خارج از کشور در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال9،ش.1 و 2، صص:125-97.
ایرانفر، ش، عزیزی، ف. ( 1379). وضعیت مهارتهای ارتباطی استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و نقش آن در ارزشیابی دانشجویان از آنان، مجله بهبود، انتشارات علوم پزشکی کرمانشاه، ش2.
بهروان، ژ. (1386). بررسی عوامل فردی و سازمانی مؤثر در بهرهوری پژوهشی اعضای هیأت علمی (مطالعه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران.
رحیمی، م. سلمانی، د. و طالقانی، غ. م. (1385). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با توانمندسازی کارکنان در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
زمانی، ا. ر .، شمس، ب. و فرجزادگان، ز. (1382). اعضای هیأت علمی بالینی درباره مهارتهای ارتباطی و آموزش آن چگونه فکر میکنند؟. آموزش در علوم پزشکی، 1382: ش.9. صص: 45-50.
سیف، ع. ا. (1384). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. ( چاپ هفدهم، ویرایش سوم)، تهران: نشر دوران.
شمس، ع. (1387). واکاوی عوامل مؤثر برعملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران و طراحی مدلی برای بهبود آن. رساله دکتری، دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران.
علیزاده، ف .(1384). بررسی عوامل مرتبط با عملکرد آموزشی- پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
عندلیب، ب. و احمدی، غ. (1386). میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش از نظر دانشجویان در سال تحصیلی 86-1385. دانش و پژوهش در علوم تربیتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، ش. 15،صص:82-67.
فرهنگی، ع. ا. (1390). ارتباطات انسانی. تهران: خدمات فرهنگی رسا. چاپ بیست ویکم،1391.
محمدی، ب.، ولیزاده، س. و لک دیزجی، س. (1389). تأثیر آموزش بر آگاهی، نگرش و عملکرد مدرسان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه رفتارهای اثربخش آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی 1390، ش.9.
منوچهری، م. (1379). بررسی عوامل مؤثر در بهبود ارتباطات سازمانی از دیدگاه مدیران و دبیران مقطع متوسطه شهرستان اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد، اصفهان، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
میرزایی، غ. (1376). بررسی فعالیتهای علمی اعضای هیأت علمی گروههای آموزشی کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاههای دولتی کشور. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
نظری، ر. احسانی، م. اشرف گنجویی، ف و قاسمی، ح. (1391). اثرات مهارتهای ارتباطی و ارتباطات بینفردی بر اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی ایران و ارائه الگو، مطالعات مدیریت پژوهشی، زمستان،ش 16. صص 174-157.
نیاز آذری، ک.، مداح، م. ت. و عمویی، ف. (1387). بررسی میزان کارآمدی اساتید دانشگاه آزاداسلامی در مدیریت کلاس درس. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاداسلامی واحد گرمسار، سال2، ش. 2، صص:164-147.
یونسی، ف. (1390). اثر رفتارهای رهبری تحول آفرین بر عملکرد تدریس و بهرهوری پژوهشی اعضای هیأت علمی کشاورزی دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران.
Anbari Z, Godarzi D, Siros A, Mahdian F.(2o12). [Design , Implementation & Evaluation of an Educational Program on Improving the Communication Skills with Patient based on WHO in Interns]. Iranian Journal of Medical Education. 2012: 12(5): 308-316. [Persian]
Basaran, M. A., Kalayc, N. & Atay, M. T.(2011). A novel hybrid method for better evaluation: Evaluating university instructors teaching performance by combining conventional content analysis with fuzzy rule based systems. Expert Systems with Applications, 38, 12565-12568
Bowen, J. T. (2005). Managing a research career. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17(7): 633-637
Chen Y. and et al,.(2006). Factors that motivate business faculty to conduct research: an expectancy theory analysis. Journal of education for business. 81,4:179.
Creswell, J. (1985). Faculty Research Performance: Lessons from the Sciences and the Social Sciences. ASHE-ERIC Higher Education Report No. 4, 1985.
Ellis, R. (1993). Quality assurance for university teaching: Issuse and approaches, In Ellis, R. (Ed.), Quality assurance for university teaching. Bristol: Open university press.
Kortlik, J. Bartlett, J. Higgins, C. & Williams, H.(2002). Factors associated with research productivity of agricultural education faculty. Journal of Agricultural Education,43(3):1-10.
Master. (2008). Communication, (Online) Available: http//:www.Associated content.com.
Michigan State University Agricultural Engineering(MSU Departments). (2006). (Online) Available: http://libguides.lib.msu.edu/c.php?g=96933&p=627185.
Ouimet, M. & et al., (2009). Factor associated with research productivity and Knowledge transfer in Canadian Medical Schools: A cross-sectional survey. Paper to be presented at the triplex helix conference, the Capitalization of knowledge: Cognitive, Economic, Social and cultural aspects, Turin, Italy, 18-21 May.
Paulsen, M. B. (2004). Evaluation teaching performance. New Direction Research, No. 114, 2004.
Ransdell, L. B. (2001).Using the precede-proceed model to increase productivity in health education faculty. The International Electronic Journal of Health Education, 4,276-282. (Online) Available:
http://www.iejhe.org.
Soltani Arabshahi K, Ajami A, Siabani S. (2004) [Investigation of Doctor-Patient Communication Skills Teaching: Medical Learners’ Perception (Stager-Intern) and Staffs of Iran University of Medical Sciences & Kermanshah University of Medical Sciences]. The Razi Journal of Medical Sciences. 2004; 11(41): 423-432. [Persian]
Usang, B. and et al. (2007). Academic staff research productivity: a study of universities in south-south zone of Nigeria. Educational Research and Review.
Wichian, S. N., Wongwanich, S. & Bowarnkitiwong, S.(2009). Factors Affecting Research productivity of Faculty Members in Government Universities: Lisrel and Neural Network Analysis. Kasesart J.(Soc. Sci)30:67-78.
Williams, H. A. (2003). A mediated hierarchical regression analysis of factors related to research productivity of human resource education and workforce development postsecondary faculty, PhD Dissertation, school of human resource education and workforce development, department of vocational education, Louisiana State University.
Zainab, A.N. (2000). Publication Productivity, Focus on Institutional, Collaborative and Communicational Correlates: A Review of the Literature. Malaysian Journal of Library & information Science, 5,53-94