1- امیر اعظمی ,کیومرث زرافشانی, حسین دهقانی سانیج , علی گرجی (1390) در تحقیقی با عنوان واکاوی نیازهای آموزشی بهره برداران سیستم های آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه نشریه آب و خاک (علوم و صنایع کشاورزی) جلد 25 ، شماره 5، آذر - دی 1390 ص. 1119- 1127
2- پزشکی راد، غ (1387). ارزیابی نیازهای آموزشی حرفه ای مربیان کشاورزی مراکز آموزش کشاورزی استانهای مازندران و گلستان با استفاده از مدل بوریچ، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 39، شماره 1،ص 62-55
3- پناهی، ف. (1389). تعیین نیا زهای آموزشی با غداران سیب کار در شهرستان اقلید. مجلهپژوهشهایترویجوآموزشکشاورزی، سال سوم، شماره 1
4- توسلی، ب. پزشکی راد، غ. چیذری، م. (1386) اثربخشی دوره های ضمن خدمت بانک کشاورزی در افزایش دانش فنی کارشناسان بانک کشاورزی، مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد ،3 شماره 2، ص 104-97.
5- چیذری و همکاران سال(1385) بررسی نیازهای آموزشی کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مجله علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، شماره 2، ص 511-501.
6- حاجی میررحیمی، س، د. زمانی، غ (1380) تدوین الگویی برای سنجش نیازهای آموزشس- حرفه ای مروجین کشاورزی در استان فارس، مجله علوم کشاورزی ایران، شماره2، جلد 33، ص 254-241
7- حاجی حسین نژاد، ح. (1387) .بررسی اثر بخشی دوره های آموزشی دامدارن منطقه آشتیان. مجله ترویج و اقتصاد کشاورزی، 3(1).
8- خاوری، ع. (1383). بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان سازمان آموزش فنی وحرفه ای طی برنامه سوم توسعه. مجله اقتصادی، انتشارات دانشگاه مازندران، بابلسر
9- راستگو، س. (1392) مدل یابی نیازهای آموزشی پرورش دهندگان ماهیان گرمابی شهرستان ساری، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
10- زرافشانی، ک. آگهی، خ. (1390) نیازسنجی آموزشی زنان روستایی قمام شهرستان سنقر. مجله زن در توسعه و سیاست، دوره 9، شماره 1، ص 183-165
11- فعلی ،س و احمدی ،س.( 1387 ). تاثیر کارشناسان ناظر طرح گندم بر دانش مکانیزاسیون کشاورزان در شهرستان دهگلان. مجله ترویج و اقتصاد کشاورزی ، سال اول ،شماره 3
12- کیومرث زر افشانی، حسین آگهی ، خوشقدم خالدی (1390) در تحقیقی با عنوان نیازسنجی آموزشی زنان روستای قمام شهرستان سنقر ( بر مبنای مدل بوریچ و تحلیل کوادرانت) زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، دورة 9 ، شمارة 1، بهار 1390 165- 183 :
13- میرزا محمدی، م، ح. (1384) بررسی نیازهای آموزشی کارکنان مراکز فنی و حرفه ای استان تهران، دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال دوازدهم، شماره 12.
14- Abbasi Rostami1, A. A. Ahmadpour, A. Sharifzadeh and A. Norouzi M. B. (2014). Determine educational-professional needs for extension agents and agricultural experts Tobacco Company in Mazandaran and Golestan provinces with Burich model, European Journal of Experimental Biology, 2014, 4(3):263-268.
15- Ango, A. Yakuba, A and smaila, T. (2011). Training needs assessment and their impact on business Performance of agricultural extension workers. Journal of Agricultural Science, Vol. 1 (1) pp. 5 to 15 September, 2011.
16- Agresti, A. (2002). Categorical data analysis. (2nd Ed). John Wiley and Sons, Inc.
17- Barrick, K.R., Ladewig, H.W. (1983) “Development of a systematic approach to identify technical in service needs of teachers”, The Journal of American Association. 21(1):13 -20.
18- Borich, G. D. 1980. A needs assessment model for conducting follow-up studies. The Journal of Teacher Education, 31 (3): 39-42
19-Chawang, J.(2010). nee assessment of rice farmers in Nagaland, Research. Researcher, 2. Father Coach (Agril. EXT), Deptt Development and Rural Planning, Faculty of Agriculture Science and Rural Development (SASRD), Medziphema, Nagaland.
20- Conklin, l. N., L. L. Hook, J. B. Kelbaugh, & D. R. Nieto. 2003. Identifying needs of extension personnel: A comprehensive model. Proceedings of the 19th Annual Conference Agricultural Education and Extension, Raleigh, North Carolina: 148-159.
21- Garton, LB. and Chung, N. (1996). The in-service needs of beginning teachers of agriculture as perceived by beginning teachers, teacher educators, and state supervisors. Journal of Agricultural Education. 37(3): 52-58.
22 -Ghimire R, and Martin, A. (2011). The need for skills assessment: Do they matter Format for teachers, International Journal of Agricultural Management & Development(IJAMAD) Available online at: www.ijamad.com
23- Gregg, A. J. 2002. Use of information technology by county extension agents of the Florida cooperative extension service. Unpublished Thesis Master. State University of Florida.
24- Mudukuti, A. E. & Miller, L. (2002). Factors Related to Zimbabwe Women’s Educational Needs in Agricultur.
Proceedings of the 18th
Annual Conference . Retrived from
http://www.AIAEE.org
25- Mahmoodi,M. ,Pezeshki-Rad, Gh. and Chizari, M. (2011). identiying Training Needs of Agriculture and Natural Resources Faculty Members in Using Information Technology,13(1),979-987.
26- Ommani, A. R. & Khadem, A. J. (2011).Educational Needs of Corn Farmers Regarding Biological Control Bracon Parasitoid of Corn Caradrina in Dezful Township, Khouzestan Province, Iran. International Journal of Agricultural Management & Development. . Retrived from http:// www. Sid.ir
27- Padaria, R.N.Baldeo Singh, N. Sivaramane, Yaswant K.Naik, Ravi Modi and S.Surya, (2009). A Logit Analysis of Bt Cotton Adoption and Assessment of Farmers’ Training Need.
28 - pate, J. and Martin, G (2000). Company based life long learning. Journal of high technology mangmant research. 11(2), 259-319
29 - Rivera, M. W. & Alex. G. (2004). The continuing role of government in pluralistic extension system. Journal of International Agricultural and Extension Education, 11 (3)
30- Sadighi, H. & Roosta, k. (2002). Assessing farmers' sustainable agricultural practice needs: The case of corn growers in Fars, Iran. Agricultural Science Technology, 4(1), 103-110