آتشکار، ح.، سهرابی، ز.، بیگدلی، ش. و بهاری، ف. (1393). رابطه بین انگیزش پیشرفت و رضایت تحصیلی دانشجویان سال آخر پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران. فصلنامه طب و تزکیه، 23 (1و2) ، صص 21 تا 34.
آقازاده، ه. و یزدانی، س. (1394). بررسی تاثیر استراتژیهای رقابتی بر بازارگرایی و توسعه محصول جدید در بانکهای تجاری کشور. دو فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، 7 (14)، صص 146-121.
احمدپور، ا. (1395). عاملهای موثر در رضامندی دانشآموختگان ترویج و آموزش کشاورزی شاغل در بخش کشاورزی استانهای شمالی از آموختههای گرایش تحصیلی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 38، صص 77-66.
ادراکی، م.، رامبد، م. و روح اله، ع. (1390). ارتباط رضایت از تحصیل با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11 (1)، صص 39-32.
ادهمی مقدم، ف.، صاحب الزمانی، م.، طباطبایی جمارانی، م.، فراهانی، ح. و باباگلی، ن. (1394). میزان آگاهی دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران نسبت به رشته تحصیلی خود در بدو ورود به دانشگاه. مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی. 25 (2)، صص 151 تا 156.
ارفعی، ک.، امیرعلی اکبری، ص. و علویمجد، ح. (1387). علاقمندی به تحصیل در رشته مامایی و عاملهای مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تهران. مجله دانش و تندرستی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، 3 (1)، صص 32-28.
اسدی، ن. و مرادی، ا. (1392). بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان و ارائه مدل. نشریه مدیریت و فیزیولوژی ورزشی شمال. 1 (2)، صص 40-29.
اکبری بورنگ، م. (1394). نقش دورنمای آینده شغلی بر انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. جله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10 (2)، صص 149-138.
پرهیزی، ر. (1391). رابطه نوع و شیوههای ارزشیابی با پیشرفت تحصیلی، انگیزه و میزان رضایت دانشجویان دانشگاه محازی اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
جهانی، ف. و آژ، ن. (1395). بررسی میزان رضایت دانشجویان پرستاری و مامایی از رشته خود در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین سال 1394، گزارش نهایی طرح تحقیقاتی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1، صص 1-38.
حیدری، ع.، عسگری، پ.، مشاک، ر. و ساعدی، س. (1394). رابطه انگیزش تحصیلی و انگیزه پیشرفت با محیط آموزشی دانشجویان دختر. فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگ، 6 (24)، صص 107-95.
ربانی، ر. و ربیعی، ک. (1390). ارزیابی انتخاب رشته و تأثیر آن بر رضایت تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 60، صص 120- 99.
رحیمی، ف. و آبروش، ن. (1393). توسعه آموزش و جهانی شدن آموزش عالی. تهران: اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران. مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین. 1، صص 8-1.
زرافشانی، ک؛ شرفی، ل.، بیناییان، ا.، ملک حسینی، ا، نوروزی، م. و حیدری، ح. (1395). بررسی عللانصرافدانشجویانازتحصیل؛مورددانشگاهرازیکرمانشاه. فصلنامهپژوهش وبرنامهریزیدرآموزش عالی، 22 (1)، صص 43-19.
رضایی، ر.، گلباز، ش.، شرفی، ل. و نجفلو، پ. (1395). تأثیر گرایش به یادگیری و اشتیاق به کار بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کارشناسی ارشد رشتههای کشاورزی دانشگاه زنجان. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 39، صص 109-94.
زمانی، غ. و کریمی، و. (1394). انگیزهی دانشآموختگان کشاورزی دانشگاه شیراز برای خدمت در مناطق روستایی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 33، صص 55-47.
سلملیان زهره، کاظم نژاد لیلی احسان. (1393). همبستگی عزت نفس با موفقیت تحصیلی در دانشجویان . مجله پرستاری و مامایی جامع نگر. 24 (1)، صص 47-40.
شاهولی، م. و عابدی سروستانی. ا. (1393). عاملهای مؤثر بر علاقه و استعداد تحصیلی دانشجویان رشتههای کشاورزی ایران. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 30، صص 16 تا 30.
شیری، ن.، سواری، م. و رستمی، ف. (1392). رابطه بین ویژگیهای روانشناختی با نیتکارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2 (4)، صص 119-103.
صفایی موحد، س.، میراحمدی، خ. و صالحی، م. (1392). بررسی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی و نقش آن در ارتقای عملکرد حرفهای دبیران، مجله رفتارسازمانی، در آموزش و پرورش، 1 (2)، صص 23 -34.
علوی، م. (1393). گزارش دهی نتایج مطالعات با کاربرد مدل یابی معادلههای ساختاری. فصلنامه مدیریت پرستاری، 3 (2)، صص 19-8.
فرشچی، ف. و اردلان. م. (1393). رضایت از رشته تحصیلی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان مطالعه موردی: دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی. تهران: همایش بین الملل مدیریت، موسسه سفیران فرهنگی مبین. 1، صص 1-13.
معصومی کلاتی، ع. (1393). روش اجرایی مهارت و نیاز سنجی آموزشی. سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، معاونت مهندسی و برنامه ریزی، واحد آموزش و بهسازی منابع انسانی. نگارش دوم. صص 9-1.
معمارپور، م.، بذرافکن، ل.، موسوی، ا. و وثوقی، م. (1392). عاملهای موثر بر انتخاب رشته تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13 (4)، صص 269-260.
نوغانی، ف.، بیات ریزی،م.، قربانی، ز. و رمیم، ط. (1394). بررسی همبستگی هوش هیجانی و رضایت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، 73 (2)، صص116-110.
نیلی، م. و عبدی، ح. (1395). رابطه رویکرد مطالعه عمل فکورانه با رضایت از دوره آموزشی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 1393-1392. مجله آموزش پرستاری، 5 (2)، صص 23-16.
واحدی، ش.، اسماعیلپور، خ.، زمان زاده، و. و عطایی زاده، ا. (1391). نیمرخهای انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی: رویکرد فرد-محور. فصلنامه افق پرستاری، 1 (1)، صص 46-36.
یمنیدوزی سرخابی، م. (1393). رویکردها و چشم اندازهای نو در آموزش عالی. تهران: نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی. 1، صص 518-1.
Barkley, A .P. and Parrish. D. M. (2005). The Selection of a Major Field of Study in the College of Agriculture at Kansas State University. Selected Paper prepared for presentation at the American Agricultural Economics Association Annual Meeting, Providence, Rhode Island, 24-27, 1-30.
Brown, T. A. (2006). Confirmatory Factor Analysis for Applied Research. New York: Guilford Press.
Chakraborty, R. (2016). Dimensional Analysis of Academic Motivation Scale in Indian Secondary School Students. International Journal of Advanced Research in Education & Technology (IJARET), 3 (2), 111-113.
Cote, J. Netemeyer, R. and Bentler, P. (2001). Structural equation modeling—improving model fit by correlating errors. J. Consum. Psychol. 10 (1, 2), 87–88.
Diamantopoulos, A., & Siguaw, J. (2000). Introducing LISREL: A guide for the uninitiated. London: SAGE.
El-Hilali N., Al-Jaber S. and Hussein, L. (2015). Students' Satisfaction and Achievement and Absorption Capacity in Higher Education. Global Conference on Contemporary Issues in Education, Las Vegas, USA. Social and Behavioral Sciences, 177, 420 – 427.
Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. and Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis. United States of America Pearson prentice hall.
Hakim A. (2014). Nursing students' satisfaction about their field of study. Journal of advances in medical education and professionalism; 2(2), 82–87.
Hamedi Rad, F., Ghaffari, T. and Hoshyar, E. (2014). Motivations for Choosing Field of Study among Medical and Dental Students of Tabriz University of Medical Sciences, Tabriz, Iran. Res Dev Med Educ, 3 (1), 25-29.
Hegarty N. (2010). Application of the Academic Motivation Scale to Graduate School Students. The Journal of Human Resource and Adult Learning, 6(2), 48-55.
Kanno, H. and Koesice, G. F. (2010). MSW students' satisfaction with their field placements: the role of preparedness and supervision quality Journal of Social Work Education, 46(1), 23-39.
Keshishian, F., Brocavich, J. M., Boone, R. T. and Pal, S. (2010). Motivating Factors Influencing College Students’ Choice of Academic Major. American Journal of Pharmaceutical Education 2010; 74 (3), Article 46, 1-7.
Kline, R. (2005). Principles and Practice of Structural Equation Modeling, 2nd edn. (The Guilford Press, London).
Noorafshan A., Pourahmad S., Sagheb M.M., Dehghani- Nazhvani A., Dehshahri A., Abdollahi M., Mohebbi Z., Keshtkaran Z., Ahmadi A., Kavousipour S., Farahmand F., Khorrami H., Soltani R. and Karbalay-Doust S. (2014). The Students' Intentions and Satisfaction with the Field of Study and University. J Adv Med Educ Prof. 2(4), 176-182.
Ping Jr, R. A. (2004). On assuring valid measures for theoretical models using survey data. J. Bus. Res. 57, 125–141.
Stoen Utvar, B. K., and Haugan, G. (2016). The academic motivation scale: dimensionality, reliability, and construct validity among vocational students. Norwegian University of Science and Technology, Nordic Journal of Vocational Education and Training, 6(2), 17–45.
Tessema, M., Ready, K., and Yu, W. (2012). Factors affecting College Students' Satisfaction with Major Curriculum: Evidence from nine years of data. International Journal of Humanities and Social Science, 2(2), 34-44.
Vallerand, R., Pelletier, L., Blais, M., Briere, N., Senecal C., and Vallieres, E. (1992). The Academic Motivation Scale: A Measure of Intrinsic, Extrinsic, and Amotivation in Education Educational and Psychological Measurement, 52 (4), 1003-1017.
Vieira, A. L. (2011). Interactive LISREL in Practice: Getting Started with a SIMPLIS Approach. New York, NY: Springer.