اسدپاسکی، م.، اکبری، ب.، و همتپور، م. (1395). رابطه هوش معنوی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان. کنفرانس بینالمللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اجتماعی. قم: مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی- انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه.
اسلامی، ا.، عباسی، ع.، و بیژنی، م. (1395). سازوکارهای توسعهی مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 12 (2)، 196ـ183.
اکبرپورزنگلانی، م.، خدایاریشوطی، س.، و ملکزاده، ا. (1395). بررسی رابطه بین سلامت روانی و انگیزش پیشرفت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 3 (2)، 24-14.
تمنائیفر، م.، و منصورینیک، ا. (1393). ارتباط ویژگیهای شخصیتی، حمایت اجتماعی و رضایت از زندگی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 71، 166-149.
ثمری، ع.، طهماسبی، ف. (1386). ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﻫﻮش ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ و داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در دانشجویان. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 9 (35 و 36)، 128- 121.
جعفریندوشن، ع.، زارع، ح.، حسینیهنزایی، ا.، پورصالحینویده، م.، و زینی، م. (1394). بررسی و مقایسه سلامت روان و سازگاری و تنظیم هیجان شناختی زنان مطلقه با زنان متأهل شهرستان یزد. فصلنامه زن و جامعه، 6 (22)، 16-1.
حسنطهرانی، ط.، کرمیکبیر، ن.، چراغی، ف.، بکائیان، م.، و یعقوبی، ی. (1391). ﺑﺮرﺳﻲ ارﺗﺒﺎط ﻫﻮش ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﺳﻼﻣﺖ روان و ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ در داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﭘﺮﺳﺘﺎری داﻧﺸﻜﺪه ﻧﻴﺸﺎﺑﻮر. ﻣﺠﻠﻪی ﻋﻠﻤﻲ داﻧﺸﻜﺪه ﭘﺮﺳﺘﺎری و ﻣﺎﻣﺎﻳﻲ همدان، 20 (3)، 42-35.
حسینمردی، ع. ا.، و حسینمردی، ز. (1394). پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. مجله پژوهان، 13 (3)، 7-1.
خزاعی، ط.، توکلی، م.، جابریدرمیان، م.، و یعقوبیپور، م. (1394). فرسودگی تحصیلی و ارتباط آن با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بابل، 3 (2)، 51-46.
رجایی، علی. (1391). هوش معنوی: دیدگاهها و چالشها. پژوهشنامه تربیتی، 15، 1-19.
رضایی، ط.، بیانی، ع. ا. و شریعتنیا، ک. (1394). پیشبینی سلامت روان بر اساس متغیرهای عزتنفس، رضایت از زندگی و امید در دانشجویان دانشگاه شاهرود. فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، 3 (3)، 252-242.
زارعی، ج.، عزیزی، ا.، و کاظمی، ا. (1393). ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻴﻞ ﺑﻪ اداﻣﻪی در ﺗﺤﺼﻴﻞ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺟﻨﺪی شاپور اﻫﻮاز. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7 (15)، 59-49.
زمانیپور، ا. (1386). آموزش کشاورزی در ایران: آغازی اشتباه و انجامی بی سرانجام. فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 3 (1)، 159-143.
زندوانیاننایینی، ا.، رحیمی، م.، و پورطاهری، ف. (1393). ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی با عملکرد تحصیلی کیفی و کمی دانشجویان. مجله پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، 1 (4)، 41-29.
زهراکار، ک. (1386). ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﻣﻮﻟﻔﻪﻫﺎی ﻫﻮش ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ و ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ. مجله روانشناسی کاربردی، 2 (5)، 98-89.
شریفیفرد، ف.، آسایش، ح.، نوروزی، ک.، حسینی، م.، و طاهریخرامه، ز. (1394). ارتباط انگیزه و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 9 (12)، 78-72.
شریفی، ن.، گنجی، ح.، هاشمیان، ک.، و نجفیزند، ج. (1390). مقایسه سهم هوش شناختی، خلاقیت و هوش هیجانی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی. ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﺗﺎزهﻫﺎی رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ﺻﻨﻌﺘﻲ/ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ، 2 (6)، 29- 17.
شهبازیراد، ا.، و کرمی، ج. (1392). رابطه فراشناخت و هوش معنوی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه. نامه آموزش عالی، 6 (22)، 137-129.
صادقی، ح.، عابدینی، ز.، و نوروزی، م. (1392). ﺑﺮرﺳﻲ ارﺗﺒﺎط ﺳﻼﻣﺖ روان و ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن علوم پزشکی قم، سال 1390. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7 (2)، 22-17.
عابدینی، ی.، و براتدستجردی، ن. (1393). رابطه دینداری و هوش معنوی و تأثیر آنها بر عملکرد تحصیلی دانشجویان. رویکردهای نوین آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، 9 (1)، 52-37.
عاشوری، ج.، آزادمرد، ش.، جلیلآبکنار، س.، و معینیکیا، م. (1392). الگوی پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی و فراشناختی، جهتگیری هدفهای پیشرفت و هوش معنوی در درس زیستشناسی. مجله روانشناسی مدرسه، 2 (4)، 136-118.
فراهنگپور، ف.، خدیوی، ا.، و ادیب، ی. (1389). رابطه هوش معنوی و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در سال تحصیلی 90-89. زن و مطالعات خانواده، 3 (9)، 119-97.
فرحبخش، س.، غلامرضایی، س.، و نیکپی، ا. (1386). ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﻬﺪاﺷت رواﻧﯽ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻋﻮاﻣﻞ تحصیلی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 8 (33 و 34)، 66-61.
فرهنگی، ع.، فتاحی، م.، واثق، ب.، و نرگسیان، ع. (1388). هوش پیشبینیکننده رهبری تحولآفرین: بررسی روابط میان هوش معنوی، هوش عاطفی و رهبری تحولآفرین. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 4 (15)، 57-31.
قدمپور، ع.، فرهادی، ع.، و نقیبیرانوند، ف. (1395). ﺗﻌﻴﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ ﻓﺮﺳﻮدﮔﻲ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺑﺎ اﺷﺘﻴﺎق و ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ در داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ ﻟﺮﺳﺘﺎن. مجله پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8 (2)، 68-60.
مسعودی، ا.، و محمدی، م. (1385). بررسی اثر محل سکونت و جنسیت بر ادراکات و عملکرد تحصیلی دانشجویان مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 49، 200-185.
معرفت، د.، فریدفتحی، ا.، مجدانی، ص.، و فریدفتحی، م. (1390). رابطه هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه تبریز. ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران، تهران، پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
معلمی، ص.، رقیبی، م.، و سالاریدرگی، ز. (1389). ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻫﻮش ﻣﻌﻨﻮی و ﺳﻼﻣﺖ روان در اﻓﺮاد ﻣﻌﺘﺎد و ﻏﻴﺮ ﻣﻌﺘﺎد. مجله علوم پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 18 (3)، 242-235.
میرکمالی، م.، خباره، ک.، مزاری، ا.، و فرهادیامجد، ف. (1394). نقش سلامت روان بر عملکرد تحصیلی دانشجویان، با میانجیگری انگیزش پیشرفت تحصیلی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 16 (2)، 109-101.
میکائیلی، ن.، افروز، غ.، و قلیزاده، ل. (1391). ارﺗﺒﺎط ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺧﻮدﭘﻨﺪاره و ﻓﺮﺳﻮدﮔﻲ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺑﺎ ﻋﻤﻠﻜﺮد داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮ. مجله روانشناسی مدرسه، 1 (4)، 103- 90.
نامدارارشتناب، ح.، ابراهیمی، ح.، صاحبیحق، م.، و ارشدیبستانآباد، م. (1392). سلامت روان و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13 (2)، 152-146.
نصرالهپور، خ. (1386). تأثیر هوش عاطفی و گفتگوی با خود بر راهبردهای مقابله با استرس دانشجویان دانشگاه شیراز. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه شیراز، ص 35.
نمازی، ا.، علیزاده، ش.، کوچکزادهطالمی، س. (1394). ﺑﺮرﺳﯽ ارﺗﺒﺎط ﺑﯿﻦ ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻫﻮش ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﺎﻣﺎﯾﯽ. مجله بالینی پرستاری و مامایی، 4 (2)، 28-20.
همایی، ر.، حیدری، ع.، بختیارپور، س.، و برنا، م. (1388). رابطه انگیزه پیشرفت، هوش شناختی، هوش هیجانی، سوابق تحصیلی و متغیرهای جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. فصلنامه یافتههای نو در روانشناسی، 4 (12)، 63-49.
هوشمندانمقدمفرد، ز.، شمس، ع.، و اخبار، ا. (1395). تأثیر انگیزه کامیابی، هوش هیجانی و خلاقیت بر پیشرفت تحصیلی هنرجویان هنرستانهای کشاورزی استان زنجان. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 39، 53- 41.
یگانه، ط.، سلطانیشال، ر.، کافی، م.، و حسینخانزاده، ع. (1392). ﺑﺮرﺳﯽ ارﺗﺒﺎط ﺑﯿﻦ ﻫﻮش ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن و ﮐﯿﻔﯿﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12 (3)، 232-219.
یوسفی، ف.، زارعی، ا.، حبیبی، س.، و شیخاحمدی، ش. (1393). بررسی مقایسه میزان ضریب هوشی دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آنان. مجله روانشناسی و روان پزشکی شناخت، 1 (1)، 9-1.
Animasahun, A. R. (2010). Intelligent quotient, emotional intelligence and spiritual intelligence as correlates of prison adjustment among inmates in Nigeria prisons. Journal of Social Sciences, 22 (2), 121-128.
Austin, E. J., Saklofske, D. H., & Egan, V. (2005). Personality, well-being and health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 38 (7), 547-558.
Bar-On, R. (2005). The impact of emotional intelligence on subjective. Perspectives in Education, 23 (2), 45 -49.
Brakett, M. A., Mayer, J. D., & Warner, R. M. (2004). Emotional intelligence and its relation to everyday behavior. Personality and Individual Differences, 36 (6), 1387-1402.
Chang, E., Eddins-Folensbee, F., & Coverdale, J. (2012). Survey of the prevalence of burnout, stress, depression, and the use of supports by medical students at one school (Review). Academic Psychiatry, 36, 177-182.
Ciarrochi, J. P., Deans, F., & Anderson, S. (2000). Emotional intelligence moderates the relationship between stress and mental health. Journal of personality and individual differences, 32, 197-209.
Emmons, R. A. (2000). Is spirituality intelligence? Motivation, cognition, and the psychology of ultimate concern. International Journal for the Psychology of Religion, 10 (1), 3-26.
Garnefski, N., & Kraaij, V. (2006). Relationships between cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: a comparative study of five specific samples. Personality and individual Differences, 40 (8), 1659-1669.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610.
Kutsal. D., & Bilge. F. (2012). A study on the burnout and social support levels of high school students. Egitim ve Bilim, 37 (164), 283-297.
Liff, S. (2003). Social and emotional intelligence. Journal of Developmental Education, 26, 28-35.
Mayer, J. D., & Salovey, P. (1995). Emotional intelligence and the construction and regulation of feelings. Applied and Preventive Psychology, 4 (3), 197-208.
Salanova, M., Schaufeli, W., Martinez, I., & Breso, E. (2010). How obstacles and facilitators predict academic performance: the mediating role of study burnout and engagement. Anxiety Stress Coping, 23 (1), 53-70.
Salmela, K., Savolainen, H., & Holopainen, L. (2008). Depressive symptoms and school burnout during adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 38 (10), 1316-27.
Vander-Schee, B. A. (2007). College student retention: Formula for student success. Journal of college student development, 48 (3), 360-362.
Vaughan, F. (2002). What is spiritual Intelligence? Journal of Humanistic Psychology, 42 (2), 16-33.
Woitaszewski, S. A. (2004). Emotional Intelligence and Social Reticence of post-Graduate Female Student. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 34 (1), 93-100.