استادی، یحیی.، یاوری، غلامرضا.، شوکت فدایی، محسن.، احمدیان، مجید. و ایمانی، سهراب. (1394). شناسایی، اولویتبندی و مقایسه موانع آموزشی و توسعه پایدار مؤثر بر تولید حشرات خوراکی به عنوان جیره غذایی به روش AHP از دیدگاه گروههای منتخب. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال هشتم، شماره 4، صص 62-45.
اقتداری، نیوشا. و میردامادی، سید مهدی. (1394). بررسی دیدگاه مهندسان ناظر گندم در خصوص توسعه روشهای کشت پایدار گندم در شهرستان کرمانشاه. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال دوم، شماره 4، صص 879-871.
اکبریان رونیزی، سعیدرضا. (1397). تحلیل پایداری کشاورزی و عوامل مؤثر بر آن در نواحی روستایی مورد: دهستان رونیز شهرستان استهبان. برنامهریزی منطقهای، سال هشتم، شماره 31، صص 190-181.
باقری، اصغر. (1392). عوامل مؤثر بر کاربست فناوریها و عملیات کشاورزی پایدار مزارع سیب زمینی در دشت اردبیل. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، سال نهم، شماره 2، صص 88-73.
ترجمان، فریبا. و روشنی، نسیم. (1390). بررسی عوامل مؤثر بر کاربرد آموزش الکترونیکی برای آموزش زنان روستایی در شهرستان ایلام. پژوهشهای روستایی، سال دوم، شماره 2، صص 68-55.
توحیدلو، شادعلی، میردامادی، سید مهدی. و رضایی، روحاله. (1390). تحلیل موانع آموزشی توسعه فناوری نانو در بخش کشاورزی از دیدگاه محققان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال هفدهم، شماره 3، صص 110-97.
جنگچی کاشانی، سمیه. (1397). بازدارندههای تولید پایدار ذرت دانهای از سویگان آموزشی، سیاست گذاری، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در استان قزوین. پژوهشهای مدیریت آموزش کشاورزی، سال دهم، شماره 45، صص 54-41.
حسامیریشکانی، سجاد.، رشیدپور، لقمان. و رسولیآذر، سلیمان. (1397). تبیین عوامل تأثیرگذار بر پایداری بخش باغباتی مطالعه موردی: شهرستان ارومیه. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال یازدهم، شماره 42، صص 16-9.
حمیدی، کلثوم. و یعقوبی، جعفر. (1397). موانع توسعه کشاورزی شهری از دیدگاه کارشناسان ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال یازدهم، شماره 3، صص 68-59.
حیدریساربان، وکیل. (1398). سنجش و اولویتبندی عوامل موثر برکشاورزی پایدار از دیدگاه مروجان جهاد کشاورزی استان اردبیل. انسان و محیط زیست، سال هفدهم، شماره 1، 77-65.
حیدریساربان، وکیل.، باختر، سهیلا. و زیارتی، مینا. (1397). تأثیر سرمایة اجتماعی بر توسعة پایدار کشاورزی در مناطق روستایی (مطالعة موردی: روستاهای استان کرمانشاه). جغرافیا و پایداری محیط، سال هشتم، شماره 27، صص 74-59.
خواجه شاهکوهی، علیرضا. و عبدالهزاده، غلامحسین. (1391). عوامل اثرگذار بر پایداری کشاورزی نمونه موردی: گندمکاران عضو تعاونیهای تولید روستایی استان گلستان. آمایش جغرافیایی فضا، سال دوم، شماره 4، صص 112-95.
رضائی، روحاله. و صفا، لیلا. (1395). بررسی موانع توسعه بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی زودبازده و کارآفرین کشاورزی در استان زنجان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال چهل و هفتم، شماره 1، صص 79-67.
رکنالدین افتخاری، عبدالرضا. و عارفنیا، خجست. (1389). راهبردهای توسعه آموزش توسعه پایدار در ایران. جغرافیا (فصلنامه علمی- پژوهشی انجمن جغرافیای ایران)، سال هشتم، شماره 25، صص 66-47.
زلیخائی سیار، لیلا.، نادری مهدیی، کریم. و موحدی، رضا. (1397). مدل عاملهای آموزشی و ترویجی مؤثر بر مدیریت پایدار آب کشاورزی از دیدگاه متخصصان آب استان همدان. پژوهشهای مدیریت آموزش کشاورزی، سال دهم، شماره 46، صص 32-16.
سرائی، سودابه. و افراخته، حسن. (1396). پایداری شالیزارهای گیلان و عوامل مؤثر بر آن (مورد: شهرستان رشت). پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال دهم، شماره 4، صص 68-57.
سیدیعقوبی، ناصر. و صدیقی، حسن. (1395). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش روشهای کشاورزی پایدار از دیدگاه گندمکاران (مورد مطالعه: روستاهای دهستان آجی چای شهرستان تبریز). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال چهل و هفتم، شماره 1، 21-13.
شاهپسند، محمدرضا. و سواری، مسلم. (1396). موانع مدیریت پایدار منابع آب کشاورزی جهت آموزش کشاورزان در مناطق روستایی (مطالعهای در حوزه سد قشلاق استان کردستان). فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، سال پنجم، شماره 3، صص 104-91.
شایان، حمید.، تقلیلو، علیاکبر. و خسروبیگی، رضا. (1391). تحلیل نقش مشارکت مردم در پایداری اقتصاد روستایی (مطالعه موردی دهستان ایجرود بالا، شهرستان ایجرود، استان زنجان). جغرافیا و توسعهی ناحیهای، سال دهم، شماره 19، صص 94-71.
شریفی، امید.، افضلیگروه، امیر. و بابائی، مونا. (1398). شناسایی چالشهای توسعة کشاورزی پایدار در جنوب استان کرمان. جغرافیا و پایداری محیط، سال نهم، شماره 1، صص 106-91.
عادلی ساردوئی، محسن.، حیاتی، باباله.، ظریفیان، شاپور. و حسینی نسب، سید داود. (1390). عوامل مؤثر بر پایداری عملیات کشاورزی در شهرستان جیرفت (مطالعه موردی محصولات: پیاز، سیبزمینی و گوجه فرنگی). اقتصاد و توسعه کشاورزی (علوم و صنایع کشاورزی)، سال بیست و پنجم، شماره 4، صص 468-459.
علویزاده، سید امیرمحمد. و کرمانی، مهدی. (1390). نقش آموزش در توسعهی فعالیتهای غیرزراعی مورد مطالعه: مناطق روستایی شهرستان سمیرم. برنامهریزی منطقهای، سال اول، شماره 4، صص 80-69.
علیآبادی، وحید.، خیاطی، مهرناز. و صدیقی، حسن. (1395). نقش متغیرهای اجتماعی و اقتصادی بر دانش کشاورزی پایدار گندمکار استان تهران. پژوهشهای مدیریت آموزش کشاورزی، سال هشتم، شماره 38، صص 121-112.
علییاری، ویدا.، شریفزاده، مریم. و احمدوند، مصطفی. (1398). ارزیابی اثرات گردشگری بر نواحی روستایی هدف گردشگری بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد با استفاده از مدل تحلیل عاملی. مطالعات مدیریت گردشگری، سال چهاردهم، شماره 45، صص 247-221.
غفاری، هادی.، یونسی، علی. و رفیعی، مجتبی. (1395). تحلیل نقش سرمایهگذاری در آموزش جهت تحقق توسعه پایدار؛ با تأکید ویژه بر آموزش محیط زیست. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، سال پنجم، شماره 1، صص 100-79.
فاطمی، مهسا.، رضایی مقدم، کورش.، منفرد، نوذر. و مقدس فریمانی، شهرام. (1397). سازههای مؤثر بر تغییر رفتار کشاورزان به سمت کشاورزی ارگانیک (جامعه نمونه کشاورزان استان بوشهر). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال چهل و نهم، شماره 4، صص 796-779.
کریمی، سعید. (1395). شایستگیهای کارآفرینانه درآموزش کارآفرینی کشاورزی. کارآفرینی در کشاورزی، سال سوم، شماره 4، صص 69-55.
محمدی، فلوریا. (1396). موانع آموزشی و ترویجی بهکارگیری کود ورمی کمپوست توسط کشاورزان (مطالعه موردی: شهرستان اسد آباد). آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، سال ششم، شماره 1، صص 27-19.
محمدی، فلوریا.، فرجالله حسینی، سید جمال. و میردامادی، سید مهدی. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر پایداری اقتصادی در تولید محصولات گلخانهای استان تهران. اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال بیست و سوم، شماره 90، صص 112-97.
مرادی، ژیلا.، میرکزاده، علیاصغر. و رستمی، فرحناز. (1397). شناسایی موانع توسعه کشاورزی از دیدگاه کشاورزان دهستان قراتوره. راهبردهای توسعه روستایی، سال پنجم، شماره 3، صص 327-311.
موحدی، رضا.، امیری باوندپور، نفیسه. و نادری مهدیی، کریم. (1395). عوامل مؤثر بر پایداری کشاورزی مزارع گندم در شهرستان کرمانشاه. جغرافیا و پایداری محیط، سال ششم، شماره 1، صص 111-97.
مهمی، زهرا. و محمدزاده، حسین. (1396). عوامل مؤثر بر توسعه پایدار در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی. دو فصلنامه حقوق محیط زیست، سال دوم، شماره 1، صص 70-64.
نامدار، راضیه.، پزشکیراد، غلامرضا. و صدیقی، حسن. (1396). کاربرد تئوری بنیانی در مطالعه رفتار پایدار زیستمحیطی کشاورزان؛ یک تحلیل اکتشافی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال چهل و هشتم، شماره 4، صص 609-597.
نبیزاده، سیامک.، محبوبی محمدرضا. و عبداللهزاده، غلامحسین. (1396). تحلیل عوامل مؤثر بر ناپایداری اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی (مورد مطالعه: شهرستان ملکان). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال چهل و هشتم، شماره 4، صص 619-611.
نظرزاده زارع، محسن.، درانی، کمال. و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1390). بررسی موانع و مشکلات دورههای آموزشی ترویج کشاورزی از دیدگاه کشاورزان شرکت کننده در دورههای ترویج شهرستان دزفول. پژوهش در برنامهریزی درسی، سال هشتم، شماره (28و29)، صص 13-1.
نظمفر، حسین. و پادروندی، بهزاد. (1392). بررسی و تحلیل سطح برخورداری شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری از شاخصهای توسعه با استفاده از مدل تاپسیس فازی. پژوهش و برنامهریزی شهری، سال چهارم، شماره 14، صص 122-103.
ویسی، هادی.، کامبوزیا، جعفر.، زارع، جعفر.، زارع، مجتبی. و حقیقی، مسعود. (1395). تبیین سازوکار و راهبردهای مناسب برای دستیابی به کشاورزی پایدار. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال چهل و هفتم، شماره 2، صص 440-427.
یزدانپناه، مسعود. و رحیمی فیضآباد، فاطمه. (1398). دلایل عدم موفقیت ترویج کشاورزی با استفاده از تئوری بنیانی (مورد مطالعه: جهاد کشاورزی استان لرستان). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال پنجاهم، شماره 3، صص 575-549.
Afrakhteh, H., Hajipour, M., Gourzin, M. & Nejati, B. (2013). The situation of sustainable agricultural development in Iran development plans case: Five-year plans after the revolution. The Macro and Strategic Policies. 1(1), 43-62.
Ashraf, S., Yousaf Hassan, Z., Ashraf, I., Hassan, G. & Raza, H. (2019). Prospects of agricultural education in Pakistan-options and challenges: Agriculture education in Pakistan. : Handbook of Research on Rural Sociology and Community Mobilization for Sustainable Growth. 1-15.
Atama, G.C. (2012). Girl-child education: A challenge for sustainable development in Nigeria. Mediterranean Journal of Social Sciences, 3(14), 111-117.
Barman, U. (2013). Adjusting farmers’ training for sustainable agricultural development: Need for facilitation. J. Acad. Indus. Res. 1(9), 525-529.
Björklund, J. C. 2018. Barriers to sustainable business model innovation in Swedish agriculture. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation, 14(1): 65–90.
Dadras M. D., Ghanaat N., Ranji A. & Mohammadi S. B. (2012). Ranking effective factors of training in basis of sustainable agriculture promotion using TOPSIS method. Life Science Journal, 9(4), 886-890.
Edson Leite, A., De Castro, R., Chiappetta Jabbour, Ch.J., Batalha, M.O. & Govindan, K. (2014). Agricultural production and sustainable development in a Brazilian region (Southwest, São Paulo State): motivations and barriers to adopting sustainable and ecologically friendly practices, Journal International Journal of Sustainable Development & World Ecology, 21(5), 422-429.
Fazio, R.A., Farm, S., Georgia, C., Rodriguez Baide, J.M. & Molnar, J.J. (2007). Barriers to the adoption of sustainable agricultural practices: Working Farmer and Change Agent Perspectives. Sustainable Agricultural Practices, 5, 1-227.
Hamza Alhaji, I. (2008). Revitalizing technical and vocational education training for poverty eradication and sustainable development through agricultural education. African Research Review, 2 (1), 152-161.
Haruna, M. L. & Liman, B.M. (2015). Challenges facing educating Nigerian child in rural areas: Implications for national development. Proceedings of the 3rd Global Summit on Education GSE 2015, 9-10 March 2015, Kuala Lumpur, Malaysia: 262-270.
Hosseini, J. & Ajoudani, Z. (2011). Examining the barriers in adopting organic agriculture in Iran. Advances in Environmental Biology, 5(6), 1311-1315.
Janhonen-Abruquah, H., Topp, J. & Posti-Ahokas, H. (2018). Educating professionals for sustainable futures. Sustainability, 10, 592, 1-12.
Kata, R. & Kusz, D. (2015). Barriers to the implementation of instruments assisting sustainable development of agriculture. Scientific Papers Series Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development, 15(1), 239-248.
Kheiri, Sh. (2015). Identifying the barriers of sustainable agriculture adoption by wheat farmers in Takestan, Iran. International Journal of Agricultural Management and Development, 5(3), 159-168.
Msemo, E., Sayi, S. & Kazuzuru, B. (2018). Barriers to adoption of sustainable agriculture practices among farmers in Tanzania, case study of Mbarali district. World Wide Journal of Multidisciplinary Research and Development, 4(6), 170-174.
Rodriguez, J.M., John Molnar, J., Fazio, R.A., Sydnor, E. & Lowe, M.J. (2008). Barriers to adoption of sustainable agriculture practices: Change agent perspectives. Renewable Agriculture and Food Systems: 24(1), 60–71.
Sadeghi Z., Mohtashami R., Miri A. & Sadeghi S. (2010). Creativity in higher education A basic step to stable development. Education Strategies in Medical Sciences, 3(1), 23-28.
Saleem, S. & Edris Raouf. (2011). Sustainable agricultural development and the challenges facing agricultural education in Afghanistan. Journal of Developments in Sustainable Agriculture 6, 45-49.
Samian, M., Nadery Mahdei, K., Saadi, H., Ansari, E., Asadi, M. & Mardani, Y. (2012). Educational, social, economical barriers of organic agriculture implementation. Research and Technology in Extension and Education Systems, 2(4), 165-170.
Sseguya, H., Bekunda, M., Muthoni, F., Flavian, F. & Masigo, J. (2018). Training Transfer for Sustainable Agricultural Intensification in Tanzania: Critical Considerations for Scaling-up. Sustainable Agricultural Intensification, 20, 661-671.
Yaghoubi, J. (2010). Study barriers to entrepreneurship promotion in agriculture higher Education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1901–1905.