احمدی، س، یزدانی، ش. و محمدپور، ی. (1395). در مسیرتعریف چارچوب شایستگیها برای آموزش مبتنی بر شایستگی در پرستاری مرور نقادانه شواهد. کنگره ملی آموزش عالی ایران، صفحهی 1-37.
اسلامی، ا.، عباسی، ع.، و بیژنی، م. (1395). سازوکارهای توسعهی مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 12، شماره 2، صفحهی 196-183.
اکیدی، م.، پارسا، ع.، و الهامپور، ح. (1397). برنامههای درسی در رشد مهارتهای شغلی، انتظارهای شغلی و شانس اشتغال از دیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان رشتههای کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 12، شماره 53، صفحهی 183-162.
امینبیدختی، ع.، نجفی، م.، و شریعتی، ف. (1398). آسیبشناسی آموزشهای مهارتی بر مبنای الگوی سهشاخگی: مطالعه موردی استان کردستان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، دوره 21، شماره 81، صفحهی 97-85.
بهرخ، س. (1398). فرآیند آموزش کارکنان سازمان و ضرورت اجرای آن. فصلنامه تخصصی داخلی لیزینگ صنعت و معدن، شماره 16، صفحهی 27-24.
ترکزاده، ج. و کشاورز، ف. (1395). بعد شناسی اثربخشی برنامهی درسی آموزش پزشکی: درونی، بیرونی و نهادی. فصلنامهی مرکز مطالعات و توسعهی آموزش علوم پزشکی، سال 7، شماره 1، صفحهی 21-10.
شهبازی، م. و قربانی، ف. (1387). بررسی میزان گزایش دانشجویان دانشگاههای تبریز به عضویت در تعاونیهای اشتغالزا. مجله جامعه شناسی. سال اول، شماره اول، صفحهی 217-187.
صمدی م.ت.، تقیزاده ج.، کاشیتراش اصفهانی،ز.، محمدی، م. (1388). نگرش دانشجویان رشته بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، سال 9، شماره 4، صفحهی 336-331.
کشاورز، آ. و احمدی، س. (1394). بررسی دیدگاه دانشجویان رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) دانشگاه علمی کاربردی شیراز درباره اثربخشی برنامههای درسی بر اساس مدل اصلاح شده چشم شایستگی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال 21، شماره 81، صفحهی 69-84.
محمدی، م.، ناصریجهرمی، ر. و رحمانی، ه. (1392). ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی. پژوهش در برنامهریزی درسی، سال 10، شماره 2، صفحهی 32-20.
مختاریکیا، ع.، اسدی پیری، ز.، قاسمپور، س.، علایی، ر.، نوراییمطلق، ث.، و بختیار، ک. (1398).نگرش دانشجویان رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، سال 19، شماره 56، صفحهی 529-519.
مرادحاصلی، س.، میرکزاده، ع. و رستمی، ف. (1392). تحلیل اثربخشی دورههای آموزشی ایمنی و بهداشت حرفهای برگزارشده جهت کشاورزان. فصلنامه طب کار. 6 (3): 59-50.
مردانشاهی، م. (1396). عاملهای تاثیرگذار بر صلاحیت راهاندازی کسب و کار دانش آموختگان رشتههای کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران. فصلنامه پژوهش مدیریت کشاورزی، سال 9، شماره 41، صفحهی 109-96.
مرزبان، آ. و مرزبان، ه. (1397). نگرش دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، سال 5، شماره 2، صفحهی 32-22.
مرکز آمار ایران. (1397). سالنامه مرکز آمار ایران، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، چاپ اول، اردیبهشت 1399، تهران.
مسعود م.، افشار، ع. و مقصود، ب. (1395). ارزیابی اثربخشی (بیرونی) برنامههای آموزش تخصصی رشته پیشگیری انتظامی. فصلنامه انتظام اجتماعی، سال 8، شماره 3، صفحهی 81-51.
مومنیمهموئی، ح.، کاظمپور، الف. و تفرشی، م. (1390). برنامهریزی درسی مبتنی بر شایستگی؛ راهبردی مطلوب برای توسعه شایستگیهای اساسی. فصل نامه راهبردهای آموزش، سال 4، شماره 3، صفحهی 149-143.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (1397). اداره کل تعاون. پایگاه الکترونیک سازمان تعاون. قابل دسترس درآدرس اینترنتی: htpp://www.Mcls.Gov.ir
هدایتی، ا.، ملکی، ح.، صادقی، ع. و سعدیپور ا. (1395). تأملی بر برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، سال 16، شماره 10، صفحهی 103-94.
Alhaddad, M. S. (2018). Undergraduate pharmacy students’ motivations, satisfaction levels, and future career plans. Journal of Taibah University Medical Sciences, 13(3), 247-253. doi:10.1016/j.jtumed.2018.03.004
Altokhais, T., Al Rajhi, M., Bawazir, O., Almogbel, G. T., Aljunaydil, A. I., & Alshehri, A. (2020). Resident satisfaction with the pediatric surgery training program. BMC Medical Education, 20(1). doi:10.1186/s12909-020-02309-9
Andronache, D., Bocoş, M., & Neculau, B. C. (2015). A systemic-interactionist model to design a competency-based curriculum. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 715-721.
Ashley, C., Peters, K., Brown, A., & Halcomb, E. (2018). Work satisfaction and future career intentions of experienced nurses transitioning to primary health care employment. Journal of Nursing Management, 26(6), 663-670. doi:10.1111/jonm.12597
Awo, O. K., & Ukonze, J. A. (2012). Technical and entrepreneurial competencies needed by NCE Home economics/agriculture education students for self-reliance in yoghurt production enterprise. Journal of Home Economics Research, 17, 138-148.
Bentler, P. M., & Yuan, K. H. (1999). Structural Equation Modeling with Small Samples: Test Statistics. Multivariate Behav Res, 34(2), 181-197. doi:10.1207/S15327906Mb340203
Byrne, B. (2016). Structural Equation Modeling with AMOS: Basic Concepts, Applications, and Programming. 3nd Edition, Taylor and Francis Group, Routledge, New York.
Chen, T. P., Lee, K. Y., Kabre, P. M., & Hsieh, C. M. (2020). Impacts of educational agritourism on students’ future career intentions: Evidence from agricultural exchange programs. Sustainability (Switzerland), 12(22), 1-19. doi:10.3390/su12229507
Crujeiras, B., & Jiménez-Aleixandre, M. P. (2013). Challenges in the implementation of a competency-based curriculum in Spain. Thinking Skills and Creativity, 10, 208-220.
Curry, R. H., Meeks, L. M., & Iezzoni, L. I. (2020). Beyond Technical Standards: A Competency-Based Framework for Access and Inclusion in Medical Education. Academic medicine: journal of the Association of American Medical Colleges, 95(12 Addressing Harmful Bias and Eliminating Discrimination in Health Professions Learning Environments), S109-S112. doi:10.1097/ACM.0000000000003686
Francis, R. S., & Alagas, E. N. (2017). Satisfaction towards internship programme and future career development for students in private higher education institutions: A research note. Asia-Pacific Journal of Innovation in Hospitality and Tourism, 6(2), 69-74.
Gallagher, J. E., Patel, R., Donaldson, N., & Wilson, N. H. (2007). The emerging dental workforce: why dentistry? A quantitative study of final year dental students'' views on their professional career. BMC Oral Health, 7(1), 7.
Galt, R. E., Parr, D., & Jagannath, J. (2013). Facilitating competency development in sustainable agriculture and food systems education: A self-assessment approach. International Journal of Agricultural Sustainability, 11(1), 69-88. doi:10.1080/14735903.2012.683569
Homberg, A., Klafke, N., Glassen, K., Loukanova, S., & Mahler, C. (2020). Role competencies in interprofessional undergraduate education in complementary and integrative medicine: A Delphi study. Complementary Therapies in Medicine, 54. doi:10.1016/j.ctim.2020.102542
Iglesias, V. (2004). Preconceptions about Service: How Much Do they Influence Quality Evaluations? Journal of Service Research, 7(1), 90-103. doi:10.1177/1094670504266139
Irfiandaru, R. N., Abdurrahman, & Nurulsari, N. (2020). Exploring Students'' Perceptions of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) in Education and Future Careers Fields. Paper presented at the Journal of Physics: Conference Series.
Isusi-Fagoaga, R., & García-Aracil, A. (2020). Assessing master students’ competencies using rubrics: Lessons learned from future secondary education teachers. Sustainability (Switzerland), 12(23), 1-15. doi:10.3390/su12239826
Kabita, D. N., & Ji, L. (2017). The Why, What and How of Competency-Based Curriculum Reforms: The Kenyan Experience.”. Current and Critical Issues in Curriculum, Learning, and Assessment, 11.
Kouwenhoven, W. (2009). Competence-based curriculum development in higher education: a globalised concept?. Technology education and development, 1-22.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610.
Mojab, F., Zaefarian, R., & Dazian Azizi, A.H. (2011). Applying competency based Approach for Entrepreneurship education. Procedia and Behavioral Seiences, (12), 436-447.
Moravej, H., & Dehghani, S. M. (2013). Review of the training program of pediatric residents: Is it appropriate for their future careers. Medical Journal of the Islamic Republic of Iran, 27(4), 225-228.
Muraraneza, C., & Mtshali, G. N. (2018). Implementation of competency based curriculum in pre-service nursing education: Middle range theory. International Journal of Africa Nursing Sciences, 8, 53-58.
Nikolov, R., Shoikova, E., & Kovatcheva, E. (2014). Competence based framework for curriculum development. Bulgaria: Za bukvite, O‟ pismeneh.
Parson, L., Childs, B., & Elzie, P. (2018). Using competency-based curriculum design to create a health professions education certificate program the meets the needs of students, administrators, faculty, and patients. Health Professions Education, 4(3), 207-217.
PwC. (2014) Talent – new challenges ahead, 17 Annual Global CEO Survey, [online] last accessed at: ttp://www. pwc. com/gx/en/ceosurvey/ 2014/hrs-talent perspective. jhtml. WT. mc_id=email_5-14_GMH_talent-challenge.
Raykov, T. (1998). Coefficient Alpha and Composite Reliability with Interrelated Nonhomogeneous Items. Applied Psychological Measurement, 22(4), 375-385. doi:10.1177/014662169802200407
Siren, A., & Gehrs, M. (2018). Engaging Nurses in Future Management Careers: Perspectives on Leadership and Management Competency Development through an Internship Initiative. Nursing leadership (Toronto, Ont.), 31(4), 36-49. doi:10.12927/cjnl.2019.25757
Sistermans, I. J. (2020). Integrating competency-based education with a case-based or problem-based learning approach in online health sciences. Asia Pacific Education Review, 21(4), 683-696. doi:10.1007/s12564-020-09658-6
Spooner, S., Laverty, L., & Checkland, K. (2019). The influence of training experiences on career intentions of the future GP workforce. British Journal of General Practice, 69(685), E578-E585. doi:10.3399/bjgp19X703877
Wolf, P., Evers, F., & Hill, A. (2006). Handbook for curriculum assessment. Ontario: University of Guelph.