پروین، ا.، غیاثی ندوشن، س.، خورسندی طاسکوه، ع.، ذاکرصالحی، غ. (۱۴۰۰). شناسایی موانع پذیرش دانشجویان بینالمللی در دانشگاههای دولتی ایران. پژوهش در آموزش علوم پزشکی؛ ۱۳ (۱) :۲۴-۳۴.
پیلوار، ف.، رحمان سرشت، ح.، شریفزاده، ف.، و صالحی صدقیانی، ج. (1398). الگوی سیاستگذاری جذب دانشجویان بینالمللی در ایران. خط مشیگذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)؛ 10(33 ): 67-83.
جلیلوند، ه.، عبدی، م. و شهیدی، م. (۱۳۹۹). تعیین معیارهای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاههای علوم پزشکی ایران از نگاه اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی؛ ۲۰(۱):۱۹۴-۲۰۴
حاجیعباسی، ح. (1401). چالشهای فعالیت مؤسسات جذب دانشجویان بینالمللی در ایران. سیاست نامه علم و فناوری؛ ۱۲(۴): ۵-۱۶.
حلاج دهقانی، ع.، فتحی واجارگاه، ک.، خسروی. ع. ا.، پوشنه، ک. (1398). ارائه الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی؛۱۰(۲۰):۷-۳۹.
ذاکرصالحی، غ.، و صالحی نجف آبادی، م. (1391). ارائه راهبردهایی برای جذب دانشجویان خارجی در ایران. آموزش عالی ایران؛ 4(3، پیاپی 15): 65-92.
رمضانی، ع.، قهرمانی، م.، پرداختچی، م. ح.، و ذاکر صالحی، غ. (1397). بررسی وضعیت موجود و تدوین الگوی راهبردی مدیریت همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاههای برتر ایران. راهبرد اجتماعی فرهنگی؛ ۷(۱): ۳۱۹-۳۴۹.
زمانیمنش، ح. و جمالی تازه کند، م. (۱۳۹۶). جذب دانشجویان بینالمللی راهبردی موثر در سیاستگذاری عمومی آموزش عالی برای تامین منابع مالی دانشگاهها. تهران: اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی.
شجاعیمیاندرق، م.، بیژنی، م. و امیر امینی خلفلو، م. (1397). چالشها و راهبردهای جذب دانشجویان خارجی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی؛ ۱۰(۴۷):۵۲-۶۵.
شریفزاده، م. ش.، و عبداللهزاده، غ. (تدوین). (۱۳۹۹). برنامه راهبردی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان (۱۴۰۴-۱۳۹۹): پیش به سوی دانشگاه کارآفرین (بازنگری اول). دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
عالمی نیسی، م. (۱۳۹۳). نقدی بر شیوه بهرهگیری از ماتریسSWOT در تحقیقات راهبردی توسعه در ایران. فصلنامه راهبردهای اجتماعی فرهنگی؛ ۳(۱۰): ۳۵۲ -۳۹.
فضلی یزد، ه.، زمانی، ا.، پورآتشی، م. (1398). جذب دانشجویان بینالمللی در نظام آموزش عالی ایران و چالشهای پیشرو. رهیافت؛ ۲۹(۲):۷۷-۹۰.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (۱۴۰۲). چالشها و راهکارهای جذب دانشجویان بینالمللی در ایران. تهران: مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ.
مهرآور گیگلو، ش. و خورسندی طاسکوه، ع. (1401). تحلیل وضعیت موجود همکاریهای علمی بینالمللی در دانشگاههای دولتی ایران. رهبری آموزشی کاربردی؛ ۳(۱):۶۳-۸۴.
مهرآورگیگلو، ش.، خورسندی طاسکوه ع.، غیاثی ندوشن، س.، عباسپور، ع. (۱۳۹۹). شناسایی عوامل بازدارنده همکاریهای علمی بینالمللی در نظام آموزش عالی کشور و ارائه راهکار: مطالعهای کیفی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی؛ ۱۲(۳):۶۸-۷۸.
هاشمنیا، ا. و باقری مجد، ر. (۱۳۹۹). تاثیر برندسازی بر جذب دانشجویان بینالمللی با میانجیگری رضایت و وفاداری برند در آموزش عالی. پژوهشهای مدیریت عمومی؛ ۱۳ (۴۸): ۲۶۵ - ۲۹۲.
Akiba, D. (2021). Recruitment of international students through a synthesis of English as a second language instruction, social justice, and service learning. Innovative Higher Education, 46(3): 321-335.
Alsharari, NM. (2018). Internationalization of the higher education system: an interpretive analysis. International Journal of Educational Management; 32(3): 359-381.
Arthur N. (2013). International students and career development: Human capital in the global skills race. Journal of the National Institute for Career Education and Counselling; 31(1): 43-50.
Asaad, Y., Melewar, T. C., and Cohen, G. (2015). Export market orientation behavior of universities: The British scenario. Journal of Marketing for Higher Education, 25(1): 127- 154.
Ayah R., Jessani N., and Mafuta E.M. (2014). Institutional capacity for health systems research in East and Central African schools of public health: knowledge translation and effective communication. Health Res Policy Sys; 12:1e9.
Berchin, I.I., Sima M, de Lima, M.A., Biesel, S., dos Santos, L.P., Ferreira, R.V., de Andrade J.B., and Ceci, F. (2018).
The importance of international conferences on sustainable development as higher education institutions' strategies to promote sustainability: A case study in Brazil. Journal of Cleaner Production; 171: 756-72.
Berry, C., and Taylor, J. (2014). Internationalisation in Higher Education in Latin America: policies and practice in Colombia and Mexico. Higher Education; 67 (5): 585-601.
Bozeman L.A. (2009). Implementation and Collaboration in the United States-Brazil Higher Education Consortia Program [dissertation]. Boston College. Childress, L.K. (2009). Internationalization Plans for Higher Education Institutions. Journal of Studies in International Education; 13 (3): 289-309.
David, F. R. (2016). Strategic Management: Concepts and Cases, a Competitive Advantage Approach. New York: Pearson.
Findlay, A. M., McCollum, D., and Packwood, H. (2017). Marketization, marketing and the production of international student migration. International Migration; 55(3): 139-155.
Gurel, E., and Tat, M. (2017). SWOT Analysis: A Theoretical Review. The Journal of International Social Research; 10: 994-1006.
Kato, M., and Ando A. (2017). National Ties of International Scientific Collaboration and Researcher Mobility Found in Nature and Science. Scientometrics; 110 (2): 673-94.
Ke, H., Junfeng, D. and Xiaojing L. (2022) International students’ university choice to study abroad in higher education and influencing factors analysis. Front. Psychol. 13:1036569. doi: 10.3389/fpsyg.2022.1036569
Knight J. (1997). A shared vision? Stakeholders' perspectives on the internationalization of higher education in Canada. Journal of Studies in International Education; 1 (1): 27-44.
Knight, J. (2015). International Universities: Misunderstandings and Emerging Models. Journal of Studies in International Education, 19 (2): 107-21.
Lau, K, and Lin, C.Y. (2017). Internationalization of Higher Education and Language Policy: The Case of a Bilingual University in Taiwan. Higher Education; 74 (3): 437-54.
Maudarbekova, B., and Kashkinbayeva Z. (2014). Internationalization of Higher Education in Kazakhstan. Procedia-Social and Behavioral Sciences; 116: 4092-7.
McNicholas, C., and Marcella, R. (2022). An interactive decision-making model of international postgraduate student course choice. Journal of Marketing for Higher Education, 34(2):802–827.
https://doi.org/10.1080/08841241.2022.2076276
Nyland, C., Forbes‐Mewett, H., Marginson, S., Ramia, G., Sawir, E., and Smith, S. (2009). International student‐workers in Australia: a new vulnerable workforce. Journal of Education and Work, 22(1): 1–14.
https://doi.org/10.1080/13639080802709653
O’Connor, S. (2017). Problematising strategic internationalisation: tensions and conflicts between international student recruitment and integration policy in Ireland. Globalisation, Societies and Education, 16(3), 339–352.
https://doi.org/10.1080/14767724.2017.1413979
Paswan AK, and Ganesh G. (2009). Higher education institutions: Satisfaction and loyalty among international students. Journal of Marketing for Higher Education 28; 19 (1): 65-84.
Seeber, M., Cattaneo, M., Huisman, J., and Paleari, S. (2016). Why Do Higher Education Institutions Internationalize? An Investigation of the Multilevel Determinants of Internationalization Rationales. Higher Education; 72 (5): 685-702.
Shahijan, M.K., Rezaei, S., and Preece, C.N. (2016). Developing a framework of internationalization for higher education institutions in Malaysia: a SWOT analysis. International Journal of Management in Education; 10 (2): 145-73.
Tanhueco-Nepomuceno L. (2019). Internationalization among selected HEIs in the ASEAN region: Basis for a proposed framework for an internationalized campus. International Journal of Educational Development; 65: 152-71.
Tran, L. T., Rahimi, M., Tan, G., Dang, X. T., and Le, N. (2020). Post-study work for international graduates in Australia: opportunity to enhance employability, get a return on investment or secure migration? Globalisation, Societies and Education, 18(5): 495–510.
https://doi.org/10.1080/14767724.2020.1789449
Yang, N., Tang, X., Chen, J., and Wang, H. (2023). Analysis on the Mechanism of International Students' Enrollment in Local Application-oriented Colleges and Universities from the Perspective of "5Ws" Communication Model. Adult and Higher Education, 5(10): 13-20.
Ziguras, C., and Law, S. (2006). Recruiting international students as skilled migrants: the global ‘skills race’ as viewed from Australia and Malaysia. Globalisation, Societies and Education, 4(1): 59–76. https://doi.org/10.1080/14767720600555087