راهبردهای اصلاح محیط فیزیکی آموزش باغبانی برای هنرجویان با نیازهای ویژه

مهدی علیخانی دادوکلایی؛ محمد چیذری؛ مسعود بیژنی؛ عنایت عباسی

دوره 11، شماره 50 ، آذر 1398، ، صفحه 3-18

https://doi.org/10.22092/jaear.2020.116354.1452

چکیده
  این پژوهش، به دنبال شناسایی و ارزیابی راهبردهای اصلاح محیط فیزیکی آموزش، توسط آموزشگران باغبانی، برای کار با هنرجویان با نیازهای ویژه در ایران بود. مرحله‌ی نخست این پژوهش، با استفاده از فن دلفی اصلاح شده انجام گرفت. جامعه آماری شامل 31 نفر از آموزشگران باغبانی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایران بود. نتیجه این مرحله از مطالعه شناسایی ...  بیشتر

ارزیابی اثربخشی طرح همگام با کشاورز شالیکاران آمل

هادی مؤمنی هلالی؛ عنایت عباسی؛ جمیله علیلو

دوره 9، شماره 42 ، آذر 1396، ، صفحه 27-41

https://doi.org/10.22092/jaear.2017.110239.1379

چکیده
  هدف از این تحقیق، بررسی و ارزیابی نقش آموزش شالیکاران زیرپوشش طرح همگام با کشاورز مبتنی بر مدل کرک پاتریک در شهرستان آمل بود. این تحقیق از نوع پیمایشی و علی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری آن ‏2500 نفر از شالیکاران مشارکت کننده در این طرح بودند. با فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده 244 نفر تعیین شدند. برای گردآوری داده ها از ابزار ...  بیشتر

سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی دانشگاه تربیت‌مدرس

عنایت عباسی؛ پریسا نجفلو

دوره 7، شماره 34 ، آذر 1394، ، صفحه 89-103

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106009

چکیده
  این پژوهش با هدف سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس انجام شد. تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که به روش پیمایش انجام شده است. جامعه آماری، کل دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس بودند (764 N=). حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1970) برآورد شد (256 n=). نمونه‌‌گیری به روش نمونه‌گیری طبقه­ای تناسبی ...  بیشتر