تبیین سازوکارهای قابلیت ها و پیامدهای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران

سهیلا پورجاوید؛ بهمن خسروی پور؛ امیرحسین علی بیگی

دوره 10، شماره 47 ، اسفند 1397، ، صفحه 36-51

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.122659.1528

چکیده
  این تحقیق علی- ارتباطی با هدف کلی تبیین سازوکارهای قابلیت‌ها و پیامدهای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران انجام شد. جامعه‌آماری این تحقیق را همه‌ی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی دولتی کشور (خوزستان، گرگان و ساری) تشکیل دادند(305=N). حجم نمونه با استفاده از جدول نمونه‌گیری بارتلت و همکاران، 130 نفر تعیین شد ...  بیشتر

عامل های موثر درچابک سازی مدیریت آموزش عالی کشاورزی ایران

سهیلا پورجاوید؛ بهمن خسروی پور؛ امیرحسین علی بیگی

دوره 10، شماره 44 ، خرداد 1397، ، صفحه 109-126

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.120151.1467

چکیده
  دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشاورزی به مثابه نهادهای عمده تولید دانش کشاورزی به دلیل تغییر در ماهیت تولید علم و تولید اقتصادی، علاوه بر پژوهش و آموزش، نقش و رسالت جدیدی در توسعه اقتصادی و منطقه‌ای یافته‌اند و لذا به فرم‌هایی از چابکی نیاز دارند. هدف این پژوهش کیفی تبیین ساز و کارهای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران بود. ...  بیشتر