راهبردهای حمایتی آموزش کارآفرینانه کشاورزی از دیدگاه خبرگان

حمید موحد محمدی؛ فرشته شاعری؛ امیر علم بیگی

دوره 11، شماره 48 ، خرداد 1398، ، صفحه 17-29

https://doi.org/10.22092/jaear.2019.122266.1518

چکیده
  آموزش کارآفرینانه زمینه رشد متوازن شایستگی‌های آموزش‌گیرندگان را در فرآیند یاددهی-یادگیری فراهم می‌سازد. در این رابطه تعدد راهبرد‌های پیشنهادی بستر‌سازی تحقق آموزش کارآفرینانه، ایجاب می‌کند راهبردی انتخاب شود که بیشترین سازگاری را با نظام آموزشی کشور داشته باشد. با این رویکرد هدف پژوهش کاربردی حاضر رتبه‌بندی راهبردهای استقرار ...  بیشتر

الگوی مفهومی گسترش نمانام دانشگاهی در آموزش عالی کشاورزی

محمدشریف شریف زاده؛ غلامحسین عبدالله زاده؛ لقمان عباسی؛ مهنوش شریفی

دوره 11، شماره 48 ، خرداد 1398، ، صفحه 104-123

https://doi.org/10.22092/jaear.2019.125796.1612

چکیده
  این تحقیق با هدف تبیین کیفی الگویی مفهومی برای توسعه برند دانشگاهی در آموزش عالی کشاورزی صورت گرفت. مورد مطالعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بود. این تحقیق کیفی به روش پدیدارشناسی توصیفی انجام شد. گردآوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه ژرفانگر نیمه‌ساختارمند صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان، اعضای هیات علمی، ...  بیشتر

تدوین الگوی دانشگاه کارآفرین کشاورزی و منابع طبیعی از دیدگاه مدیریت آموزش کشاورزی

مسعود برادران؛ بهاره عابدی؛ بهمن خسروی پور؛ جعفر یعقوبی؛ مسعود یزدان پناه

دوره 9، شماره 40 ، خرداد 1396، ، صفحه 123-139

https://doi.org/10.22092/jaear.2017.108496.1321

چکیده
  لازمه‌ی بهبود وضعیت اشتغال در میان دانش‌آموختگان کشاورزی کارآفرین شدن دانشگاه‌ها و دانشکده‌های ارائه دهنده‌ی این آموزش‌هاست، بر همین اساس هدف پژوهش حاضر تدوین الگویی برای ایجاد دانشگاه کارآفرین کشاورزی و منابع طبیعی از دیدگاه مدیریت آموزش کشاورزی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر که در سال 1395 ...  بیشتر