احمدی، زینب. ( 1391). طراحی الگوی کاربردی جهت استفاده از فناوری های سیار در ارائه خدمات آموزشی و ترویجی به روستائیان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی. دانشگاه زنجان
برزگر، راضیه، دهقا نزاده، حسین و مقدمزاده،اصغر.(1391). از یادگیری الکترونیکی تا یادگیری سیار: مبانی نظری. مجله مدیا. دورة 3. شماره 2.
بیدادیان، م. (1392). نگاهی به چگونگی روند گسترش ارگانیک در جهان و ایران. ماهنامه دام و کشت و صنعت، شماره 160.
حسینی، س. ج.، و آجودانی، ز. (1390). بررسی موانع پذیرش کشاورزی ارگانیک در ایران. اصول کشاورزی ارگانیک. قابل دسترس در سایت:http://www.ifoam.org/organic_facts.
ختن لو، ح. و باتمانقلیچی، ا.(1392). ارائه چارچوبی برای پذیرش یادگیری سیار. فناوری آموزش، سال هفتم، جلد 7، شماره3.
خسروی، ن.، برات دستجردی، ن. و امیرتیموری، م.(1393). عامل ها موثر بر یادگیری سیار در آموزش پزشکی مجله آموزش در علوم پزشکی، شماره 14.
خیراندیش، م. صالحی صدقیانی، ج.(1390). الگوی ارزیابی آمادگی اجرای آموزش های مجازی. مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت. سال3. شماره 10.
داراب، ب. منتظر، غ.(1389). طراحی مدل ارزیابی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران. مهندسی صنایع و مدیریت شریف.دوره 1-27. شماره1.
رضایی، ر، گلباز، ش، شرفی، ل، نجفلو، پ .(1395). تأثیر گرایش به یادگیری و اشتیاق به کار بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های کشاورزی دانشگاه زنجان. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره39.
رضایی راد، م.(1392). شناسایی و الویت بندی عامل ها موثر در به کارگیری یادگیری سیار در آموزش عالی. رویکردهای نوین آموزشی، سال هشتم، شماره2.
رضوی،س، ح، پورطاهری،م، رکن الدین افتخاری، ع(1394). ارزیابی جایگاه توسعة کشاورزی ارگانیک در مناطق روستایی ایران مطالعة موردی: تولیدکنندگان محصولات ارگانیک گواهی شده و درحال گذار. پژوهش های روستایی، دورة ۶، شمارة ۱، 45-27.
رضوی، س.ح.(1395). بررسی وضعیت کشاورزی ارگانیک در ایران و ومقایسه با چند کشور ونتخب. موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی. شماره انتشار1514.
زمانی، ب.ع.، ببری، ح. و موسوی، س.(1391). عامل ها مرتبط با نگرش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری. گام های توسعه در آموزش پزشکی. دوره نهم، شماره2.
سبزیان ملایی، خ. آجیلی، ع. محمدزاده، س. یزدان پناه، م. و فروزانی، م. (1394). بررسی تمایل و رفتار کشاورزان نسبت به به کارگیری مدیریت تلفیقی آفات ، استفاده از تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده. مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی. سال 8. شماره 2.
سلیمانی، ع. و زرافشانی، ک.(1390). بررسی عامل ها موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستان های استان کرمانشاه. سال 6، شماره4.
ضرغام، م.، شبیری، س.م. و سرمدی، م.(1393). واکاوی مولفه های تبیین کننده تمایل دانشجویان به استفاده از فناوری یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش محیط زیست. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال دوم، شماره6.
طبرسا، غ. نظرپور، ا.(1393). بررسی عامل ها موثر بر پذیرش سیستم یادگیری الکترونیکی بر اساس مدل پذیرش فناوری. فناوری آموزش. جلد 9. شماره2.
علم بیگی، ا. حیدری، ن. خیرالهی،م. 1396. مبارزه زیستی با کرم پیله خوار نخود در شهرستان کرمانشاه. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 41.
فرج اللهی، م. نوروززاده، ر. ابراهیم زاده، ع و حقیقی، ف. (1391). مبانی نظری، فلسفی، روانشناختی و اجتماعی آموزش باز و از دور ( دانشگاهی). دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی سال 3 ،شماره 6 ،پاییز و زمستان 1391 ،79-47 .
فیضی، ک. بهزادی، ع.(1393). ارائه مدلی برای ارزیابی آمادگی استقرار سیستم های یادگیری الکترونیکی در سازمانها. فناوری آموزش. جلد8. شماره3.
قربانی زاده، و. و قلندری، ه.(1391). عامل ها موثر بر پذیرش نظام ملی کدگذاری کالاها توسط شرکت ها. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال1، شماره 2.
مانیان، ا.، سهرابی، ب. و مرتضوی، ا.(1393). بررسی عامل ها موثر بر پذیرش یادگیری سیار. پژوهشنامه مدیریت اجرایی. سال ششم، شماره12.
مرصعی، س.(1391). ویژگیهای کاربرد نظام یادگیری سیار در تعاونی های کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. دوره3-43.
مرکز آمار ایران.(1393). نتایج تفصیلی سرشماری عمومی کشاورزی1393، استان آذربایجان شرقی. سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مرکز آمار ایران.
ملایی، نگار. (1390). طراحی مدلی جهت کاربست یادگیری سیار در آموزش کشاورزی. پایاننامه کارشناسی ارشد،دانشکده کشاورزی، دانشگاه رازی.
مرشدی، ل. کاظمی، ح. امیدی نجف آبادی،م. (1390). نگرش دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی نسبت به یادگیری سیار (تحلیل swot). پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی. سال 4. شماره3.
میرسلیمی، س.ح. فرهادیان، ه. خیری، ش. خسروانی، ف. (1393). بررسی عامل های موثر بر نظر کشاورزان استان البرز در پذیرش کشاورزی ارگانیک. فصلنامه راهبردهای توسعه روستایی. جلد1، شماره3، 163-139.
میرکمالی، س.م. ارجمندی ع.ا. نصیریان، ا.(1393). بررسی امکان سنجی برگزاری یادگیری الکترونیکی برای دانشجویان معلول جسمی حرکتی مدارس استثنائی استان کرمان. دو فصلنامه دانشگاه شاهد. سال 21. شماره5.
موسوی، م. خسروی پور، ب. سرخی، ع. (1393). شناسایی عامل ها موثر بر نگرش سبزیکاران شهرستان باوی استان خوزستان نسبت به کشاورزی ارگانیک. فصلنامه راهبردهای توسعه روستایی. جلد1، شماره4، 118-105.
نعیمی، ا. نجفلو، پ. سبحانی، م.ج. (1394). نقش آموزش، ترویج و اطلاع رسانی در توسعه فناوری زیستی کشاورزی از دیدگاه متخصصان. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 33.
وحیدی، ح.(1392). طراحی مدل سنجش میزان آمادگی الکترونیکی استقرار آموزش سیار. مدیا. دوره 4. شماره1.
یعقوبی،جعفر و جبله براتعلی. (1389). بررسی نقش فناوریهای سیار در ارائه خدمات آموزشی و ترویجی به روستاییان (مطالعه موردی استان زنجان)/فصلنامه روستا و توسعه. شماره 50.
Aydin, C.H.; Tasci, D. (2005), “Measuring Readiness for eLearning: Reflections from an Emerging Country”, Educational Technology & Society, vol. 10, Issue 3. 14.
Baya, N.’a & Daher, W. (2009). Students' Perception of mathematics learning Using Mobile Phones. Paper presented at: 4th International Conference on Interactive Mobile and Computer, Aided Learning, Amman, Jordan.
Chapnick, S. ; (2000), “Are you ready for e-learning?Learning Circuits”:ASTD's Online Magazine All AboutLearning, Available at: http://www.learningcircuits.org/2000 /nov2000 /Chapnick.htm.
Dahlberg,T and Öörni, A.(2007). Understanding Changes in Consumer Payment Habits - Do Mobile Payments and Electronic Invoices Attract Consumers?Proceedings of the 40th Hawaii International Conference on System Sciences.
FiBL .(2017). organic world. available in:
www.organic world. Net/statistics/statistics.
Goksua, D., & Atici, B. (2013). Need For Mobile Learning: Technologies and Opportunities. 13th International Educational Technology Conference Procedia - Social and Behavioral Sciences 103 ,685 – 694
Haney, Debra. 2002. “Assessing Organizational Readiness for E-Learning: 70 Questions To Ask..” Performance Improvement 41(4): 8-13.
Heflin, H., Shewmaker,J. & Nguyen, J.(2017). Impact of mobile technology on student attitudees, engagement, and learning. Computers & education. 107. 91-99.
IFOAM and FiBL.(2017). the world of organic agriculture, statistics & emerging trends, Switzerland.
Kamar, N., & Ongondo, M. (2007). Challenge of M-learning on social change. Egerton University, Retrieved from http://www.informatik.uniulmde/de/intra/bib/2007/76-final paper.
Korucu ,A.T,& Alkan,A. (2011) Differences between m-learning (mobile learning) and e-learning, basic terminology and usage of m-learning in education. Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011) 1925–1930. Available online at
www.sciencedirect.com
Shuib, L., Shamshirband, S.,& Mohammad HafizIsmail, M.(2015). A review of mobile pervasive learning: Applications and issues.
Computers in Human Behavior.
Volume 46, May 2015, Pages 239-244.
Martin,S.Diaz,G.I.,Plaza,E.,Ruiz, M.,and Castro,P.J.2011.;State of the art of frameworks and middleware for facilitating mobile and ubiquitous learning development. The Journal of Systems and Software. 84.
Mercati, V.(2016) Organic agriculture as a paradigm of sustainability: Italian food and its progression in the global market. Agriculture and Agricultural Science Procedia, 8 798 – 802.
.Polat, F.(2015). Organic Farming Education in Azerbaijan, Present and Future. . 7th World Conference on Educational Sciences, (WCES-2015), Novotel Athens Convention Center, Athens, Greece.
Sharples, M., Taylor, J.& Vavoula, G.(2006). A Theory Learning for the Mobile Age. The Handbook of Elearning Research. Sage publication.
Stobbelaar, D. J., Casimir, G., Borghuis, J., Marks, I. Meije, L. & Zebeda, S. (2006). Adolescent’s attitudes toward organic food: A survey of 15-to16 year’s old school children. International Journal of Consumer studies, 21, 45-60