اشرفی ریزی،ح.، رمضانی،ا.، آقاجانی،ح. و کاظمپور،ز. (1393). بررسی میزان سواد رسانهای و اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. نشریه نظامها و خدمات اطلاعاتی. دوره2، شماره2، پیاپی6. صفحه 34-17. اسمعیل پونکی،ا.و اسمعیلی گیوی،م.ر. و فهیمنیا، ف. (1395). سواد رسانهای و سواد اطلاعاتی و تأثیر آنها بر قابلیتهای کارآفرینی. تعامل انسان و اطلاعات. جلد2، شماره4. صفحه78-64. بینشیان، ب.، زرهساز،م. و محمدحسنی، ن. (1399). نقش سواد اطلاعاتی در بهرهگیری از رویکردهای متنوع تدریس برای معلمان مقطع ابتدایی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی. جلد10، شماره1، صفحه 223-205. پندپذیر،م. و چشمهسهرابی،م. (1389). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر اساس مدل شش مهارت بزرگ آیزنبرگ و برکویتز. فصلنامه علمی-پژوهشی نهاد کتابخانههای عمومی کشور. دوره16، شماره2، پیاپی61. صفحه137-115. حسینی لرگانی،س.م. و عبدالملکی، ج. (1396). رابطه سواد اطلاعاتی معلمان با اثربخشی مدارس هوشمند. فصلنامه روانشناسی تربیتی.سال8، شماره4، پیاپی32، صفحه119-104. حسینی،س.م.، فرجاله حسینی، س.ج. و سلیمانپور،م.ر. (1388). عوامل مؤثر بر کارآفرینی دانشجویان دانشکدههای کشاورزی استان تهران. فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. جلد5، شماره2. صفحه111-101. دیزجی، م. و زینی، م . (1397). بررسی تأثیر آموزش های دانشگاهی بر توسعه مهارت های کارآفرینی زنان. رشد فناوری. جلد15، شماره57. صفحه 42-34. رحیمی، ح.، یزدخواستی،ا. و فیضی، ز. (1394). وضعیت سواد اطلاعاتی دبیران دبیرستانهای عادی و هوشمند مقطع دوم متوسطه شهر کاشان. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی. شماره2، پیاپی2.صفحه102-91. سیامک، م. (1388). تأثیر محیط دانشگاهی بر سواد اطلاعاتی دانشجویان کاردانی کتابداری و اطلاعرسانی. فصلنامه کتاب. شماره84. صفحه 71-55. شیری،ن.ا.، میرکزاده،ع.ا.و زرافشانی،ک. (1396). ارتقا رفتار کارآفرینی در میان دانشجویان کشاورزی: رویکرد دو مرحله-ای برای مدلسازی معادلات ساختاری. مجله مدیریت کشاورزی و توسعه. سال7، شماره2و صفحه222-211. صابری تنسوان،م.، شریفزاده،م.ش.، عبداللهزاده،غ.ح.و پهلوانی، م.ه. (1400). نقش فرصتهای یادگیری ژرفایی بر توسعه قابلیتهای کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان. فصلنامه علمی پژوهش در مدیریت و آموزش کشاورزی. شماره56. صفحه128-110. عزیزی خالخیلی،ت. و منتیزاده، م. (1399). شغل فارغالتحصیلان کشاورزی: تحلیل نگرش دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری. فصلنامه راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. سال6، شماره12. صفحه 34-22. قاسمی،ا. (1385). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انطباق آنها با استاندارد سواد اطلاعاتی ACRL. رساله دکتری. دانشگاه فردوسی مشهد. کریمی،س. (1395). تأثیر آموزش کارآفرینی و مزایای آن بر قصد کارآفرینی دانشجویان کشاورزی در دانشگاههای غرب ایران. مجله آموزش کشاورزی و تحقیقات کاربردی. سال8، شماره38. صفحه51-65. کدخدا، س. و ناستیزایی،ن. (1400). ارتباط سواد اطلاعاتی معلمان با نگرش به یادگیری مجازی در دوره پاندمی کووید 19. نشریه علمی فناوری آموزش. جلد16، شماره1. صفحه 146-135. مجلل،م.ع.،اسدزاده،س. و نورانی، ا. (1397). بررسی تأثیر سواد اطلاعاتی معلمان بر یادگیری مبتنی بر وب دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان مراغه. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. سال8، شماره3. صفحه 192-169. موحدی، ر.، گلی، ف. و یوسفی محمدی، م. (1395). توسعه آموزش عالی کشاورزی با تأکید بر کارآفرینی پایدار. کارآفرینی در کشاورزی. سال3، شماره1. صفحه 77-55. مقدسزاده، ح.، یمین فیروز، م. و علی محمدی، خ. (1395). بررسی رابطه مهارتهای سواد اطلاعاتی با اثربخشی معلمان: مطالعه موردی معلمان مقطع ابتدایی شهر ساری. جلد6، شماره1، صفحه320-306. میرزاصفی، ا.، رجاییپور،س. و جمشیدیان، ع.ر. (1390). رابطه بین سواد اطلاعاتی و قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان. کتابداری و اطلاعرسانی. جلد14، شماره1. صفحه 268-241. مختاری دینانی،م. و ططری،س. (1397). ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاههای شهر تهران. پژوهش در ورزش تربیتی. شماره15. صفحه116-95. مهدیزاده، ح.، شری،ن.ا. و خوشمرام،م. (1399). قابلیت تشخیص فرصتهای کارآفرینی در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه ایلام. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. سال7، شماره13. صفحه86-78. نوروزی، ع. (1399). عاملهای مؤثر بر مهارتهای کارآفرینی دانشجویان کشاورزی مرکزهای آموزش کشاورزی. فصلنامه علمی پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی. شماره55. صفحه136-122. نوروزی،ا.، روحانی،ح.، بخشی جهرمی،ا.و تیموری،م. (1397). عوامل مؤثر بر توسعه مهارتهای کاؤافرین دانشجویان مرکز آموزشی جهاد. مجله راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. سال5، شماره9. صفحه1-9. هاشمزاده، م.ج. یاری، ش. (1389). توسعه سواد اطلاعاتی در آموزش عالی کشور: شناسایی عوامل مؤثر. فصلنامه کتاب. شماره82. صفحه 131-111. یزدانی،ف. و موسوی، س.م. (1396). شناسایی وضعیت مهارتهای سواد اطلاعاتی معلمان ابتدایی ناحیه سه شهرستان کرمانشاه. فصلنامه دانششناسی(علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات). سال 10، شماره37. صفحه 108-95. Association of Library and Research Faculties. (2003). Guidelines for educational programs in college libraries. (A. H. Ghasemi & F. Danesh, translators). Available at: http://www.ala.org/ala/mgrps/divs/acrl/standards/is_al farsi. pdf. (30 Dec 2015). Al-Fraihat D., Joy M. and Sinclair J. (2019). Evaluating E-learning systems success: An empirical study. Computers in Human Behavior. 102: 67-86. Begum, D. (2012). Promoting media and information literacy: A case study of Bangladesh public sector. Paper presented at the International Conference on Media and Information Literacy for Knowledge Societies. Moscow, Russian Federation. Cidral WA., Oliveira T, Di Felice M. and Aparicio M.(2018). E-learning success determinants: Brazilian empirical study. Computers and Education. 122: 273-290. Durham County Council, (2006), Available at: http://www.durham.gov.uk/ durhamcc /usp.nsf/ pws/ 2C2D45 476FC3E94E80256CC5004EEC2A?opendocument, 06/04/2006. Islami,N.N. (2019).The effect of digital literacy toward enterpreneur behaviors through students’ intention enterpreneurship on Economics Education Study Program at Jember. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science 243. IOP Publishing. Feast,V. (2013). Integration of information literacy skills into business courses. Reference Services Review . 31 (1): 81 - 95. Fraillon, J., Schulz, W. and Ainley, J. (2013). International computer and information literacy study: Assessment framework. Amsterdam: IEA. Freeman, J. (2012). Placing media and information literacy at the core of instruction. Paper presented at the International Conference on Media and Information Literacy for Knowledge Societies. Moscow, Russian Federation. Grizzle, A. and Calvo, M. C. T. (2013). Media and information literacy policy and strategy guidelines. Paris, France: UNESCO . Krejcim, R., Morgan, D. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30, 607-610. Linan, F., G. and N. Krueger. 2013. British and Spanish entrepreneurial intentions: A comparative study. Revista de Economía Mundial, 33: 73-103.Laretive,J. (2019). Information literacy, yong learners and the role of the teacher librarian. Journal of the Australian library and information Association. 68(3). 225-235. Smith, A. B. (2004). Changing external conditions (require). High levels of entrepreneurship in Agriculture. In W. Bokelman (2004). Act a Horticulture No. 655. Proceedings of the 15th International Symposium on Horticultural Economics and Management, Berlin, Germany. Tuamsuk, K. (2013). Information literacy instruction in higher education. Social and Behavioral Sciences, 73, 145-150. Zor,A. and Toner,J. (2022). Information Literacy behavior and practice: An Assessment of under graduate students at Ada colleage of Education. Journal of library Ad minis tration, 62(1). 132-151.