ارزیابی اثربخشی سایت های الگویی جامع تولیدی – ترویجی شهرستان دهلران ایلام (مورد مطالعه: کلزاکاران)

شهپر گراوندی؛ فرشته رفیعی

دوره 13، شماره 57 ، آذر 1400، ، صفحه 110-130

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.356097.1854

چکیده
  در تحقیق حاضر سعی شد به ارزیابی اثربخشی سایت های الگویی جامع تولیدی – ترویجی شهرستان دهلران با استفاده از مدل کرک پاتریک پرداخته شود. برای این منظور دو گروه از افراد به عنوان جامعه مورد مطالعه انتخاب شدند. گروه اول؛ کلزاکاران دشت عباس، موسیان و مرکزی شهرستان دهلران (N=175) و گروه دوم؛ مدیران و کارشناسان دخیل در اجرای سایت الگویی کلزا ...  بیشتر

بازاندیشی ماهیت میان‌رشته‌ای برنامه‌د‌رسی کارشناسی ترویج و آموزش کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأت علمی و کارشناسان خبره آن

زینب موذن؛ حمید موحد محمدی؛ یوسف حجازی؛ احمد رضوانفر

دوره 10، ویژه نامه ، 1397، ، صفحه 32-46

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.117909

چکیده
  در سیر دگرگونی‌های آموزش عالی، ردپاهایی از رویکردها و مدل‌های گوناگون برنامه‌ریزی آموزشی و درسی مشاهده می‌شود و نگاه تحلیلی به رویکردها و زمینه‌ها این نکته را نمایان می‌سازد که هر یک بنا به شرایط، نیازها و محدودیت‎ها برخاسته‌اند، به این دلیل تفکر مداوم درباره‌ی برنامه‌درسی ضروری است. هر برنامه‌درسی از رشته علمی مربوط جدا ...  بیشتر

مؤلفه های برنامه درسی بر خود کارآمدی کارآفرینانه دانشجویان مرکزهای آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی البرز

لاله صالحی؛ فیض الله منوری فرد؛ یاسر محمدی

دوره 8، شماره 39 ، اسفند 1395، ، صفحه 16-27

https://doi.org/10.22092/jaear.2017.109269

چکیده
  خودکارآمدی کارآفرینانه توان کارآفرینان را برای شناخت فرصت‌های کارآفرینی، مدیریت منابع و مقابله با چالش‌های موجود در کل فرایند کارآفرینی، تحت تأثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر، استدلال شده است که برنامه‌های درسی فرصت‌های مختلفی را برای دانشجویان به منظور توسعه جنبه‌های مختلف خودکارآمدی کارآفرینانه فراهم می‌کند. با این وجود، هنوز ...  بیشتر

بازدارنده های تأثیرگذار بر سطح مهارت های کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران

روح اله رضایی؛ فرشته میری کرم

دوره 7، شماره 34 ، آذر 1394، ، صفحه 3-15

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106012

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی بازدارنده­های تأثیرگذار بر سطح مهارت­های کارآفرینانه دانشجویان بود. جامعه آماری آن 1188 تن دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایش­های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بود که بر پایه جدول کرجسی- مورگان، 291 تن از آنان با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با انتساب متناسب گزینش شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه ...  بیشتر