آموزش کشاورزی
خلیل میرزایی؛ مسعود سامیان؛ اعظم شکوری؛ مرجان سپه پناه
چکیده
هدف اصلی این تحقیق، بررسی بازدارنده ها آموزش الکترونیکی )غیرحضوری( در دانشکده کشاورزی دانشگاهبوعلی سینا از دیدگاه اعضاء هیئت علمی است. محدوده این مطالعه، دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا می باشد.داده های مورد نیاز پژوهش، با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. به منظورتعیین پایایی پرسشنامه از ضریب تتای ...
بیشتر
هدف اصلی این تحقیق، بررسی بازدارنده ها آموزش الکترونیکی )غیرحضوری( در دانشکده کشاورزی دانشگاهبوعلی سینا از دیدگاه اعضاء هیئت علمی است. محدوده این مطالعه، دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا می باشد.داده های مورد نیاز پژوهش، با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. به منظورتعیین پایایی پرسشنامه از ضریب تتای ترتیبی استفاده شده که میزان آن برای 46 پرسش 82 درصد می باشد.جامعه نمونه تحقیق اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شامل 81 تن می باشند، که 63تن از اعضاء هیأت علمی دانشکده به شیوه نمونه گیری تصادفی در چند مرحله انتخاب شده اند. جهت شناساییبازدارند ه های آموزش الکترونیکی از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافینشان می دهد که موانع اجرائی همچون، پایین بودن امکانات برای ارزیابی پیشرفت یادگیری در دور ه ها، پایینبودن امکانات نظام آموزش الکترونیکی برای تداو م بخشی فعالیت های یادگیری توسط اعضاء هیأت علمی، پایینبودن امکانات سیستم آموزش الکترونیکی از نظر فراهم کردن امکان بازخورد توسط اعضاء هیأت علمی، در پایینبودن میزان اجازه به یادگیرنده یا آموزش دهنده برای تغییر در نحوه ارائه درس، پایین بودن میزان تشویق سیستمآموزش الکترونیکی در ارتباط بین یادگیرنده و یاددهنده، بیشترین تأثیر را در ایجاد موانع داشته در نتیجه برطرفنمودن این موانع، موجب توسعه آموزش الکترونیکی خواهد شد.