آموزش کشاورزی
آسیب‌شناسی یادگیری برخط در آموزش عالی کشاورزی: مطالعه موردی دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک

مسعود رضائی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 خرداد 1404

https://doi.org/10.22092/jaear.2025.368804.2056

چکیده
  بحران کووید-19 تغییر و دگرگونی دیجیتالی آموزش را سرعت بخشید و دانشگاه‌ها ناچار شدند تنها از یادگیری برخط استفاده کنند. هدف اصلی این پژوهش آسیب‌شناسی یادگیری برخط در آموزش عالی کشاورزی در دوران کرونا از دیدگاه دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک بود. این تحقیق با استفاده از روش پیمایش انجام شد. جامعه‌ی آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی کشاورزی ...  بیشتر

رابطه‌ی بین خوش‌بینی و شور کارآفرینی با قصد کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس

مسعود رضائی

دوره 11، شماره 49 ، شهریور 1398، ، صفحه 145-160

https://doi.org/10.22092/jaear.2019.127574.1645

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه‌ی بین خوش‌بینی و شور کارآفرینی با قصد کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس بود. این پژوهش از نوع کاربردی است و جامعه‌ی آماری آن را 420 تن از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس تشکیل دادند که 124 تن از آنان با استفاده از نرم‌افزار SPSS Sample Power و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده ...  بیشتر

رابطه‌ هوش هیجانی و توانایی کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی

مسعود رضائی

دوره 8، شماره 39 ، اسفند 1395، ، صفحه 28-40

https://doi.org/10.22092/jaear.2017.109270

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی رابطه‌ی بین هوش هیجانی و توانایی کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه اراک بود. این پژوهش از نوع کاربردی است و جامعه آماری آن را 500 تن دانشجوی کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک در سال تحصیلی 95-1394 تشکیل دادند که 107 تن از آنان بر پایه جدول بارتلت و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و داده‌ها از طریق ...  بیشتر

رابطه‌ی عامل‌های آموزشی با سبک‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران

مسعود رضائی؛ سیدیوسف حجازی

دوره 8، شماره 37 ، شهریور 1395، ، صفحه 32-48

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106881

چکیده
  ارزیابی سبک یادگیری دانشجویان و دانستن این که آنان چگونه یاد می‌گیرند و استفاده از روش‌های تدریس مناسب برای بهبود کیفیت یادگیری آنان اهمیت زیادی دارد. هدف این پژوهش، بررسی رابطه‌ی عامل‌های آموزشی با سبک‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران بود. این پژوهش از نوع کاربردی است و جامعه آماری آن را دانشجویان گرایش‌های کشاورزی ...  بیشتر

دیدگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان درباره برنامه‌های درسی رشته‌های کشاورزی

مسعود رضایی؛ سیدیوسف حجازی

دوره 7، شماره 33 ، شهریور 1394، ، صفحه 28-46

https://doi.org/10.22092/jaear.2015.105815

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان درباره برنامه‌های درسی رشته‌های کشاورزی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و زابل و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس تشکیل می‌دادند که به ترتیب 394 دانشجو (از بین 1200 دانشجو) با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب ...  بیشتر