آموزش کشاورزی
عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط آموزشگران کشاورزی

سیده بهار همایون؛ مسعود یزدان پناه؛ سعید محمدزاده؛ طاهره زبیدی؛ الکسا لام

دوره 15، شماره 66 ، آذر 1402، ، صفحه 87-110

https://doi.org/10.22092/jaear.2023.363174.1967

چکیده
  در حال حاضر، فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیری شگرف بر کارایی نظام آموزشی دارد و استفاده از آن با هدف آموزش مستمر بهره‌برداران در برنامه های آموزشی قرار گرفته است. تدوام این آموزش به تمایل آموزشگران به ادامه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بستگی دارد، لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط ...  بیشتر

تدوین نشانگرهای سنجش مشارکت فعال دانشجویان رشته های علوم کشاورزی

زهرا تیموری کوهسار؛ سعید محمدزاده؛ مقصود فراست خواه

دوره 12، شماره 55 ، اسفند 1399، ، صفحه 95-119

https://doi.org/10.22092/jaear.2021.353568.1797

چکیده
  مشارکت فعال دانشجویان سازه ای است که برای نخستین بار جهت درک و تبیین افت و شکست تحصیلیمطرح شد و به عنوان پایه ای برای اص الح روند تعلیم و تربیت مدنظر قرار گرفت. این تحقیق یک پژوهشکاربردی و در نگاه روش گردآوری اطلاعات، جزء پژوه شهای میدانی م یباشد. برای دست یابی به هدف پژوهشاز روش های تحلیل سلسله مراتبی فازی و تحلیل عاملی استفاده شد. مشارکت ...  بیشتر

بررسی تطبیقی شایستگی‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان رشته گیاهان دارویی مرکز آموزش عالی امام خمینی با نیاز بازار کار

نعیمه زلالی؛ سعید محمدزاده؛ مسعود برادران؛ شهرام مقدس فریمانی

دوره 10، شماره 47 ، اسفند 1397، ، صفحه 84-107

https://doi.org/10.22092/jaear.2019.123445.1550

چکیده
  یکی از دلایل کارآیی پایین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در بازار کار، ارائه‌ی آموزش‌های نظری بدون توجه به نیاز بازار کار در آموزش عالی است. به منظور رفع این مشکل، دانشگاه جامع علمی‌- کاربردی و در پی آن مراکز آموزش جهاد کشاورزی با هدف تربیت مهارت‌آموختگان شایسته مورد نیاز بازارکار ایجاد شد. لذا پژوهش حاضر، با هدف بررسی تطبیقی شایستگی‌های ...  بیشتر