آموزش کشاورزی
بازدارند ه های آموزش الکترونیکی (غیرحضوری) از دیدگاه اعضاء هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا

خلیل میرزایی؛ مسعود سامیان؛ اعظم شکوری؛ مرجان سپه پناه

دوره 14، شماره 62 ، آذر 1401، ، صفحه 124-143

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128997

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق، بررسی بازدارنده ها آموزش الکترونیکی )غیرحضوری( در دانشکده کشاورزی دانشگاهبوعلی سینا از دیدگاه اعضاء هیئت علمی است. محدوده این مطالعه، دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا می باشد.داده های مورد نیاز پژوهش، با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. به منظورتعیین پایایی پرسشنامه از ضریب تتای ...  بیشتر

مقایسه مؤلفه‌های مدیریت آشوب در نظام‏های کشت مخلوط (چندکشتی) و سنتی در همدان

خلیل میرزائی؛ مرجان سپه پناه؛ اعظم شکوری

دوره 12، شماره 54 ، آذر 1399، ، صفحه 9-29

https://doi.org/10.22092/jaear.2021.123255.1546

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، بررسی مؤلفه‏های مدیریت آشوب‌گونه در نظام‏های مبتنی بر‏ کشت مخلوط (چندکشتی) و نظام سنتی با رویکردی مقایسه ‏ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل 925 نفر از زنان روستایی دهستان مفتح از شهرستان فامنین بودند که به طور مداوم مشغول به فعالیت در بخش کشاورزی بودند. با استفاده از فرمول کوکران، 272 نفر از آن‏ها به روش نمونه‏گیری ...  بیشتر