آموزش کشاورزی
بررسی رابطه‌ی بین سازه‌های نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده با عدم گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در شاخه کاردانش کشاورزی

نشمیل افشارزاده؛ نادر نادری؛ زهرا کرانی؛ محمدحسین بابایی؛ مجید رضا خداوردیان؛ فرشته مرادی

دوره 15، شماره 65 ، شهریور 1402، ، صفحه 133-147

https://doi.org/10.22092/jaear.2023.362869.1961

چکیده
  نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده برای تشخیص و درک عوامل محیطی و فردی مؤثر بر رفتار استفاده می‌شود، با توجه به این‌که این نظریه، به‌صورت گسترده‌ای به‌منظور پیش‌بینی رفتار استفاده شده است، به همین خاطر این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر عدم گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌های کاردانش کـشاورزی اسـتان کرمانـشاه بر مبـنای نظریه‌ی ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
نقش چابکی سازمانی در ارتباط فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد شغلی آموزشگران هنرستان‌ها و مرکزهای آموزش کشاورزی کرمانشاه

زهرا کرانی

دوره 14، شماره 61 ، مهر 1401، ، صفحه 63-82

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.360015.1910

چکیده
  پیچیدگی زندگی بشر در دنیای امروز برخورداری از توانایی و قدرت ناشی از دانایی را منوط به بهره‌برداری از ابزارهای نوین انتقال به منظور دسترسی در این عرصه زمانی کرده است. پژوهش‌ توصیفی-همبستگی حاضر با هدف بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد شغلی آموزشگران هنرستان‌ها و مراکز آموزش کشاورزی استان کرمانشاه به واسطه نقش ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
ارتباط بین دانش حضوری با قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاه رازی

زهرا کرانی

دوره 14، شماره 60 ، خرداد 1401، ، صفحه 88-109

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.358321.1892

چکیده
  پژوهش علی-ارتباطی حاضر با هدف ارتباط بین دانش حضوری با قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان رشته‌های کشاورزی دانشگاه رازی انجام شد. افراد مشارکت‌کننده در این پژوهش دانشجویان رشته‌های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در سال تحصیلی 1400-1401 و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تعداد 988 نفر بودند (N=988) که بر مبنای ...  بیشتر

مدل ساختاری توانمندسازی دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه رازی برای ورود به بازار کار

زهرا کرانی

دوره 13، شماره 56 ، خرداد 1400، ، صفحه 186-210

https://doi.org/10.22092/jaear.2021.354738.1833

چکیده
  شمار آمده که می تواند انگیزه تحصیل و یادگیری دانشجویان را کاهش دهد. از این رو، این پژوهش با هدف ارایه ی الگویتوانمندسازی دانشجویان کشاورزی برای ورود به بازار کار با دیدمان آمیخته )کیفی-کمّی( اکتشافی انجام شد. در بخشکیفی از نظریه پایه ور استفاده شد و روش پژوهش در بخش کمّی علیّ-ارتباطی بود. جامع هی آماری بخش کیفی پژوهش،اعضای هیئت علمی ...  بیشتر

کارآموزی و عوامل بهبود آن از دید اعضای هیأت علمی، کارفرمایان و دانش‌جویان کشاورزی دانشکده‌های غرب کشور

زهرا کرانی؛ کیومرث زرافشانی؛ امیرحسین علی بیگی؛ مریم حسینی لرگانی

دوره 10، شماره 45 ، شهریور 1397، ، صفحه 116-136

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.121254.1497

چکیده
  هدف کلی این پژوهش علی-ارتباطی بررسی نگرش دانشجویان رشته ی کشاورزی نسبت به وضع موجود دوره های کارآموزی و مشکلات احتمالی این دوره ها بود جامعه ی آماری پژوهش را دانشجویان رشته های کشاورزی در دانشکده های کشاورزی غرب کشور که واحدکارآموزی را گذراندند، تشکیل دادند(381=N )که با بهره گیری از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 285 نفر برآورد گردید. گروه ...  بیشتر