آموزش کشاورزی
عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط آموزشگران کشاورزی

سیده بهار همایون؛ مسعود یزدان پناه؛ سعید محمدزاده؛ طاهره زبیدی؛ الکسا لام

دوره 15، شماره 66 ، آذر 1402، ، صفحه 87-110

https://doi.org/10.22092/jaear.2023.363174.1967

چکیده
  در حال حاضر، فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیری شگرف بر کارایی نظام آموزشی دارد و استفاده از آن با هدف آموزش مستمر بهره‌برداران در برنامه های آموزشی قرار گرفته است. تدوام این آموزش به تمایل آموزشگران به ادامه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بستگی دارد، لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
تا ب آوری آموزشگران نظام آموزش عالی کشاورزی ایران در بحران همه گیری کووید19

مریم غیاثوند؛ عنایت عباسی؛ مهسا سعدوندی

دوره 14، شماره 62 ، آذر 1401، ، صفحه 50-70

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128994

چکیده
  هدف این تحقیق، تحلیل مقایسه‌ای تاب‌آوری آموزشگران نظام آموزش عالی کشاورزی در بحران همه‌گیر‌ی کووید 19 بود. این تحقیق به لحاظ دیدمان کمی و از جهت هدف کاربردی است.  به لحاظ روش انجام کار تحقیق پیمایشی و از نوع علی و مقایسه­ ای است. جامعه آماری تحقیق، آموزشگران دانشکده‌های کشاورزی دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور به شمار 3640 نفر بود ...  بیشتر

بررسی تأثیر تعادل کار و زندگی بر رضایت شغلی و تعهد حرفه ای آموزشگران کشاورزی استان تهران

آرزو رشیدی؛ امیرحسین علی بیگی؛ علی اصغر میرک زاده

دوره 9، شماره 43 ، اسفند 1396، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22092/jaear.2017.106599.1214

چکیده
  چکیدههدف کلی این پژوهش توصیفی همبستگی بررسی تأثیر تعادل کار و زندگی بر رضایت شغلی و تعهد حرفه‌ای آموزشگران کشاورزی استان تهران می‌باشد. جامعه آماری شامل آموزشگران (تخصصی و عمومی) کشاورزی هنرستان‌ها و مراکز آموزش کشاورزی استان تهران بود (170=N)،که 118 نفر از آن‌ها از طریق جدول گرجسی و مورگان به عنوان نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ...  بیشتر

عامل‌های مؤثر بر مهارت‌های کارآفرینی آموزشگران آموزشکده‌های فنی و کشاورزی ساری، ایران

مهدی چرمچیان لنگرودی؛ سیدحسین مهدوی درواری

دوره 9، شماره 40 ، خرداد 1396، ، صفحه 84-95

https://doi.org/10.22092/jaear.2017.107788.1291

چکیده
  مهارت‌های کارآفرینی به دلیل تاثیری که بر زندگی اقتصادی، فردی و اجتماعی مردم دارند، به عنوان اولویت جامعه شناخته می‌شوند. این تحقیق به منظور بررسی عامل‌های مؤثر بر مهارت‌های کارآفرینی آموزشگران آموزشکده‌های فنی و کشاورزی شهرستان ساری انجام گرفته است. این تحقیق از نوع علّی-ارتباطی و به لحاظ هدف کاربردی می‌باشد. جامعه آماری 531 آموزشگرکشاورزی ...  بیشتر

تأثیر فرهنگ سازمانی بر رفتار حرفه ای مدرسان مرکزهای آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی منطقه چهار کشور

مهرداد نیک نامی؛ اعظم صدیق

دوره 8، شماره 39 ، اسفند 1395، ، صفحه 67-79

https://doi.org/10.22092/jaear.2017.109273

چکیده
  فرهنگ سازمانی نظامی از استنباط های مشترک اعضای یک سازمان است و بعنوان یکی از مولفه های مهم تاثیر گذار بر رفتار حرفه ای کارکنان در سازمان تلقی می گردد. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر رفتار حرفه ای مدرسان مرکزهای آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی در منطقه چهار کشور بود. این تحقیق از نوع میدانی، جامعه آماری آن شامل 560 عضو هیأت ...  بیشتر

سطح احساس مثبت از تدریس آموزشگران کشاورزی بر پایه احساس خودکارآمدی تدریس آنها

امیر علم بیگی؛ پریسا پای خسته؛ سید یوسف حجازی

دوره 7، شماره 35 ، اسفند 1394، ، صفحه 107-124

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106342

چکیده
  این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و داده‌ها به روش پیمایشی گردآوری شد. به لحاظ تحلیل داده‌ها نیز پژوهش‌ علّی - ارتباطی به‌شمار می‌آید. هدف این پژوهش پیش بینی سطح متغیر احساس مثبت از تدریس ناشی از ابعاد خودکارآمدی تدریس آموزشگران کشاورزی بود. جامعه آماری متشکل از 210 نفر از آموزشگران دو مرکز آموزش عالی علمی کاربردی کشاورزی واقع در استانهای ...  بیشتر