آموزش کشاورزی
تحلیل کاربرد شبکه‌های اجتماعی مجازی بعنوان مکمل برنامه‌های آموزش کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا در دوره شیوع کووید 19

احمد یعقوبی فرانی؛ فاطمه علی توکلی؛ آذر صفری نوید

دوره 16، شماره 71 ، اسفند 1403، ، صفحه 115-129

https://doi.org/10.22092/jaear.2025.134004

چکیده
  رسانه‌های الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر تبدیل شده و نقش آنها در بهبود یادگیری و تغییر رفتار افرد، مورد توجه محققان می‌باشد. این موضوع بویژه در دوره همه‌گیری کووید 19 و برای جبران محدودیت‌ حضور فیزیکی فراگیران در محیط‌های آموزشی، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. بر همین پایه در این تحقیق با استفاده ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
مدل افرازش کیفیت خدمات شبکه آموزش کشاورزی (شاک) از دیدگاه فراگیران

ریحانه شاقلی؛ جواد قاسمی؛ حسین نوری؛ احمد صادقی

دوره 15، شماره 64 ، خرداد 1402، ، صفحه 11-35

https://doi.org/10.22092/jaear.2023.361895.1938

چکیده
  شبکه آموزش کشاورزی (شاک)، یک شبکه آموزشی مبتنی بر وب زیرنظر راهبری مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی است که با هدف افرازش دانش و مهارت‌ها و رفتار مطلوب کاربران بخش کشاورزی ایجاد شده است. متغیرهای پرشمار موثر در یادگیری الکترونیکی، لزوم توجه به کیفیت خدمات آموزشی در این سامانه را ضروری می‌سازد. بر این مبنا، هدف کلی این تحقیق پیمایشی که به ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
بازدارند ه های آموزش الکترونیکی (غیرحضوری) از دیدگاه اعضاء هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا

خلیل میرزایی؛ مسعود سامیان؛ اعظم شکوری؛ مرجان سپه پناه

دوره 14، شماره 62 ، آذر 1401، ، صفحه 124-143

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128997

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق، بررسی بازدارنده ها آموزش الکترونیکی )غیرحضوری( در دانشکده کشاورزی دانشگاهبوعلی سینا از دیدگاه اعضاء هیئت علمی است. محدوده این مطالعه، دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا می باشد.داده های مورد نیاز پژوهش، با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. به منظورتعیین پایایی پرسشنامه از ضریب تتای ...  بیشتر