آموزش کشاورزی
عامل های تأثیرگذار بر سواد محیط زیستی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

بهمن خسروی پور؛ سهیلا پورجاوید؛ زینت درویشی

دوره 16، شماره 69 ، شهریور 1403، ، صفحه 44-68

https://doi.org/10.22092/jaear.2024.366175.2022

چکیده
  سواد محیط زیستی، از نظر مفهومی، شناخت و سواد لازم درباره‌ی مفهوم‌های کلیدی، مسئله‌های محیط زیستی و آشنایی با مهارت‌های لازم برای رویارویی با آنهاست. از این‌رو با توجه به اهمیت سواد محیط زیستی افراد در حفاظت از محیط زیست به عنوان میراثی گران‌بها برای نسل‌های آینده، تحقیق‌حاضر با هدف واکاوی عامل‌های تأثیرگذار بر سواد محیط زیستی ...  بیشتر

مؤلفه‌های نهادینه سازی نسل چهارم دانشگاه‌ها درآموزش عالی کشاورزی ایران

سهیلا پورجاوید؛ بهمن خسروی پور؛ امیرحسین علی بیگی

دوره 12، شماره 55 ، اسفند 1399، ، صفحه 170-186

https://doi.org/10.22092/jaear.2021.124304

چکیده
  دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی کشاورزی در مسیر پیشرفت خود با تغییرات بی­شماری چون تحولات سریع تکنولوژیکی، تغییرات عمده در بازار کار، انتظارات ذینفعان، بودجه، رقابت­های ملی و بین المللی و ... مواجه هستند که تهدیدی برای شیوه­های سنتی در دانشگاه­ها محسوب شده و نیاز به انجام بهتر، سریع­تر و کم­هزینه­تر فعالیت­ها را ضرورت ...  بیشتر

تبیین سازوکارهای قابلیت ها و پیامدهای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران

سهیلا پورجاوید؛ بهمن خسروی پور؛ امیرحسین علی بیگی

دوره 10، شماره 47 ، اسفند 1397، ، صفحه 36-51

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.122659.1528

چکیده
  این تحقیق علی- ارتباطی با هدف کلی تبیین سازوکارهای قابلیت‌ها و پیامدهای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران انجام شد. جامعه‌آماری این تحقیق را همه‌ی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی دولتی کشور (خوزستان، گرگان و ساری) تشکیل دادند(305=N). حجم نمونه با استفاده از جدول نمونه‌گیری بارتلت و همکاران، 130 نفر تعیین شد ...  بیشتر

عامل های موثر درچابک سازی مدیریت آموزش عالی کشاورزی ایران

سهیلا پورجاوید؛ بهمن خسروی پور؛ امیرحسین علی بیگی

دوره 10، شماره 44 ، خرداد 1397، ، صفحه 109-126

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.120151.1467

چکیده
  دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشاورزی به مثابه نهادهای عمده تولید دانش کشاورزی به دلیل تغییر در ماهیت تولید علم و تولید اقتصادی، علاوه بر پژوهش و آموزش، نقش و رسالت جدیدی در توسعه اقتصادی و منطقه‌ای یافته‌اند و لذا به فرم‌هایی از چابکی نیاز دارند. هدف این پژوهش کیفی تبیین ساز و کارهای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران بود. ...  بیشتر

عامل های تأثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند

سهیلا پورجاوید؛ بهمن خسروی پور

دوره 8، شماره 38 ، آذر 1395، ، صفحه 40-50

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.107209

چکیده
  اگرچه فناوری‌های اطلاعات دارای قابلیت لازم برای بهبود روش‌های آموزشی‌اند، اما پذیرش آن در دانشگاه‌ها بسیار ناچیز بوده است. لذا این تحقیق علی- ارتباطی با هدف کلی بررسی عامل‌های تأثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند انجام شد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان کشاورزی و منابع ...  بیشتر