آموزش کشاورزی
ارزیابی وضعیت مولفه های مدیریت دانش سامانه ترویج کشاورزی

نصیبه پورفاتح؛ بهمن خسروی پور

دوره 14، شماره 62 ، آذر 1401، ، صفحه 71-96

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128995

چکیده
  این تحقیق با هدف توافق سنجی وضعیت موجود و مطلوب مولفه‌های مدیریت دانش در نظام ترویج کشاورزی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل سه گروه مدیران و مسئولان گروه های موسسه آموزش و ترویج کشاورزی(67 تن)، پژوهشگر مروجان ارشد(100 تن) و مدیران و مسئولان اداره‌های جهاد کشاورزی استان ها (192 تن) بود. که از هرکدام به ترتیب 58 تن، 36 تن و 108 تن به روش نمونه ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
نظام نوین ترویج و توسعه رسانه های آموزشی ترویجی

نصیبه پورفاتح؛ علی رضا سید اسحاقی؛ نرگس عظیمی

دوره 14، شماره 61 ، مهر 1401، ، صفحه 141-154

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128419

چکیده
  رسانه های ترویجی باعث توسعه فعالیت‌های ترویجی و تاثیرگذاری بالا بر مخاطبان در گروه‌های مختلف هدف می‌شود. رسانه ها می توانند متناسب با سطح سواد، سن، ویژگی های اقلیمی، ویژگی های محصول و همچنین فرهنگ و ارزش های دینی و اعتقادی در ساختارهای مختلف تولید و مورد استفاده جمعی و انبوهی و انفرادی قرارگیرند با توجه به این ویژگی ها پس از استقرار ...  بیشتر

عامل های مؤثر بر اجرای مدیریت دانش در ترویج کشاورزی

نصیبه پورفاتح؛ بهمن خسروی پور؛ منصور غنیان

دوره 12، شماره 52 ، خرداد 1399، ، صفحه 27-50

https://doi.org/10.22092/jaear.2020.128444.1665

چکیده
  مدیریت دانش در بخش کشاورزی برای دسترسی کشاورزان به دانش فنی و یافته‌های تحقیقاتی یکی از دیدگاه‌های اصلی نظام ترویج کشاورزی است. با پایدار شدن مدیریت دانش همه‌ی کارشناسان و محققان و کشاورزان توان دسترسی به دانش بخش کشاورزی و دیگر اطلاعات مورد نیاز را خواهند داشت. هدف از انجام این پژوهش تحلیل عامل‌های موثر بر اجرای مدیریت دانش در ...  بیشتر

تأثیر مؤلفه‌های برنامه‌سازی تلویزیون کشاورزی بر رضامندی کشاورزان

نصیبه پورفاتح؛ علی رضا سید اسحقی

دوره 11، شماره 49 ، شهریور 1398، ، صفحه 17-28

https://doi.org/10.22092/jaear.2019.126441.1620

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی تأثیر مؤلفه‌های ساختار برنامه‌سازی بر عملکرد شبکه‌های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه بهره‌برداران استان‌های خراسان رضوی، مرکزی و کرمان انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل بهره‌برداران از سه روستای سه استان خراسان رضوی (برخودار)، مرکزی (کم برخوردار) و کرمان (نابرخوردار) شامل 280 نفر می‌باشد که بر اساس جدول ...  بیشتر

رابطه میان هوش فرهنگی و گرایش کارآفرینانگی کارشناسان شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای کشاورزی استان گلستان

بهمن خسروی پور؛ زهرا تیموری کوهسار؛ نصیبه پورفاتح

دوره 10، شماره 46 ، آذر 1397، ، صفحه 3-15

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.115894.1436

چکیده
  تفاوت‌های فرهنگی بیش از آنچه تصور شود بر اثربخشی کسب‌وکار تأثیر دارند، لذا درک تاثیر زمینه‌های فرهنگی بر رفتار فرد در انجام فعالیتهای کارآفرینانه ضروری می‌باشد. هدف این پژوهش، مطالعه رابطه میان هوش فرهنگی با گرایش کارآفرینانه کارشناسان مراکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی استان گلستان است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و روش آن از ...  بیشتر