آموزش کشاورزی
عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط آموزشگران کشاورزی

سیده بهار همایون؛ مسعود یزدان پناه؛ سعید محمدزاده؛ طاهره زبیدی؛ الکسا لام

دوره 15، شماره 66 ، آذر 1402، ، صفحه 87-110

https://doi.org/10.22092/jaear.2023.363174.1967

چکیده
  در حال حاضر، فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیری شگرف بر کارایی نظام آموزشی دارد و استفاده از آن با هدف آموزش مستمر بهره‌برداران در برنامه های آموزشی قرار گرفته است. تدوام این آموزش به تمایل آموزشگران به ادامه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بستگی دارد، لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
نقش چابکی سازمانی در ارتباط فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد شغلی آموزشگران هنرستان‌ها و مرکزهای آموزش کشاورزی کرمانشاه

زهرا کرانی

دوره 14، شماره 61 ، مهر 1401، ، صفحه 63-82

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.360015.1910

چکیده
  پیچیدگی زندگی بشر در دنیای امروز برخورداری از توانایی و قدرت ناشی از دانایی را منوط به بهره‌برداری از ابزارهای نوین انتقال به منظور دسترسی در این عرصه زمانی کرده است. پژوهش‌ توصیفی-همبستگی حاضر با هدف بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد شغلی آموزشگران هنرستان‌ها و مراکز آموزش کشاورزی استان کرمانشاه به واسطه نقش ...  بیشتر

آموزش کشاورزی
نظام نوین ترویج و توسعه رسانه های آموزشی ترویجی

نصیبه پورفاتح؛ علی رضا سید اسحاقی؛ نرگس عظیمی

دوره 14، شماره 61 ، مهر 1401، ، صفحه 141-154

https://doi.org/10.22092/jaear.2022.128419

چکیده
  رسانه های ترویجی باعث توسعه فعالیت‌های ترویجی و تاثیرگذاری بالا بر مخاطبان در گروه‌های مختلف هدف می‌شود. رسانه ها می توانند متناسب با سطح سواد، سن، ویژگی های اقلیمی، ویژگی های محصول و همچنین فرهنگ و ارزش های دینی و اعتقادی در ساختارهای مختلف تولید و مورد استفاده جمعی و انبوهی و انفرادی قرارگیرند با توجه به این ویژگی ها پس از استقرار ...  بیشتر

عامل های تأثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند

سهیلا پورجاوید؛ بهمن خسروی پور

دوره 8، شماره 38 ، آذر 1395، ، صفحه 40-50

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.107209

چکیده
  اگرچه فناوری‌های اطلاعات دارای قابلیت لازم برای بهبود روش‌های آموزشی‌اند، اما پذیرش آن در دانشگاه‌ها بسیار ناچیز بوده است. لذا این تحقیق علی- ارتباطی با هدف کلی بررسی عامل‌های تأثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند انجام شد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان کشاورزی و منابع ...  بیشتر

مدل اندازه گیری ساختاری انتقال دانش موسسات و مراکز تحقیقات کشاورزی با آموزش از راه دور

شعبانعلی نوروزی؛ حبیب اله نجفی هزارجریبی؛ مهران فرج الهی؛ محمد رضا سرمدی

دوره 7، شماره 35 ، اسفند 1394، ، صفحه 71-81

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106343

چکیده
  هدف اصلی پژوهش طراحی مدل مطلوب انتقال دانش مراکز تحقیقات کشاورزی از طریق اموزش از دور می باشد روش تحقیق ترکیبی است اطلاعات اولیه از روش دلفی توسط متخصصین انتقال دانش جمع آوری ،پس از استخراج شاخص های اصلی وتعیین روایی و پایایی آن، پرسش نامه در اختیار آزمون شوندگان قرار گرفت. روش گردآوری اطلاعات بصورت میدانی (پرسشنامه )و اسنادی است جامعه ...  بیشتر