آموزش کشاورزی
الگوی افرازش کیفیت آموزشی هنرستان های کشاورزی خوزستان

علی پیرامون؛ مسعود برادران؛ مسلم سواری

دوره 16، شماره 68 ، خرداد 1403، ، صفحه 67-88

https://doi.org/10.22092/jaear.2024.365442.2009

چکیده
  هدف آموزش فنون کشاورزی در هنرستان های کشاورزی تربیت نیروی فنی کشاورزی و ایجاد علاقه در آن ها برای تولید محصولات کشاورزی می‌باشد. اما، در این مسیر هنرستان‌های کشاورزی در مقایسه با دبیرستان‌های دیگر از وضعیت آموزشی مطلوبی برخوردار نیستند و در تعلیم و تربیت با مشکل‌های پرشماری روبرو هستند. عمده این چالش ها و مساله‌ها در سویگان آموزشی، ...  بیشتر

گرایش اشتغال به کشاورزی جوانان روستایی شهرستان باغملک بر پایه‌ی نظریه توسعه یافته رفتار برنامه‌ریزی شده

آمنه سواری ممبنی؛ بهمن خسروی پور؛ مسعود برادران؛ مسعود یزدان پناه

دوره 11، شماره 49 ، شهریور 1398، ، صفحه 29-45

https://doi.org/10.22092/jaear.2019.126629.1622

چکیده
  کشاورزی از جمله مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و نقش آن در توسعه و ثبات اقتصادی و سیاسی انکار ناشدنی است. هدف از این پژوهش بررسی گرایش جوانان روستایی شهرستان باغملک نسبت به اشتغال در بخش کشاورزی می‌باشد. برای دستیابی به هدف این پژوهش از نظریه توسعه یافته رفتار برنامه‌ریزی شده، به‌عنوان چارچوب پژوهش استفاده شد. پژوهش از نظر ماهیت ...  بیشتر

بررسی تطبیقی شایستگی‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان رشته گیاهان دارویی مرکز آموزش عالی امام خمینی با نیاز بازار کار

نعیمه زلالی؛ سعید محمدزاده؛ مسعود برادران؛ شهرام مقدس فریمانی

دوره 10، شماره 47 ، اسفند 1397، ، صفحه 84-107

https://doi.org/10.22092/jaear.2019.123445.1550

چکیده
  یکی از دلایل کارآیی پایین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در بازار کار، ارائه‌ی آموزش‌های نظری بدون توجه به نیاز بازار کار در آموزش عالی است. به منظور رفع این مشکل، دانشگاه جامع علمی‌- کاربردی و در پی آن مراکز آموزش جهاد کشاورزی با هدف تربیت مهارت‌آموختگان شایسته مورد نیاز بازارکار ایجاد شد. لذا پژوهش حاضر، با هدف بررسی تطبیقی شایستگی‌های ...  بیشتر

عامل‌های مؤثر بر رضامندی آموزشی دانش‌جویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

بهمن خسروی پور؛ مسعود برادران؛ فاطمه رحیمی فیض آباد

دوره 10، شماره 45 ، شهریور 1397، ، صفحه 21-40

https://doi.org/10.22092/jaear.2018.115657.1432

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی رضامندی آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های کشاورزی از فرایند تدریس-یادگیری دانشگاه انجام شد. برای دست یابی به این هدف از مدل رضامندی اروپایی مشتری استفاده شد که یکی از متداول‌ترین مدل‌های مورد استفاده برای بررسی رابطه‌ی بین کیفیت، ارزش و رضامندی درک شده می‌باشد. این مطالعه به روش پیمایش مقطعی انجام ...  بیشتر

تأثیر سرمایه اجتماعی بر خلاقیت دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان

مسعود برادران؛ فیض الله منوری فرد؛ لاله صالحی

دوره 8، شماره 36 ، خرداد 1395، ، صفحه 44-54

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106617

چکیده
  پرورش خلاقیت در بین دانشجویان به عنوان رکن اساسی توسعه دانش بنیان و افزایش شایستگی‌های آنان بسیار ضروری است. از سوی دیگر، صاحب‌نظران حوزه خلاقیت بر کنش‌های بین مردم و ترکیب دانش، ایده‌ها و اطلاعات، و به‌طور کلی‌تر جنبه اجتماعی خلاقیت برای پرورش آن، در میان دانشجویان تأکید دارند. بر این پایه، هدف کلی این پژوهش تبیین نقش سرمایه ...  بیشتر

رابطه ی ویژگی های روانشناختی کارآفرینانه با روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان

بهمن خسروی پور؛ مسعود برادران؛ بهاره عابدی

دوره 7، شماره 35 ، اسفند 1394، ، صفحه 30-41

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106346

چکیده
  لازمه­ی توسعه کارآفرینی در بخش کشاورزی بهبود روحیه­ی کارآفرینی در بین دانشجویان است، هدف این پژوهش تبیین رابطه­ی ویژگی­های روانشناختی کارآفرینانه با روحیه­ی کارآفرینی دانشجویان کشاورزی می­باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری 182 تن دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال تحصیلی 93-1392 بود که بر پایه­ی روش نمونه­گیری ...  بیشتر

ساز و کار اثرگذاری ادراک دانشجویان کشاورزی رامین خوزستان ازکیفیت خدمات آموزشی بر پیشرفت تحصیلی آنان

فیض اله منوری فرد؛ مسعود برادران؛ لاله صالحی؛ بهنام همتی؛ میثم رافع

دوره 7، شماره 34 ، آذر 1394، ، صفحه 65-77

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106007

چکیده
  ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی، یکی از مهم‌ترین بنیان‌های بهبود فعالیت‌های آموزشی و پیشرفت تحصیلی آنان در موسسه‌های آموزش عالی در سراسر جهان است. با این وجود، هنوز سازوکار اثرگذاری ادراک از کیفیت خدمات آموزشی بر پیشرفت تحصیلی از سوی پژوهشگران به‌طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است. لذا، هدف کلی این پژوهش که از لحاظ روش گرد­آوری ...  بیشتر

ویژگی های روانشناختی و جامعه شناختی مرتبط با روحیه کارآفرینانه در دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین

شیدا جهانگیری؛ مسعود برادران؛ بهمن خسروی پور؛ منصور غنیان

دوره 7، شماره 34 ، آذر 1394، ، صفحه 104-116

https://doi.org/10.22092/jaear.2016.106010

چکیده
  این پژوهش که با هدف شناسایی برخی ویژگی­های روان­شناختی و جامعه­شناختی مرتبط با روحیه کارآفرینانه در دانشجویان انجام گرفته، از لحاظ هدف کاربردی و از نظر چگونگی گردآوری داده­ها توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان تحصیلات­تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع­طبیعی رامین خوزستان به شمار 262تن تشکیل داده­اند. ...  بیشتر